LPG vakman
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De lokale gasboer heeft er drie keer naar gekeken, zonder enig resultaat, anders dan een factuur.
De mensen in Goes constateerden dat de 940 veel te schraal stond (te weinig aanvoer van LPG), waardoor de computer de LPG-toevoer niet binnen de regelwaarden kon krijgen. Hij zocht steeds naar compensatie door extra zuurstof aan te trekken. En aangezien die in kouder weer minder aanwezig is... Het hele probleem verklaard en opgelost. De oplossing was -na de diagnose- om de LPG-aanvoer te vergroten.
Nogmaals, een erg goed adres voor LPG-problemen. Vakkundig en vol vertrouwen.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Er was vermoedelijk een vacuumlek, Dat had jij toch ook kunnen bedenken! De LMM heeft dit niet gemeten dus wordt er te weinig brandstof ingespoten, Vooral bij de lagere toerentallen is dit een vervelend verschijnsel. Bij de hogere toerentallen is het natuurlijk ook aanwezig maar niet alles merk je als berijder.henk 940LPT schreef : De diagnose dat de lpg aanvoer te weinig was, en dat de motor/het systeem probeerde er nog meer lucht erbij te krijgen komt een beetje vreemd op mij over. Bij te schraal/arm mengsel heb je toch al een overmaat lucht ?Kun je zelf nog wat regelen bij G3 systemen ? Bij vialle LPi volgens mij niet ....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zover was ik ook. Maar waarom de motor dan zou proberen er nog meer zuurstof bij te krijgen snap ik niet helemaal. Dat werd gesuggereerd door de topicstarter, ziewp001 schreef : Er was vermoedelijk een vacuumlek, Dat had jij toch ook kunnen bedenken! De LMM heeft dit niet gemeten dus wordt er te weinig brandstof ingespoten,
Bij een vacuumlek zou het LPG systeem niet rijker gezet moeten worden, maar het lek opgelost moeten worden. Probeer erachter te komen wat nu precies de oorzaak is, waardoor rijker zetten help. Misschien een koude start voorziening die niet lekker werkte ?rkregting schreef : De mensen in Goes constateerden dat de 940 veel te schraal stond (te weinig aanvoer van LPG), waardoor de computer de LPG-toevoer niet binnen de regelwaarden kon krijgen. Hij zocht steeds naar compensatie door extra zuurstof aan te trekken. En aangezien die in kouder weer minder aanwezig is... Het hele probleem verklaard en opgelost. De oplossing was -na de diagnose- om de LPG-aanvoer te vergroten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die opmerking over het aanzuigen van extra zuurstof was voor mijn rekening. De monteur zei alleen dat de motor veel te schraal stond afgesteld, waardoor de dosering/ menging (??) buiten het regelgebied van de LPG-regeleenheid bleef.
Dat van die zuurstof was mijn eigen idee, omdat de motor eigenlijk alleen maar stationair-kuren vertoonde als het kouder werd (en er dus minder zuurstof in de lucht zit).
Andere interessante opmerking van de eigenaar: hij zei dat de samenstelling van LPG in de winter anders is dan in de zomer. Maar daar kan hij natuurlijk ook de samenstelling van het mengsel mee bedoeld hebben.
Het systeem is ook getest op eventuele lekkages, maar was gelukkig geen sprake van.
Hopelijk heb ik hiermee mijn bevindingen voldoende gedeeld.
En herhaal ik mijn eerste opmerking: een echte LPG-vakgarage!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Zomer : butaan / propaan 60 / 40 %
Winter : butaan / propaan 40 / 60 %
De wintersamenstelling wordt het hele jaar door in Duitsland gebruikt en levert meer energie op, dus meer vermogen en betere verbruikscijfers.