Opvoerpomp(en)... en missing boekjes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 16:30 #1224684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdamper

zeyst78 schreef : Ik heb wel LPG idd, gewoon een verstuiver dus verwacht geen in-tank pomp en uit de pomp komt ook geen geluid. Gaat dus idd over het benzine stelsel.

Officieel heet het geloof ik een verdamper ipv een verstuiver. Wellicht helpt dat om spraakverwarringen in de toekomst te voorkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 18:06 #1224696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk hoor je de
Waarschijnlijk hoor je de benzinepomp onder de auto, die zit zo'n beetje bij je bestuurdersstoel. Je kan een 'helper' even de auto op contact laten zetten dan kun je zelf beter luisteren waar het geluid vanaf komt.
Als je de auto op contact zet is het normaal dat je hem hoort voor een paar seconden. dan bouwt hij druk op. Na 1 tot 2 seconden slaat hij dan weer af.
Als je de auto gestart hebt loopt de pomp ook. Zolang je in de auto de pomp dan niet duidelijk hoort lopen is er niks aan de hand.
De in-tank pomp hoor je normaal niet, die bouwt ook nauwelijks druk op, die dient slechts om de bnzine uit de tank te krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 18:42 #1224703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stappie verder
Kijk... even resetten doet blijkbaar ook wonderen. of dit daadwerkelijk het probleem heeft opgelost (2-2-1).... vermoed van niet maar op het eerste gzicht lijkt eea soepeler te lopen. 
Bij bezine bleef het lambda lampje branden, op gas ging deze uit. Na het verwijderen van zekering 1 leek hij beter te starten, beter sationair te lopen en niet te neigen tot uitvallen. Morgen even tijdens koude ochtend en langere rit op letten, maar volgens mij al een klein stapje verder.
Wat betreft de pompen, ik heb inderdaad mijn oor te luisteren gelegd en moet toch echt tot de conclusie komen dat het geluid ongeveer onder de achterbank (of net iets achter... maar niet uit de lpg tank) vandaan komt. het verhaal van Borderpatrol lijkt me plausibel. binnenkort nadere inspectie. 
Ben iig al blij met de reset, los van of het probleem daadwerkelijk is opgelost. mooie simpele techniek die Volvo; houden we van!

Groeten,
Niels 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC