Actuator?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2008 23:01 #1210621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Actuator op een LPi?
Joost, bij mijn weten heeft een LPi geen actuator, althans volgens mij nie die jij bedoeld of hebt gevonden.De actuator zit op de verdamper, die je bij LPi niet hebt.
Actuator loopt open als er meer gas gevraagd wordt en is zeg maar de automatische vervanger van de stelschroef in de drooggasslang, die in oudere type D installaties zit.
Die link naar de MeganeClub had ik al eerder eens gezien maar ik vind het een beetje een rommeltje.Er wordt naar mijn idee te weinig onderscheid gemaakt per systeem, maar Prins VSi Vialle LPi en verdamperinstallaties staan er door elkaar heen, wat voor iemand die niet bekend is met de verschillen een onleesbaar geheel wordt.Dar wordt meermaals actuator genoemd, die in minstens 1 van de op de pagina genoemde installaties in ieder geval niet zit.Wel, zoals gezegd, op een verdamperinstallatie, maar daar zie ik dan weer geen plaatje van......
Actuator loopt open als er meer gas gevraagd wordt en is zeg maar de automatische vervanger van de stelschroef in de drooggasslang, die in oudere type D installaties zit.
Die link naar de MeganeClub had ik al eerder eens gezien maar ik vind het een beetje een rommeltje.Er wordt naar mijn idee te weinig onderscheid gemaakt per systeem, maar Prins VSi Vialle LPi en verdamperinstallaties staan er door elkaar heen, wat voor iemand die niet bekend is met de verschillen een onleesbaar geheel wordt.Dar wordt meermaals actuator genoemd, die in minstens 1 van de op de pagina genoemde installaties in ieder geval niet zit.Wel, zoals gezegd, op een verdamperinstallatie, maar daar zie ik dan weer geen plaatje van......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 09:03 #1210651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK
Is duidelijk, Bas.
Dank je
Joost
Dank je
Joost
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 10:33 #1210658
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gasfilter LPI Vialle
Het LPG filter zit in de gasdichte kast. Het is een messing cilinder die er tussenuit geschroefd kan worden. Daarna kun je het ding verder demonteren en het feitelijk filter eruit halen. Let wel goed op bij het filter monteren de afdichting wil dan nog wel eens problemen geven.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 10:36 #1210659
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Fout
Bas ik weet niet wat je bedoelt? Kun je dat wat beter ontleden?Baseman schreef : Joost, bij mijn weten heeft een LPi geen actuator, althans volgens mij niet die jij bedoeld of hebt gevonden.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 10:39 #1210660
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Gasfilter Vialle LPI
Het LPG filter zit in de gasdichte kast. Het is een messing cilinder die er tussenuit geschroefd kan worden. Daarna kun je het ding verder demonteren en het feitelijk filter eruit halen. Let wel goed op bij het filter monteren de afdichting wil dan nog wel eens problemen geven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2008 13:57 #1210674
door V700 register
Zie ik het verkeerd?
Ik heb trouwens een schema van een LPi, interesse? Of had ik je die al gestuurd?
Beantwoord door V700 register in topic Dat hoop ik.
De actuator, is bij mij (maar misschien gaat het daar al mis) de stappenmotor die vanaf de verdamper in de drooggasleiding zit.Die met die 4-polige steker erop. Ik vindt een magneetklep of vacuumklepje geen actuator en zo staat het in alle Vialle schemas tot nu toe, ook vermeld.wp001 schreef :
Bas ik weet niet wat je bedoelt? Kun je dat wat beter ontleden?Baseman schreef : Joost, bij mijn weten heeft een LPi geen actuator, althans volgens mij niet die jij bedoeld of hebt gevonden.
Zie ik het verkeerd?
Ik heb trouwens een schema van een LPi, interesse? Of had ik je die al gestuurd?
Moderators: Jerry Stam