goed en goedkoop? Ervaring met LPG inbouw 960?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2009 23:39 #1237971 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic ik heb het al. ( G-3 in een s90)
Hallo Guy,
ik heb in mijn s90 met 3 liter motor en 204 pk een G-3 installatie. Je hebt eigenlijk 2 serieuze opties: een LPI installatie die het gas vloeibaar inspuit. Injectoren geven nog wel eens problemen en het grootste bezwaar is het geluid van de intankpomp in een stille auto als de 960. Mijn eerste s90 had een vialle lpi installatie. De intankpompen schijnen tegenwoordig een stuk degelijker te zijn, maar ik heb na 60000 km een nieuwe pomp moeten hebben, gelukkig onder garantie. En late er op dat je de tank niet helemaal leegrijdt, aangezien de pomp door het gas wordt "gesmeerd", kunnen ze daar dus niet goed tegen.
In mijn tweede en huidige s90 heb ik eind 2005 een dampgasinstallatie van het merk OMVL laten inbouwen. Ook een computer gestuurd systeem alleen wordt het gas in dampvorm geinjecteerd. Voordeel is dat je geen geluid van de intankpomp hoort. Ik heb er nu bijna 70000 km mee gereden. In het tweede jaar na ca. 50000 km begon de motor op gas ietsje onregelmatig stationair te lopen. Toen zijn onder garantie de inspuitblokjes vervangen. Of dat regel is weet ik niet, dat zal blijken als ik de tweede 50000 kilometer er op heb zitten. Verder is het een prima en probleemloze installatie. LPI of dampgas, het is wellicht ook een kwestie van smaak, maar ik zou na ruim 300000 km met een tweetal lpi installaties van Vialle ( ook in mijn 945 gehad) kiezen voor de dampgas variant. Die bevalt mij beter,maar dat is natuurlijk mijn (subjectieve) eigen ervaring. En ik durf wel te zeggen dat ik een ruime ervaring met het rijden op gas heb. Sinds 1979 heb ik in diverse auto's in totaal zo'n 1,2 miljoen kilometers op deze mooie brandstof gereden.
Overigens kan ik je de gebr. van Orsouw van harte aanbevelen. Ik heb daar al 4 maal een installatie in laten bouwen. Net werk ( en ik ben een pietje precies) en bovendien geen gezeik als er iets kapot gaat, getuige het feit dat ik met mijn dampgasinstallatie na anderhalf jaar gewoon netjes onder garantie en zonder kosten nieuwe injectorblokjes gemonteerd kreeg. En dat was toch goed voor een bedrag van ca. 350,= euro. Alle andere installaties hebben altijd tadeloos gewerkt. ( de Vialle LPI installaties heb ik destijds via de Volvo-dealer laten inbouwen). Ook de installatie die al 8 jaar in mijn oude Mercedes uit 1974 zit, komt bij de gebr. van Orsouw vandaan. Maar ik realiseer me ook dat Eindhoven niet handig is als je in het Noorden woont. Hoewel Eindhoven ook voor mij ruim een uur rijden is.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk Huisman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 01:01 #1238092 door Henk Huisman
Beantwoord door Henk Huisman in topic LPG in een 960
Hoy, Gug Horn
Ik overweeg LPG in te laten bouwen in mijn 965 3.0 en heb net een offerte aanvraag gedaan bij AIS Léan Mesman uit Son voor een Vialle LPi G3 systeem.
Voor de prijs van 2350,-- is met btw konden zij dat leveren met een termijn van 2 jaar garantie is max 100.000 km, en het is dan een tank van bruto 72 liter en de  Injectoren zijn dan netjes weg gewerkt en liggen niet boven op het kleppen deksel wat je ook wel eens ziet bij een 960/v/s90.
Groeten Henk Huisman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 10:32 #1238103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk
Henk, je had de opmerking van Jan Snijder mbt de duidelijk hoorbare LPi pomp vast al gelezen. Prins VSI heeft volgens mij geen pomp en daarmee kun je volgens mij ook G3 op kenteken krijgen. Misschien houd je netto dan ook meer tankinhoud over omdat er geen pomp in die ruimte hoeft. Puur ter overweging...

