Wat kost het om LPG in te laten bouwen bij een 940 stationwagen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2008 07:52 #1196932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen garantie
volgens mij is er een soort "type goedkeuring" voor bepaalde motor - LPG systeem combinaties. heb je zo'n combinatie, dan kom je voor G3-vermelding op kenteken in aanmerking. daarom is van tevoren te zeggen of G3 met zekerheid gaat lukken of niet.
soms komt het voor dat het RDW een foutje maakt waardoor je de G3 vermelding ook krijgt voor een motor/lpg systeem combinatie waarvoor het normaal niet geldt. Eric heeft mazzel gehad. zou er zelf niet vanuit gaan, de inbouwers geven zelf die garantie ook niet (voor combinaties die normaal niet lukken)
soms komt het voor dat het RDW een foutje maakt waardoor je de G3 vermelding ook krijgt voor een motor/lpg systeem combinatie waarvoor het normaal niet geldt. Eric heeft mazzel gehad. zou er zelf niet vanuit gaan, de inbouwers geven zelf die garantie ook niet (voor combinaties die normaal niet lukken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2008 10:26 #1196947
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee
Nee, dat was het systeem dat tot 1 januari 2008 werd gebruikt. Per 1 januari is de behandeling van oudere auto's veranderd, en is de regeling wat schemeriger geworden, maar wel meer praktisch rericht: niet omdat ooit de papieren voor de combinatie zijn aangevraagd door de toenmalig importeur is G3 mogelijk, maar omdat de combinatie van auto en installatie aan de gestelde emissie-eisen (euro-2) voldoet is het mogelijk.
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2008 18:53 #1196975
door phil nijhuis (GAST)
Beantwoord door phil nijhuis (GAST) in topic Ok dit is duidelijk.
zou
Ok dit is duidelijk.
zou inderdaad mooi zijn als hij G3 goedgekeurd wordt.
Ik ga eens informeren bij de genoemde gasinbouwstations.
dank allen
zou inderdaad mooi zijn als hij G3 goedgekeurd wordt.
Ik ga eens informeren bij de genoemde gasinbouwstations.
dank allen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 21:21 #1198627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
Heb een volvo 940 2.3 ic

Heb een volvo 940 2.3 ic low pressure turbo op het oog, met een g3 installatie. Ben van plan komend weekeinde te gaan kijken. Hoe kan ik een goed lpg systeem herkennen? Zoals een prins/vialle. En hoe kan ik een pruts merk herkennen?

Heb een volvo 940 2.3 ic low pressure turbo op het oog, met een g3 installatie. Ben van plan komend weekeinde te gaan kijken. Hoe kan ik een goed lpg systeem herkennen? Zoals een prins/vialle. En hoe kan ik een pruts merk herkennen?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 21:29 #1198631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vialle
sinds 01-01-2008 kunnen mogelijk meerdere systemen G3 vermelding krijgen, voor die datum was het alleen vialle met LPi. als je naar de datum van afgifte op het kenteken kijkt kun je volgens mij wel zien (voor 01-01-2008 => vialle). dit is bijna zeker, het RDW maakt soms een foutje waardoor ook andere combinaties een G3 vermelding kunnen krijgen.
op de pomp/tank achter de achterbank in mijn sedan staat heel groot "vialle lpi". zou dus even de tank opzoeken (als die onder de vloer ligt, wil je daar zo en zo even kijken ivm roest/water). verder in de motorruimte zit ergens een kleine drukregelaar waar ook vialle op staat. wellicht kunnen boekjes/garantiebewijzen van de gasinstallatie ook uitkomst bieden.
hoe je andere installaties kunt herkennen weet ik niet. wat prutsmerken zijn weet ik ook niet (soms ook kwestie van smaak en/of pech/geluk hebben met een bepaalde installatie)
op de pomp/tank achter de achterbank in mijn sedan staat heel groot "vialle lpi". zou dus even de tank opzoeken (als die onder de vloer ligt, wil je daar zo en zo even kijken ivm roest/water). verder in de motorruimte zit ergens een kleine drukregelaar waar ook vialle op staat. wellicht kunnen boekjes/garantiebewijzen van de gasinstallatie ook uitkomst bieden.
hoe je andere installaties kunt herkennen weet ik niet. wat prutsmerken zijn weet ik ook niet (soms ook kwestie van smaak en/of pech/geluk hebben met een bepaalde installatie)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2008 21:33 #1198634
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle herken je...
aan de naam, bij een 940 lpt zichtbaar op een van de onderdelen op het linker (bestuurderskant) spatbord. Voor zover ik weet de enige installatie die G3 geleverd wordt voor een 940 lpt? Controleer bij een vialle lpi of de injectoren goed vast zitten. Vraag naar de leeftijd, evt. km's van de tank met de intank pomp. Bouwjaar vaak zichtbaar op stickers op de tank.
Moderators: Jerry Stam