1998 940LPT op LPi ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 15:49 #1226925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100 liter
Ja past precies achter de achterbank. Helaas kun je het skiluikje niet meer gebruiken, maar een kniesoor die daar op let.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 15:59 #1226927
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Kan bij mij huidige 85 liter tank ook niet
Ja, wel als "geheim" bergvak...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 18:15 #1226942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas inbouw
 
Hallo, ik heb een 940 bj 1998 met een 230FK motor, ik kocht hem met gas op 68 km nu staat er 296000 km op de teller.
Nog nooit een pomp vervangen, is geen onderscheid kwa prestatie tussen benzine en gas. T.Z.T zal je wel een nieuwe L.P.G. cyl kop B23 nodig hebben.
Kostte mij in 2004, 755 euries, bij mij met kmstand 190.000 km.Komen dan nog een aantal pakkingen bij.
Verbruik als ik niet te gek rij op buitenweg 1 : 8. loopt uitstekend op gas.
 
Succes Mart, lidnummer 950.
Hallo, ik heb een 940 bj 1998 met een 230FK motor, ik kocht hem met gas op 68 km nu staat er 296000 km op de teller.
Nog nooit een pomp vervangen, is geen onderscheid kwa prestatie tussen benzine en gas. T.Z.T zal je wel een nieuwe L.P.G. cyl kop B23 nodig hebben.
Kostte mij in 2004, 755 euries, bij mij met kmstand 190.000 km.Komen dan nog een aantal pakkingen bij.
Verbruik als ik niet te gek rij op buitenweg 1 : 8. loopt uitstekend op gas.
 
Succes Mart, lidnummer 950.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2009 12:04 #1227037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpi in lpt..
Hallo Marco,
Ook mijn 940 lpt (model '96) heeft al vele lpi km's achter de rug. Rond de 430 000 ..... Als ik de onderhoudshistorie vanaf 1998 nakijk ontdek ik slechts eenmaal een pompwisse en een kopwissel/revisie. Vorig jaar heb ik zelf twee injectoren moeten laten vastzetten, wat op zich een simpel klusje is, maar de meeste tijd (en dus geld) zit'm in het loshalen van het inlaatspruitstuk.
Het verbruik schommelt ( over ruim 30 000 km) eigenlijk vrij constant rond de 8 km op een liter, soms 0.2 er boven, dan weer 0.2 eronder. Af en toe een uitschieter naar beneden nadat de ecu zonder spanning gestaan heeft ivm een losgemaakte accuklem tijdens onderhoud/reparatie werkzaamheden. Houd me vrij netjes aan maximum snelheden en probeer zo soepel mogelijk te rijden. ("als een ouwe ... dus... ") In geval van een '98er met bovengenoemde km stand had ik na ondertekening van het koopcontract direct een afspraak gemaakt met een inbouwer. Geef daarbij zelf de voorkeur aan kleine bedrijfjes waarbij de baas zelf inbouwt: die realiseert zich veel beter dat "meteen goed" voor hem voordeliger is dan "meteen snel".
Succes met je afwegingen!
Ook mijn 940 lpt (model '96) heeft al vele lpi km's achter de rug. Rond de 430 000 ..... Als ik de onderhoudshistorie vanaf 1998 nakijk ontdek ik slechts eenmaal een pompwisse en een kopwissel/revisie. Vorig jaar heb ik zelf twee injectoren moeten laten vastzetten, wat op zich een simpel klusje is, maar de meeste tijd (en dus geld) zit'm in het loshalen van het inlaatspruitstuk.
Het verbruik schommelt ( over ruim 30 000 km) eigenlijk vrij constant rond de 8 km op een liter, soms 0.2 er boven, dan weer 0.2 eronder. Af en toe een uitschieter naar beneden nadat de ecu zonder spanning gestaan heeft ivm een losgemaakte accuklem tijdens onderhoud/reparatie werkzaamheden. Houd me vrij netjes aan maximum snelheden en probeer zo soepel mogelijk te rijden. ("als een ouwe ... dus... ") In geval van een '98er met bovengenoemde km stand had ik na ondertekening van het koopcontract direct een afspraak gemaakt met een inbouwer. Geef daarbij zelf de voorkeur aan kleine bedrijfjes waarbij de baas zelf inbouwt: die realiseert zich veel beter dat "meteen goed" voor hem voordeliger is dan "meteen snel".
Succes met je afwegingen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam