LPG in Frankrijk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 21:06 #1200524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk.

Pierre van Aert schreef : Goedenavond Bas,
Ik heb 20 jaar lang 100.000 km. per jaar met meerdere 240's op LPG door Europa gereden, dus heb wel een paar keer LPG getankt.Wel altijd met dezelfde verloopnippel, dus misschien lag het daaraan. Ik heb me er nooit niet zo druk omgemaakt, dat hij een beetje stond te sissen en te druppelen.Overigens gebruikt de ARAL in Duitsland het franse ventiel ook wel.

Ik denk aan het gebruik van vetgedrukte tekst te ontcijferen, dat je mijn opmerking niet echt kon waarderen. Als dat zo was, was dat niet mijn bedoeling.
Het lijkt mij gewoon gevaarlijk, om met een hete uitlaat en turbo, sissend GPL te tanken.Gelukkig geef je zelf het antwoord al. Na 20 jaar kan het best zijn dat het verloopnippelrubber verhard is en niet meer goed sluit.Hoe dan ook, lijkt het mij (maar dat ben ik) een onderzoekje waard.
Overigens, bij mijn vorige auto heb ik de nederlandse nippel eruit geschroefd en de franse erin gezet voor de vakantie.Lekker makkelijk, hoef je hem nooit te wisselen en eruit vallen doet ie niet. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2008 21:57 #1200540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frankrijk
Ik ben vorig jaar zomer zonder tomtom of routeplanner oid, maar met goede kaarten en het anwb lpg boek altijd aan gas gekomen als ik het nodig had(ok ik verbleef voornamelijk in 1 gebied en dan weet je het op een gegeven moment wel).
Maar ik vind de lpg gids van de anwb een echte aanrader, ook in duitsland heeft ie goed geholpen.
In Frankrijk kan je over het algemeen goedkoop tanken bij de grote winkelketens en deze hebben vaak ook wel lpg.

Kwam vorig jaar zelfs warempel een V700 Lid tegen bij het boodschappen doen/tanken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 21:11 #1200639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En Engeland?
Hoe is de situatie daar? 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC