opstarten bij koude motor op gas of op benzine?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 14:17 #1229073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tenzij

scimitar schreef : Re - G3 op benzine: 
Rob heeft gelijk, G3 schakelt pas over op LPG indien de motor warm genoeg is. Daarom is G3 minder voordelig als het lijkt. 

tenzij hij bij een watertemperatuur van 25 graden overschakelt, hetgeen bij mij gebeurt; na een paarhonderd meter dus. Uit mijn hoofd is het ongeveer elke 15.000km een tank benzine (doe ik vaak na een beurtje). Starten doet hij vervolgens daarna op lpg (mits de motor nog warm genoeg is).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 21:12 #1229119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd
Koude motor: starten op LPG. Ik heb een G2 en start altijd op LPG, slaat snel aan. En zoals Times al zei: het is beter voor de motor want bij koude motor condenseert de benzinedamp neer tegen de koude cilinderwanden (daarom moet het mengsel wat rijker zijn) en spoelt de olie weg en bovendien zorgt zo'n beroerde benzine lucht mengsel voor roetvorming in de verbrandingskamer. OK, het roet brandt welliswaar later wel weer weg maar toch.
Gewoon starten op LPG dus. PS: hoewel ik LPG G2 rij rij ik regelmatig op benzine. Een tank benzine ongeveer elke maand en 1 LPG tank toch wel om de 3 a 4 dagen. 
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC