Opvoerpomp(en)... en missing boekjes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit weekend ga ik knutslellen aan mijn nieuwe 945... (foto's komen er aan... is nog niet sneeuwvrij geweest deze week

Een van de punten is, wat ik vermoed, de opvoerpomp. Nou weet ik nog niet genoeg van het brandstof systeem om duidelijk te kunnen zeggen welke van de twee pompen voor benzine het betreft, maar er klinkt een zoemend geluid onder de achterbank. Dit zoemend gekuid is ook even te horen wanneer ik contact maak.
Nou vermoed ik dat er twee pompen zijn, 1 onder bestuurdersstoel en 1 onder de achterbank in de tank. afgaande op het geluid verdenk ik de laatste.
Wie heeft er een schematisch overzicht of kan mij meer vertellen over de brandstoftoeover ener 945?
EDIT: Helaas is al het papierwerk van de Tank (Brutus) verdwenen... dus ben ik ook in de markt voor een instructieboekje!
Groet,
Niels
(945gl b200f, lpg, '92, 290k)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trouwens goed te horen dat je je goed op de site kunt vinden, zal menigeen die hiertoe heeft bijgedragen, goed doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand nog tips, foto's voor de vervanging? of e.v. onderdeelnummers?
Onderdelen zelf nu op meerdere plekken gevonden. Nu nog even kijken welke precies.... deze op het oog: <a href=" www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=2454 "> www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=2454
Broerzeparts lijkt duurder...
Groeten,
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat achter jouw link zit, is de in-tank pomp. Weet je zeker dat je die moet hebben?Meetal is het de pomp onder je stoel die gaat zoemen.zeyst78 schreef : Broerzeparts lijkt duurder...
Ik zou eerst het geluid lokaliseren, voor je overgaat tot aanschaf van een onderdeel, wat zeker geen pretje is om te installeren en er dan later achter komen dat het de verkeerde was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar daarom wil ik ook erg graag weten hoe het brandstof systeem loopt. Waar zit de tankpom, waar zit de opvoerpomp, welke pomp zit waar (achterbank, bestuurdersstoel, etc...) heeft er iemand een schema of een plaatje? mijn geluid komt duidelijk onder de achterbank vandaan...
Groeten,
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's nou ook toevallig, daar heb ik er <a href="/node/7216" target="_blank">nog een van liggen</a>.zeyst78 schreef : EDIT: Helaas is al het papierwerk van de Tank (Brutus) verdwenen... dus ben ik ook in de markt voor een instructieboekje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Greetz,
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik verdenk idd de pomp van de tank. Zal deze binnenkort gaan checken. Ik heb wel LPG idd, gewoon een verstuiver dus verwacht geen in-tank pomp en uit de pomp komt ook geen geluid. Gaat dus idd over het benzine stelsel.
Groet,