PRINS LPG G3 VSI-installatie
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben nog elke keer blij als ik voor 25 euro de tank volgooi.
Eerst moest ik niets van LPG weten, maar het zat er toevallig in.
Met de huidige benzineprijzen een groot plezier, ondanks de zorg van een extra brandstofsysteem.
Maar daar zul jij voorlopig van gevrijwaard zijn. Enjoy!
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
met een hele grote smile! Dat was wel een tijd geleden...JJager schreef : Ik ben nog elke keer blij als ik voor 25 euro de tank volgooi.
Eerst moest ik niets van LPG weten, maar het zat er toevallig in.
Met de huidige benzineprijzen een groot plezier, ondanks de zorg van een extra brandstofsysteem.
Maar daar zul jij voorlopig van gevrijwaard zijn. Enjoy!
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dat de tankdop daar zit is misschien vaker bukken maar het voordeel (buiten het plaatwerk heel houden) is dat je zowel links als rechts kunt tanken, want je komt er makkelijk bij.
Heb jij toevallig al uitgevogeld hoe je op LPG start?
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedoel je daar precies mee? Ik draai de sleutel om en rij weg, eerst op benzine en schakelt dan automatisch op LPG over.mbroeren schreef : Heb jij toevallig al uitgevogeld hoe je op LPG start?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij warme motor volgens mij direct op gas. Maar weet ik nog niet zeker. Zal voor je in de gaten houden. maar volgens mij wil je geen lege benzine tank hebben! Zit allemaal troep in die bij opnieuw starten weer vrij; dus in het brandstofsysteem komt.mbroeren schreef : dat doet de mijne ook, duurt een 500 meter denk ik. Ik wil graag weten hoe je meteen op LPG start voor als de benzine op is. Als hij warm is, start hij dan op benzine of op gas?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
de veronderstelling is dat eenk klein beetje olie (vernevelen ??) toevoegen je kleppen zou smeren. je moet dus niet aan grote hoeveelheden denken, roetvorming zal wel meevallen. meningen over het nut hiervan zijn verdeeld geloof ik.
neem bij een turbo wel een injectiesysteem (dampgas dan wel vloeibaar => LPi van Vialle)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weten doe ik het niet, maar google even op "flashlube" en kijk ook even op <a href=" www.flashlube.com/ "> www.flashlube.com bij het product VALVE-SAVER. Er wordt overigens maar weinig ingespoten, en is mede bedoeld om de boel schoon te houden. Dus geen roet etc. Voor mezelf ben ik uitgegaan van het principe" baat het niet, dan schaadt het ook niet". Het werd me aangeraden door AGS (de installateur) toen ik hem vroeg naar de consequenties voor de kleppen en kop na de LPG inbouw. Gezien hun vakkundige indruk heb ik besloten tot installatie.hsanders schreef : Dat ziet er inderdaad prachtig uit.Ook ik ben aan het twijfelen om een gasinstalatie te laten inbouwen in mijn 940 b230 hpt.Volgens AGS te Zeist,kan dat.Er moet iets aangepast worden aan de turbo,maar voor de rest geen probleem.Mijn vraag is onder andere,de vloestof die wordt ingespoten om de kleppen te koelen,dat is toch een oliesubstantie?,geeft dat geen roetvorming op de kleppen dan ?,of moet je dan weer een tijd op benzine rijden en een speciaal product toevoegen om de roet te verwijderen ,wie het weet mag het zeggen.