PRINS LPG G3 VSI-installatie

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 21:55 #1064848 door Eric Bakker (GAST)
PRINS LPG G3 VSI-installatie is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Hij zit erin! Een prachtige installatie, en werkt al een kleine week feilloos. Er is vooralsnog weing of geen verschil te merken met het rijden op benzine. Hierbij een paar plaatjes van het geheel op <a href="/node/16362" target="_blank" title="dagboek">mijn dagboekpagina</a>.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 22:04 #1197759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blij.
&#160;
Ik ben nog elke keer blij als ik voor 25 euro de tank volgooi.
Eerst moest ik niets van LPG weten, maar het zat er toevallig in.
Met de huidige benzineprijzen een groot plezier, ondanks de zorg van een extra brandstofsysteem.
Maar daar zul jij voorlopig van gevrijwaard zijn. Enjoy!
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 22:13 #1197760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tanken

JJager schreef : Ik ben nog elke keer blij als ik voor 25 euro de tank volgooi.
Eerst moest ik niets van LPG weten, maar het zat er toevallig in.
Met de huidige benzineprijzen een groot plezier, ondanks de zorg van een extra brandstofsysteem.
Maar daar zul jij voorlopig van gevrijwaard zijn. Enjoy!
Joost

met een hele grote smile!  Dat was wel een tijd geleden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2008 13:00 #1198389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keurig
lijkt exact dezelfde oplossing te zijn als waarvoor ik gekozen heb en na (slechts) 50k nog steeds tevreden over ben.
En dat de tankdop daar zit is misschien vaker bukken maar het voordeel (buiten het plaatwerk heel houden) is dat je zowel links als rechts kunt tanken, want je komt er makkelijk bij.
Heb jij toevallig al uitgevogeld hoe je op LPG start?  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 08:29 #1198498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat

mbroeren schreef : Heb jij toevallig al uitgevogeld hoe je op LPG start?  

bedoel je daar precies mee? Ik draai de sleutel om en rij weg, eerst op benzine en schakelt dan automatisch op LPG over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 08:31 #1198499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leeg
dat doet de mijne ook, duurt een 500 meter denk ik. Ik wil graag weten hoe je meteen op LPG start voor als de benzine op is. Als hij warm is, start hij dan op benzine of op gas?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 17:17 #1198578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic op gas

mbroeren schreef : dat doet de mijne ook, duurt een 500 meter denk ik. Ik wil graag weten hoe je meteen op LPG start voor als de benzine op is. Als hij warm is, start hij dan op benzine of op gas?

bij warme motor volgens mij direct op gas. Maar weet ik nog niet zeker. Zal voor je in de gaten houden. maar volgens mij wil je geen lege benzine tank hebben! Zit allemaal troep in die bij opnieuw starten weer vrij; dus in het brandstofsysteem komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 21:16 #1198625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gasinstalatie van Tom.
Dat ziet er inderdaad prachtig uit.Ook ik ben aan het twijfelen om een gasinstalatie te laten inbouwen in mijn 940 b230 hpt.Volgens  Agis te Zeist,kan dat.Er moet iets aangepast worden aan de turbo,maar voor de rest geen probleem.Mijn vraag is onder andere,de vloestof die wordt ingespoten om de kleppen te koelen,dat  is toch een oliesubstantie?,geeft dat geen roetvorming op de kleppen dan ?,of moet je dan weer een tijd op benzine rijden en een speciaal product toevoegen om de roet te verwijderen ,wie het weet mag het zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 21:22 #1198629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic smering
bedoel je een smeersysteem ? dat een klein beetje olie toevoegt aan de lpg voor het het spruitstuk in gaat ?

de veronderstelling is dat eenk klein beetje olie (vernevelen ??) toevoegen je kleppen zou smeren. je moet dus niet aan grote hoeveelheden denken, roetvorming zal wel meevallen. meningen over het nut hiervan zijn verdeeld geloof ik.

neem bij een turbo wel een injectiesysteem (dampgas dan wel vloeibaar =&gt; LPi van Vialle) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:03 #1198737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic flashlube

hsanders schreef : Dat ziet er inderdaad prachtig uit.Ook ik ben aan het twijfelen om een gasinstalatie te laten inbouwen in mijn 940 b230 hpt.Volgens  AGS te Zeist,kan dat.Er moet iets aangepast worden aan de turbo,maar voor de rest geen probleem.Mijn vraag is onder andere,de vloestof die wordt ingespoten om de kleppen te koelen,dat  is toch een oliesubstantie?,geeft dat geen roetvorming op de kleppen dan ?,of moet je dan weer een tijd op benzine rijden en een speciaal product toevoegen om de roet te verwijderen ,wie het weet mag het zeggen.

Weten doe ik het niet, maar google even op "flashlube" en kijk ook even op <a href=" www.flashlube.com/ "> www.flashlube.com bij het product VALVE-SAVER. Er wordt overigens maar weinig ingespoten, en is mede bedoeld om de boel schoon te houden. Dus geen roet etc. Voor mezelf ben ik uitgegaan van het principe" baat het niet, dan schaadt het ook niet". Het werd me aangeraden door AGS (de installateur) toen ik hem vroeg naar de consequenties voor de kleppen en kop na de LPG inbouw. Gezien hun vakkundige indruk heb ik besloten tot installatie.  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC