Wat kost het om LPG in te laten bouwen bij een 940 stationwagen
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 21:01 #1064676
door phil nijhuis (GAST)
Wat kost het om LPG in te laten bouwen bij een 940 stationwagen is gemaakt door phil nijhuis (GAST)
Beste allemaal,
Ik vraag me af wat het ongeveer kost om LPG in mijn volvo 940 te laten inbouwen?
uiteraard is ook de vraag waar dit dan het beste kan gebeuren.
Ik vraag me af wat het ongeveer kost om LPG in mijn volvo 940 te laten inbouwen?
uiteraard is ook de vraag waar dit dan het beste kan gebeuren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 21:11 #1196886
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic lpg inbouwen
Vialle is een prima systeem en volgens velen het beste. Voor 2200 all in wordt het vakkundig ingebouwd door Olijve in Assen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 21:26 #1196889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic offerte aanvragen
geeft natuurlijk de meeste duidelijkheid.
heb je meer informatie over de auto (mn motorcode)? als het om een turbo gaat kun je het beste een dampgas injectie of LPG injectie (LPi) systeem nemen. als je een LPT (B230FK) hebt en vialle LPi neemt kun je in aanmerking komen voor G3 vermelding op het kenteken, dit scheelt je 300 euro wegenbelasting per jaar. heb je geen turbo dan komen ook verdamper systemen in aanmerking. mogelijk zijn die wat goedkoper.
LPT en LPi komen zeker in aanmerking voor G3, met andere systemen en motoren komt het ook voor maar dan heeft het RDW een foutje gemaakt. zou ik persoonlijk niet op willen rekenen.
heb je meer informatie over de auto (mn motorcode)? als het om een turbo gaat kun je het beste een dampgas injectie of LPG injectie (LPi) systeem nemen. als je een LPT (B230FK) hebt en vialle LPi neemt kun je in aanmerking komen voor G3 vermelding op het kenteken, dit scheelt je 300 euro wegenbelasting per jaar. heb je geen turbo dan komen ook verdamper systemen in aanmerking. mogelijk zijn die wat goedkoper.
LPT en LPi komen zeker in aanmerking voor G3, met andere systemen en motoren komt het ook voor maar dan heeft het RDW een foutje gemaakt. zou ik persoonlijk niet op willen rekenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 21:38 #1196892
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Je kunt kiezen voor een Prinz of een Vialle. Beiden erg goed. De prijzen liggen zo tussen de 2000 en de 2500 Euro, afhankelijk van. Autobedrijf Nieuwenhuizen in Rogat is een bedrijf dat, voor zover ik weet, alle Volvo's ''doet'' voor Furness in Zwolle.
Wart
Wart
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 22:33 #1196905
door phil nijhuis (GAST)
Beantwoord door phil nijhuis (GAST) in topic Het gaat om een 940 SE
Het gaat om een 940 SE Turbo 2.0 ltr uit 1992
En volgens mij kan het dus geen G3 zijn.
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 22:34 #1196906
door phil nijhuis (GAST)
Beantwoord door phil nijhuis (GAST) in topic Het gaat om een 940 SE
Het gaat om een 940 SE Turbo 2.0 ltr uit 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 22:39 #1196908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee, geen G3
maar het is volgens mij wel verstandig een injectiesysteem te kiezen. backfire met een turbo wil je liever niet...
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 22:42 #1196909
door phil nijhuis (GAST)
Beantwoord door phil nijhuis (GAST) in topic Ik ben niet zo thuis in de
Ik ben niet zo thuis in de verschillende systemen.
Is een injectiesysteem ook meteen G3 ?
Is een injectiesysteem ook meteen G3 ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 23:28 #1196916
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee
Dat is wel vaker uitgelegd: G3 heeft helemaal niets te maken met het principe van de gasinstallatie, dat is uitsluitend een belasting-aanduiding. De normen ervoor zijn ook niet heel erg duidelijk, inmiddels.
Kwa opbouw heb je feitelijk drie verschillende LPG-systemen, te weten:
- Vloeibare LPG-injectie. Dit bestaat alleen van Vialle (patent) en geeft ten opzichte van benzine geen vermogensverlies. Geschikt voor alle motoren, ook turbo's en andere backfire gevoelige auto's. Voldoet aan G3 eisen.
- Gasvormige LPG-injectie, oftewel dampgas. Wordt door veel fabrikanten geleverd, waaronder Prins, OMVL. Voldoet vrijwel altijd aan G3 normen, en is eveneens geschikt voor alle motoren.
- Ringmixer systemen. Hierbij stroomt het (gasvormige) LPG via een nozzle aan het begin in het inlaatspruitstuk, in plaats van een injectie per cilinder. Ze bestaan geregeld en ongeregeld, een deel van de geregelde systemen voldoet aan de G3 eisen. Geschikt voor niet-turbo motoren die niet backfire gevoelig zijn, zoals de viercilinders in de 700 en 900. Geschikt te maken voor turbo's, maar injectiesystemen zijn daar duidelijk beter. Niet geschikt voor backfire gevoelige motoren zoals bijvoorbeeld de B6XX4. Wordt geleverd door heel veel fabrikanten.
Kwa kosten moet je bij een viercilinder achtereenvolgens op zo'n 2200-2500 euro voor LPi rekenen, 2000-2200 voor dampgas, en 1500-2000 voor een ringmixer systeem. Dit uiteraard alleen als richtlijn. Op www.vogelsautogas.nl kan je naast richtprijzen ook heel veel wetenswaardigheden over LPG installaties vinden.
Kwa opbouw heb je feitelijk drie verschillende LPG-systemen, te weten:
- Vloeibare LPG-injectie. Dit bestaat alleen van Vialle (patent) en geeft ten opzichte van benzine geen vermogensverlies. Geschikt voor alle motoren, ook turbo's en andere backfire gevoelige auto's. Voldoet aan G3 eisen.
- Gasvormige LPG-injectie, oftewel dampgas. Wordt door veel fabrikanten geleverd, waaronder Prins, OMVL. Voldoet vrijwel altijd aan G3 normen, en is eveneens geschikt voor alle motoren.
- Ringmixer systemen. Hierbij stroomt het (gasvormige) LPG via een nozzle aan het begin in het inlaatspruitstuk, in plaats van een injectie per cilinder. Ze bestaan geregeld en ongeregeld, een deel van de geregelde systemen voldoet aan de G3 eisen. Geschikt voor niet-turbo motoren die niet backfire gevoelig zijn, zoals de viercilinders in de 700 en 900. Geschikt te maken voor turbo's, maar injectiesystemen zijn daar duidelijk beter. Niet geschikt voor backfire gevoelige motoren zoals bijvoorbeeld de B6XX4. Wordt geleverd door heel veel fabrikanten.
Kwa kosten moet je bij een viercilinder achtereenvolgens op zo'n 2200-2500 euro voor LPi rekenen, 2000-2200 voor dampgas, en 1500-2000 voor een ringmixer systeem. Dit uiteraard alleen als richtlijn. Op www.vogelsautogas.nl kan je naast richtprijzen ook heel veel wetenswaardigheden over LPG installaties vinden.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2008 23:29 #1196917
door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic G3 wel mogelijk niet gegarandeerd
Ik heb een paar weken geleden een Vialle LPi in m'n 230ft laten plaatsen. Dit betreft een auto uit '92. De papieren heb ik net deze week ontvangen en deze staat op G3 gekeurd.
Dit is bij Mesman in Eindhoven gedaan. Rijdt uitstekend!
Eric
Dit is bij Mesman in Eindhoven gedaan. Rijdt uitstekend!
Eric
Moderators: Jerry Stam