• Henk Huisman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 20:44 #1238131 door Henk Huisman
Beantwoord door Henk Huisman in topic Hoorbare LPi pomp.
Hoy, Henk
Ik heb dat wel gelezen Henk maar men wil beweren dat de pomp nu veel stiller is dan het oude model.
En een dampgasinstallatie ik weet het niet ondanks Jan zijn goede ervaring er mee waar ik ook echt niet aan twijfel dat zeker niet, maar toch.........ben ik er nog niet over uit wat het moet worden.  
Groeten Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 21:08 #1238135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb....
nu precies 1 jaar een LPi installatie van Mesman in de 960 estate, perfect verwerkt en de pomp in nauwelijks hoorbaar Alleen net na het starten en als de radio uitstaat hoor je hem even, maar ervaart dit niet als storend, maar dat is persoonlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 21:21 #1238136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VSI
VSi is wel dampgas injectie, dus bang voor backfires hoef je niet te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 23:24 #1238152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euro 1650,=
Er is een inbouwer die een aanbieding heeft voor Euro 1650,= (4 cilinders, dat wel).Ik zal even kijken welke dat was...[edit] O.k. het was Euro 1695,= en <a href=" www.carcarewallinga.nl/ " target="_blank">DIT is de link, en dan de button "Aanbieding".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2009 13:01 #1238179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi
HAllo
Zou gewoon gaan voor lpi,omdat dit het mooiste systeem is.
Ook zou ik het bij mesman laten doen.
Ik heb het daar ook laten inbouwen en ben zeer tevreden.

Groet Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2009 20:13 #1238207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet de enige

H Huisman schreef : Hoy, Henk
Ik heb dat wel gelezen Henk maar men wil beweren dat de pomp nu veel stiller is dan het oude model.
En een dampgasinstallatie ik weet het niet ondanks Jan zijn goede ervaring er mee waar ik ook echt niet aan twijfel dat zeker niet, maar toch.........ben ik er nog niet over uit wat het moet worden.  
Groeten Henk

Jan en ik zijn niet de engie die tevreden zijn over onze pomploze installatie. Voor beiden is wat te zeggen en je zou de zoekfunctie eens kunnen proberen om de verschillende verhalen te lezen. 77 bruto liters in de reserverwielring en tot nu toe na twee jaar een foutloze werking, ook na menigmaal leegrijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2009 21:18 #1238211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins VSI..............

mbroeren schreef :

H Huisman schreef : Hoy, Henk
Groeten Henk

Jan en ik zijn niet de engie die tevreden zijn over onze pomploze installatie. Voor beiden is wat te zeggen en je zou de zoekfunctie eens kunnen proberen om de verschillende verhalen te lezen. 77 bruto liters in de reserverwielring en tot nu toe na twee jaar een foutloze werking, ook na menigmaal leegrijden.

Prins VSI dampgas is een perfecte installatie opgebouwd uit 1e klas onderdelen van de bekende leveranciers.
OMVL, Landi en Eurogas zijn vergelijkbare installaties echter is de algemene mening dat de onderdelenkwaliteit niet van het niveau van Prins is.
Geen extra geluiden of problemen met slecht gemonteerde of loszittende injectoren en rekening houden met het niet leegrijden van de tank.
De onderdelen zijn over het algemeen ook nog eens goedkoper dan Vialle mocht je eens tegen een probleempje oplopen en geen ruilsysteem of iets dergelijks.

Omdat Vialle toenertijd een redelijk vooruitstrevend concept heeft neergezet hoeft dat natuurlijk nu niet nog steeds het beste te zijn. Toen wel ja!

Groeten van een zeer tevreden VSI rijder.

Erik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC