Bokkende 940 na wisselen koppeling (?)

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 10:09 #1233101 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Nee

ovlov schreef : Ik heb helaas geen andere BDP-sensor voorhanden. Mijn maatje met een 440 1.8i kan vanmiddag wel komen, maar nu is mijn vraag: kan ik van hem de BDP lenen en uittesten op mijn 940?

Doe geen moeite, de sensor van een 440 ziet er heel anders uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 14:00 #1233272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Henk: mijn maatje kon
@Henk: mijn maatje kon gister niet, dus heb ik niet kunnen vergelijken met de 440. Maar het systeem is inderdaad ontlucht. Met DOT4 als ik het goed heb onthouden.
@Timen: goed dat je het zegt! Hij komt vanmiddag zowieso langs om een biertje te doen. Maar scheelt ons weer tijd en moeite. Dus worden het wel 2 biertjes... Ik heb je mailtje ontvangen en ik neem contact met je op. Volgens Routeplanner is het 1.12uur rijden vanaf mijn huis, maar is wel de moeite vind ik. Ik hoop dat je de storing en/of fout kan vinden. Ik verdenk nu ook de accu. De afgelopen 2 dagen lijkt de accu snel in spanning te zakken. Vooral doordat het de 1e keer niet aanslaat bij koude start, merk ik de starter klagend opspoelen/spinnen of hoe jullie dat noemen.

• walter schutz (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 17:56 #1233296 door walter schutz (GAST)
Beantwoord door walter schutz (GAST) in topic zit de massakabel wel weer
zit de massakabel wel weer goed vast aan de motor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2009 19:49 #1233309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vliegwiel?
is het vliegwiel eraf geweest? om het frictievlak te laten vlakken?
zo ja, dan kan het vliegwiel een positie verkeerd zijn teruggezet... daardoor wordt de ontsteking verkeerd getimed en loopt het blok <u>niet</u> (als depositie te veel vervroegd is) of <u>bescheten</u> ( als de positie van het vliegwiel verlaat is.) Er is maar een goed positie... (1 van de 8 mogelijkheden!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 23:48 #1233722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij zit de massa er
Volgens mij zit de massa er goed op. Ik bemerk dan ook geen andere massaproblemen.
Nee, het vliegwiel is er niet afgeweest. Ik rijd tot nu toe vrolijk verder, maar bij stationair draaien (bv. rood licht) gaat het best wel irriteren. Zolang de toeren boven de 2,5K zitten, merk ik weinig tijdens het rijden. Maar eronder en dan met name een constate snelheid met de toeren op ongeveer 2K, is het net alsof er iets met de onsteking is. Defecte bougie bijv. (zo voelt het dan). En bij het nemen van een afrit en dan uitrollen naar een rood stoplicht, bokt deze ook niet. Pas bij letterlijk stilstaan voor het rode licht, begint die weer te bokken. Zou het dan tóch de BDP zijn...?
En is het heel slecht om voorlopig door te blijven rijden, totdat ik tijd heb om de 940 weg te brengen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 09:40 #1238574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Ik ben wat aan het contacten geweest met Timen en uiteindelijk een afspraak gemaakt om naar mijn 940 te kijken. Wat delen vervangen die toch al aan vervanging toe waren:
-rotor
-verdelerkap
-bobinekabel
-klepdekselpakking
-LMM (was niks van over na één/meerdere backfires, Lambdalampje dus weer uit)
Dit is al vorige week gebeurd en ik heb eigenlijk nu pas tijd om dit te posten. Verder had Timen ook nog de klepspeling en de compressie gemeten. Deze waren "acceptabel" en daarna ook nog de distrubutieriem en tijdstip gechecked. Ook in orde.
Gister heb ik bij de dealer nog even een setje handremschoenen en een BDP-sensor gescoord. Helaas mocht dit ook niet baten, hij schokt nu weer hevig trouwens. Het enige wat ik zelf nog kan bedenken: de uitlaat. En dan de kat en de Lambda zelf misschien? Ik las v/d week een topic over een vervangen Lamda, maar kan die even niet terugvinden. Anyone?
Verder had Timen het nog over de versterker van de BDP (ligt vlak achter het luchtfilterhuis). Zou dat het misschien kunnen zijn?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC