LPG, wat voor installatie is dit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 23:38 #1231666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pick-up spoelen......................?
Ik durf het niet te zeggen.
Impco wordt volgens mij meer gebruikt voor het zware werk. Heftrucks, generatoren maar ook de grote amerikanen.
Neem eens contact op met van Meenen.

www.vanmeenen.com

Misschien weten zij meer. Onderdelen hebben ze in ieder geval.
Groet,
Erik 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2009 07:09 #1231700 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je een ringmixer lpg systeem hebt, zou ik je wel willen zeggen dat je daarmee een grote(re) kans hebt op backfires. De 6 cilinders zijn hier niet geschikt voor. Omdat het inlaatspruitstuk relatief groot is kan zich daar veel brandbaar lpg/lucht mengsel verzamelen waardoor je meteen ook een grotere backfire krijgt.Wat wel kan is een lpg injectiesysteem met voor iedere cilinder een injector die vloeibaar lpg of dampgas injecteert.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2009 06:59 #1231825 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic G2
Vermoedelijk, zoals de meesten ook zeggen, een G2 systeem. Helaas is er NIETS onder de motorkap waardoor je met zekerheid een G3 kan aantonen: kijk als voorbeeld maar naar de Vialle/Volvo installaties voor de LPT. Exact dezelfde installatie met computer met volgnummer -00 is G2, terwijl computer met volgnummer -01 ineens G3 is...
Ook niet elk systeem op basis van injectoren is G3 erkend, bijvoorbeeld een Mega is een simpel sequentieel injectiesysteem dat niet G3-erkend is. Huidige nieuwe systemen zijn wel vrijwel altijd G3 erkend. <>G3 is een kwestie van milieu-eisen, en de vraag of de producent van de installatie indertijd een G3-erkenning voor die betreffende installatie heeft aangevraagd. Ga er maar van uit, dat een belgische impco-installatie niet geschikt is te maken voor G3. Overigens: ringmixer in een 960 is inderdaad vragen om backfires, en ik ben niet de enige die daarmee een motorbrand heeft gekregen. Afgelopen weekend was ik op een duitse sloperij, waar een 960 lag met uitgebrande motorruimte. Uit nieuwsgierigheid even gekeken, en ja hoor: verdamper en ringmixer teruggevonden... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2009 00:23 #1231987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 6 relais
heren, over die zes relais.
Kan het eenvoudigweg zo zijn dat die zes relais ieder een injector uitschakelen in geval je op lpg rijdt. Alle andere electroncia (incluis de LE-jetronic of soortgelijk motormanagementsysteem) blijft dan werken. Bij een ander merk bouwden we dat volgens mij wel eens zo in in mijn jongere jaren. De lambdasimulator simuleerde dan een exacte lambda =1 als signaal naar het motormanagement, opdat de ontsteking door de LE-jetronic netjes bleef worden aangestuurd.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC