LPG vakman

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 12:23 #1070359 door V700 register
LPG vakman is gemaakt door V700 register
Voor de LPG-ers: een echte vakgarage voor LPG is garage Akkermans in Goes. Ze zijn echte LPG-specialisten in alle mogelijke LPG-merken. Ze hebben mijn 940 in een half uur van de onregelmatige stationairloop afgeholpen, inclusief diagnose en proefrit. De rekening kreeg ik (als nieuwe klant) gewoon mee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 12:26 #1214606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed adres
Een goed adres is natuurlijk nooit weg !Wat was de storing en wat de remedie, als je dat met ons wilt delen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2008 22:28 #1214650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De notor liep stationair
De notor liep stationair erg onregelmatig, tussen de 1000 en 600. Vooral  bij herfst en winter.
De lokale gasboer heeft er drie keer naar gekeken, zonder enig resultaat, anders dan een factuur.
De mensen in Goes constateerden dat de 940 veel te schraal stond (te weinig aanvoer van LPG), waardoor de computer de LPG-toevoer niet binnen de regelwaarden kon krijgen. Hij zocht steeds naar compensatie door extra zuurstof aan te trekken. En aangezien die in kouder weer minder aanwezig is...  Het hele probleem verklaard en opgelost. De oplossing was -na de diagnose- om de LPG-aanvoer te vergroten.
Nogmaals, een erg goed adres voor LPG-problemen. Vakkundig en vol vertrouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-10-2008 00:35 #1214673 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic En welke LPG installatie heb je er in zitten
Ik begrijp dat het G3 is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 08:16 #1214681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opmerking
De diagnose dat de lpg aanvoer te weinig was, en dat de motor/het systeem probeerde er nog meer lucht erbij te krijgen komt een beetje vreemd op mij over. Bij te schraal/arm mengsel heb je toch al een overmaat lucht ?Kun je zelf nog wat regelen bij G3 systemen ? Bij vialle LPi volgens mij niet ....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 10:39 #1214697 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vacuumlek

henk 940LPT schreef : De diagnose dat de lpg aanvoer te weinig was, en dat de motor/het systeem probeerde er nog meer lucht erbij te krijgen komt een beetje vreemd op mij over. Bij te schraal/arm mengsel heb je toch al een overmaat lucht ?Kun je zelf nog wat regelen bij G3 systemen ? Bij vialle LPi volgens mij niet ....

Er was vermoedelijk een vacuumlek, Dat had jij toch ook kunnen bedenken! De LMM heeft dit niet gemeten dus wordt er te weinig brandstof ingespoten, Vooral bij de lagere toerentallen is dit een vervelend verschijnsel. Bij de hogere toerentallen is het natuurlijk ook aanwezig maar niet alles merk je als berijder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 10:39 #1214698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht

wp001 schreef : Er was vermoedelijk een vacuumlek, Dat had jij toch ook kunnen bedenken! De LMM heeft dit niet gemeten dus wordt er te weinig brandstof ingespoten,

Zover was ik ook. Maar waarom de motor dan zou proberen er nog meer zuurstof bij te krijgen snap ik niet helemaal. Dat werd gesuggereerd door de topicstarter, zie

rkregting schreef : De mensen in Goes constateerden dat de 940 veel te schraal stond (te weinig aanvoer van LPG), waardoor de computer de LPG-toevoer niet binnen de regelwaarden kon krijgen. Hij zocht steeds naar compensatie door extra zuurstof aan te trekken. En aangezien die in kouder weer minder aanwezig is...  Het hele probleem verklaard en opgelost. De oplossing was -na de diagnose- om de LPG-aanvoer te vergroten.

Bij een vacuumlek zou het LPG systeem niet rijker gezet moeten worden, maar het lek opgelost moeten worden. Probeer erachter te komen wat nu precies de oorzaak is, waardoor rijker zetten help. Misschien een koude start voorziening die niet lekker werkte ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 16:39 #1214726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedemiddag,   Die
Goedemiddag,

Die opmerking over het aanzuigen van extra zuurstof was voor mijn rekening. De monteur zei alleen dat de motor veel te schraal stond afgesteld, waardoor de dosering/ menging (??) buiten het regelgebied van de LPG-regeleenheid bleef.
Dat van die zuurstof was mijn eigen idee, omdat de motor eigenlijk alleen maar stationair-kuren vertoonde als het kouder werd (en er dus minder zuurstof in de lucht zit).
Andere interessante opmerking van de eigenaar: hij zei dat de samenstelling van LPG in de winter anders is dan in de zomer. Maar daar kan hij natuurlijk ook de samenstelling van het mengsel mee bedoeld hebben.
Het systeem is ook getest op eventuele lekkages, maar was gelukkig geen sprake van.
Hopelijk heb ik hiermee mijn bevindingen voldoende gedeeld.
En herhaal ik mijn eerste opmerking: een echte LPG-vakgarage!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 16:41 #1214727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn
In ieder geval fijn dat je wagen weer goed rijdt, met een klein verblijf bij de garage en een kleine rekening.Samenstelling van LPG verandert inderdaad, heb het thuis in een boek staan. Zal het vanavond wel even posten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2008 17:11 #1214730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft niet Henk, hier komt
Hoeft niet Henk, hier komt hij al
 
Zomer :  butaan / propaan    60 / 40 %
Winter :  butaan / propaan    40 / 60 %
De wintersamenstelling wordt het hele jaar door in Duitsland gebruikt en levert meer energie op, dus meer vermogen en betere verbruikscijfers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD