Vaan schreef : Kan inderdaad goed Volvo LPI zijn, de installatie is in 2000 ingebouwd, waarschijnlijk bij de Volvo dealer. Maar wel G3.
De meter loopt inderdaad traag bij overschakelen, maar bij mij werkt het net wat anders: overschakelen naar andere brandstof en dan contact uit en weer aan, dan staat hij direct goed. Dus van LPG naar benzine en ook vice versa.
Maar voor het probleem toch maar even naar de specialist...
Niet flauw bedoeld hoor: Maar als je aan het lampje niet kunt zien wanneer de installatie over schakelt dan weet je het toch niet of het overschakelen op tijd gebeurt of later dan gebruikelijk ? Je hoort er niets van te voelen, als je na een tijdje een schok voelt is er of iets niet goed aan je installatie, of iets anders niet helemaal lekker, waar de gasboer je misschien niet mee kan helpen. Of wil je het lampje aanpassen: Knipperen tijdens overgaan, continu op lpg ?Ik heb gemerkt dat gasboeren gewoon duur zijn. Logisch, want ze hebben specifieke kennis en apparatuur. Met een specifieke vraag naar de gasboer gaan is verstandig (waarbij je dus eerst zelf moet weten wat je van de gasboer verwacht en kijken wat je zelf aan aanwijzingen kunt vinden). Als je een vage aanwijzing geeft beginnen ze vanaf 0 te zoeken (zou natuurlijk ook moeten) maar die uren betaal je wel. Maar dat is maar een tip van mij, ieder mag zn eigen aanpak volgen.