Opvoerpomp(en)... en missing boekjes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 12:24 #1071831 door V700 register
Opvoerpomp(en)... en missing boekjes! is gemaakt door V700 register
Goedemiddag op deze mooie dag...
Dit weekend ga ik knutslellen aan mijn nieuwe 945... (foto's komen er aan... is nog niet sneeuwvrij geweest deze week ;) ) en ook het lidmaatschap gaat geregeld worden! tot nu toe al erg blij met dit forum! 
Een van de punten is, wat ik vermoed, de opvoerpomp. Nou weet ik nog niet genoeg van het brandstof systeem om duidelijk te kunnen zeggen welke van de twee pompen voor benzine het betreft, maar er klinkt een zoemend geluid onder de achterbank. Dit zoemend gekuid is ook even te horen wanneer ik contact maak.
Nou vermoed ik dat er twee pompen zijn, 1 onder bestuurdersstoel en 1 onder de achterbank in de tank. afgaande op het geluid verdenk ik de laatste.
Wie heeft er een schematisch overzicht of kan mij meer vertellen over de brandstoftoeover ener 945?
EDIT:  Helaas is al het papierwerk van de Tank (Brutus) verdwenen... dus ben ik ook in de markt voor een instructieboekje! 
Groet,
 Niels
(945gl b200f, lpg, '92, 290k)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 12:36 #1224275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoelpomp.
Gezien je bouwjaar, gaat het hier om de pomp die onder de bestuurdersstoel onder de auto hangt.Ik meen dat ik in een andere posting van jou een link gezet had, naar een lijstje met onderdelen en prijzen, daar staat de pomp ook tussen.
Trouwens goed te horen dat je je goed op de site kunt vinden, zal menigeen die hiertoe heeft bijgedragen, goed doen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 13:15 #1224284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb het ook gehad met mn
Heb het ook gehad met mn 944, continu jankend geluid onder de stoel vandaan, werd gezegd dat de opvoerpomp IN de tank kapot of verstopt was waardoor de pomp onder de auto voor 2 moest werken, toen de pomp onder de stoel vervangen(makkelijkste oplossing)en weg was het gejank.
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 14:13 #1224288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen Pomp
Top! ga eerst maar eens checken of eea niet vertopt is...
Iemand nog tips, foto's voor de vervanging? of e.v. onderdeelnummers? 
Onderdelen zelf nu op meerdere plekken gevonden. Nu nog even kijken welke precies.... deze op het oog: <a href=" www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=2454 "> www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=2454
Broerzeparts lijkt duurder...

Groeten,

Niels 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 14:26 #1224289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt

zeyst78 schreef : Broerzeparts lijkt duurder...

Wat achter jouw link zit, is de in-tank pomp. Weet je zeker dat je die moet hebben?Meetal is het de pomp onder je stoel die gaat zoemen.
Ik zou eerst het geluid lokaliseren, voor je overgaat tot aanschaf van een onderdeel, wat zeker geen pretje is om te installeren en er dan later achter komen dat het de verkeerde was. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 14:53 #1224291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies!
... je hebt helemaal gelijk. Ben me eerder beetje aan het orienteren naar de prijzen. 
Maar daarom wil ik ook erg graag weten hoe het brandstof systeem loopt. Waar zit de tankpom, waar zit de opvoerpomp, welke pomp zit waar (achterbank, bestuurdersstoel, etc...) heeft er iemand een schema of een plaatje? mijn geluid komt duidelijk onder de achterbank vandaan... 

Groeten,

Niels 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 16:05 #1224299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijker
Je krijgt misschien sneller een instructieboekje in handen als je daarvoor een nieuw draadje, of nog beter, een "gezocht advertentie" voor maakt. Zie voor het maken van een advertentie het menu aan de linkerzijde, onder "maak een". De vraag naar een boekje dreigt nu een beetje te verdrinken in de reeds lopende discussie mbt de benzinepompen. Overigens: Een pomp onder je stoel (aan de onderzijde van de auto) en eentje in de tank. Je geeft aan dat je het geluid van onder de achterbank hoort komen, wellicht dan de pomp in de tank ? Ik neem aan dat je geen LPG systeem hebt waar ook een pomp zit (eigenlijk heb je een "benzine" vraag over een auto waar ook lpg in zit ???).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 16:12 #1224300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig

zeyst78 schreef : EDIT: Helaas is al het papierwerk van de Tank (Brutus) verdwenen... dus ben ik ook in de markt voor een instructieboekje!

Da's nou ook toevallig, daar heb ik er <a href="/node/7216" target="_blank">nog een van liggen</a>. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 15:18 #1224682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB
Baseman, Ik heb je een PB gestuurd voor het boekje. 
Greetz,
Niels 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2009 15:28 #1224683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Henk
Boekje wordt als het goed is geregeld maar bedankt voor de tip.
Ik verdenk idd de pomp van de tank. Zal deze binnenkort gaan checken. Ik heb wel LPG idd, gewoon een verstuiver dus verwacht geen in-tank pomp en uit de pomp komt ook geen geluid. Gaat dus idd over het benzine stelsel.
Groet, 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC