PRINS LPG G3 VSI-installatie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 21:57 #1198768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meningen

henk 940LPT schreef : de veronderstelling is dat eenk klein beetje olie (vernevelen ??) toevoegen je kleppen zou smeren. je moet dus niet aan grote hoeveelheden denken, roetvorming zal wel meevallen. meningen over het nut hiervan zijn verdeeld geloof ik.

ik heb dus even op op google gekeken (weliswaar vluchtig) en de meningen zijn idd verdeeld.

henk 940LPT schreef : neem bij een turbo wel een injectiesysteem (dampgas dan wel vloeibaar => LPi van Vialle) 

lijkt me een goed idee, mijn PRINS is ook een dampgas-injectie-systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 22:49 #1198791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prins lpg
Hallo Tom,ik heb de knoop maar doorgehakt en bij AGS een afspraak gemaakt om de instalatie te laten inbouwen.Ze hebben het druk daar in Zeist,21 juli ben ik aan de beurt,maar ik denk dat de moeite om te wachten het waard is,zeker nadat ik jouw fotorepotage heb bekeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 23:40 #1198801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik weet

mbroeren schreef : dat doet de mijne ook, duurt een 500 meter denk ik. Ik wil graag weten hoe je meteen op LPG start voor als de benzine op is. Als hij warm is, start hij dan op benzine of op gas?

het nog niet helemaal zeker - vergeet steeds op de indicator te kijken - maar ik meen dat ze vandaag een keer op gas is gestart na een stop van ca. 5 minuten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 23:49 #1198804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic commissie

hsanders schreef : Hallo Tom, ik heb de knoop maar doorgehakt en bij AGS een afspraak gemaakt om de instalatie te laten inbouwen.Ze hebben het druk daar in Zeist, 21 juli ben ik aan de beurt, maar ik denk dat de moeite om te wachten het waard is, zeker nadat ik jouw fotoreportage heb bekeken.

Ja, ze zijn idd erg druk. Ik had een wachttijd van ca. 2 maanden, jij dus al drie! Dat geeft te denken... met de huidige brandstofprijzen zullen de wachttijden nog wel langer gaan worden denk ik zo. Ik vind het wel leuk dat je daar naartoe gaat, ben je er ook al geweest? Of alleen maar telefonisch contact gehad? Ben erg benieuwd naar jouw indrukken. Nu maar hopen dat ze hun werk goed blijven doen... Ik zal ze eens benaderen voor een aangename commissie!
Groetz, Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 05:35 #1198905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prins lpg

voltomvo schreef :

hsanders schreef : Hallo Tom, ik heb de knoop maar doorgehakt en bij AGS een afspraak gemaakt om de instalatie te laten inbouwen.Ze hebben het druk daar in Zeist, 21 juli ben ik aan de beurt, maar ik denk dat de moeite om te wachten het waard is, zeker nadat ik jouw fotoreportage heb bekeken.

Ja, ze zijn idd erg druk. Ik had een wachttijd van ca. 2 maanden, jij dus al drie! Dat geeft te denken... met de huidige brandstofprijzen zullen de wachttijden nog wel langer gaan worden denk ik zo. Ik vind het wel leuk dat je daar naartoe gaat, ben je er ook al geweest? Of alleen maar telefonisch contact gehad? Ben erg benieuwd naar jouw indrukken. Nu maar hopen dat ze hun werk goed blijven doen... Ik zal ze eens benaderen voor een aangename commissie!
Groetz, Tom

Heb alleen maar telefonisch contact gehad,en ik ben zo vrij geweest om jouw naam te noemen,dus ga je commissie maar halen.
De persoon die mij uitlegde hoe het allemaal werkt was heel geduldig en daar kreeg ik een goed gevoel bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2008 23:02 #1200018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zingende verdamper
JA, je leest het goed! In mijn schoonheid zat een verdamper die tevens voor een muziekje zorgde. Echter, na 2000km. werd dit uitermate irritant. Zo'n fluitje dat er bijna altijd is, bij een beetje gas geven, dan weer weg als je het gas lost, om vervolgens in alle hevigheid weer aanwezig te zijn als je het gas er een beetje op houdt om op een gelijke snelheid te blijven... Dus maar even binnen bij mijn vrinden van AGS. Even een blokje om, en direct vastgesteld dat de schuldige de verdamper was. "Heb je even tijd?, er komt zo een klant (op afspraak), maar als ik die geholpen heb zet ik er even een nieuwe verdamper in",  dat vind ik nu goede service! Tevens even het FLASHLUBE-systeem wat afgeregeld, verbruikte iets meer dan de bedoeling was. Nu rijdt mijn schoonheid weer zoals het ooit bedoeld was, fluisterstil!
Oh ja, het zingende geluid uit de verdamper heeft te maken met een fabricage- en/of afstelfout gedurende het productieproces; de membramen gaan dan resoneren met een gefluit als resultaat. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 23:45 #1203790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heeft

mbroeren schreef : dat doet de mijne ook, duurt een 500 meter denk ik. Ik wil graag weten hoe je meteen op LPG start voor als de benzine op is. Als hij warm is, start hij dan op benzine of op gas?

heeft even geduurd, dit antwoord, ik was het draadje vergeten... maar bij warme motor wordt er (volgens de indicator) direct op gas gestart.
Groetz

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC