Advies over LPG in een V90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 17:47 #1203737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 65
ik krijg in mijn ringtank bijna 65 liter, dat maakt 500km mogelijk... (niet dat ik dat haal overigens)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 19:38 #1203745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leegrijden ?

mbroeren schreef : ik krijg in mijn ringtank bijna 65 liter, dat maakt 500km mogelijk... (niet dat ik dat haal overigens)

ervan uitgaande dat je m 100% leegrijdt ? is bij vialle LPi niet aan te raden ivm drooglopen van de pomp...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 20:16 #1203749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

henk 940LPT schreef :

mbroeren schreef : ik krijg in mijn ringtank bijna 65 liter, dat maakt 500km mogelijk... (niet dat ik dat haal overigens)

ervan uitgaande dat je m 100% leegrijdt ? is bij vialle LPi niet aan te raden ivm drooglopen van de pomp...

eens! Daar moet je zeker rekening mee houden. Goed dat je het noemt want die pompen zijn niet goedkoop. 
Mijn Prins verdamper heeft daar geen last van. Mocht je gaan voor de 77 liter ringtank (en een verdamper) dan krijg he hem tot net niet 62 liter vol als je netjes de 80% aanhoudt. Nog altijd goed voor dik 490 km als je een beetje rustig aan doet. In de praktijk sta ik rond de 450 bij de pomp en rijd ik zelden 'droog'.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 20:32 #1203756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mieren ongepast benaderen
t gaat een beetje die kant op: maar heb je echt een verdamper/ringmixer in je V90 ? of een dampgas injectiesysteem ? (denk het laatste, gezien de G3)

onderscheid is wel belangrijk om de discussie zuiver te houden en mensen van juiste informatie te voorzien. ook belangrijk gezien de blokken in de 960 en S/V90 en ongeschiktheid voor ringmixers (zie discussie hierboven)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 21:12 #1203762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prins

henk 940LPT schreef : t gaat een beetje die kant op: maar heb je echt een verdamper/ringmixer in je V90 ? of een dampgas injectiesysteem ? (denk het laatste, gezien de G3)

onderscheid is wel belangrijk om de discussie zuiver te houden en mensen van juiste informatie te voorzien. ook belangrijk gezien de blokken in de 960 en S/V90 en ongeschiktheid voor ringmixers (zie discussie hierboven)

Het is een dampgas injectiesysteem van Prins, ingebouwd door van Orsouw 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 22:28 #1203770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dagboek
Hallo Rudi, kijk een in mijn dagboek, daar staat een mooie installatie op, met foto's en uitleg. (klik op mijn naam, en dan op recente dagboekpagina's - naar het schijnt zou ik hier ook een directe link kunnen plakken, maar heb even geen idee hoe dat te doen...) Tevens diverse commentaren van medeleden. Ik voel mij geroepen nog even te pleiten voor een dampgas-injectiesysteem, dus zonder pomp in de tank. Die gaan wel eens stuk - zoals je al gelezen hebt in dit draadje - ook als de garantie op het systeem is verlopen gaan ze stuk! En ze zijn aardig aan de prijs. Ook wil ik een lans breken voor de injectoren die geleverd worden bij een PRINS systeem, die gaan - naar men zegt - een autoleven mee. Ervaring heb ik er nog niet mee, ik heb de installatie pas een maand of twee, maar het werkt allemaal perfect. In mijn schoonheid heeft men een 76(!) ltr ringtank geplaatst, hetgeen bij 80% neerkomt op ca. 62. ltr netto inhoud. Met mijn rijstijl verstook ik ca. 1 ltr LPG op 6 km (veel korte stukjes) maar op de snelweg (lekker doorrijdend) kom ik op l tr. LPG zo'n 8 kilometer vooruit. G3 moet zonder meer mogelijk zijn overigens, maar altijd voor de zekerheid even informeren bij de inbouwer. Succes en veel wijsheid gewenst. Groetz, Tom

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2008 00:21 #1203796 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Herinnerd

Willem van Strik lidnr 328 schreef : ik ben even vergeten welk merk ook alweer keramische injectoren heeft.

Dat was dus Landi LSi. Een aantal gas-inbouwers die ik sprak, zijn vanwege de injector-problemen van OMVL op Landi overgestapt, en volgens zeggen zijn daarmee de injector-problemen ook opgelost.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC