940 g3 stottert op constante snelheid

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 16:29 #1181498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De computer schakelt niet.

Je zult wel gelijk hebben, maar ik heb natuurlijk ook al alles geprobeerd om dit probleem te verhelpen, en ben zo ongeveer een gehele provincie aangasboeren en dealers  afgeweest met dit probleem, en kreeg steevast dit antwoord ( viaille injectie) zoals omschreven. Op benzine doet dit probleem zich overigens niet voor. Na 200000 km heb ik me er maar bij neergelegd en ben het normaal gaan vinden. Nu heeft een familielid van mij ook een 940  (1996) gekocht en Lpg in laten bouwen en heeft nu het zelfde probleem


Ikhou me aanbevolen voor suggesties.


roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 18:11 #1181504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle LPI.

Ik heb de technische leergang mbt Autogassytemen er maar op nageslagen.


Ik citeer:

Autogassystemen schreef : Het toerental van de pomp is electronisch geregeld, onafhankelijk van de motorbelasting. Bij starten, dat altijd op benzine gebeurd, en onder deel- en vollast draait de pomp 3000 tpm, bij stationairloop 1000 tpm..
Een drukveiligheidsklep beschermt de pomp tegen druk hoger dan 8 bar boven de tankdruk, bijv. als gevolg van een gesloten blijven van de afnamekraan. Brandstof wordt dan in een klein circuit in de tank rondgepompt.



Iets verderop:

Autogassystemen schreef : door toepassing van hele snelle injectiemethode wordt terugslag voorkomen en is het risico van tijdelijke mengselverarming bij plotselinge acceleratie ondervangen.


..................


Wel is er nog een risico van een haperende ontsteking bij een motor met grote klepoverlap waarbij in de uitlaat ontbrandend mengsel via de nog niet gesloten uitlaatklep het in de cilinder stromende mengsel en dat in het inlaatspruitstuk kan ontsteken.



Tevens meld het colofon dat Vialle erkent dat er zich een probleem mee voor kan doen, maar dat ze dat onder de knie hebben.


Nuttige info? 




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 19:03 #1181505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is het trouwens?

Naar aanleiding van Willem zijn posting ga ik uit van Vialle, maar het kan natuurlijk zijn dat het een Koltec/Necam installatie is.


Als dat zo is, kun je die zelf uitlezen, wel zo makkelijk.
De grootste boosdoener in die installatie is trouwens het Gasverdeelstuk, waar  vuiligheid desastreus is voor de mooie loop van het blok.


Schoonmaken heeft alleen zin als je de ringetjes die erin moeten voorhanden hebt (het zijn er 6, en geen 4, ongeacht het aantal cilinders in je blok) en je kunt het zelf, maar je moet wel weten hoe.


Als het een Koltec is, wil ik er op de sleuteldag in Gorinchem wel even naar kijken, als je me maar even laat weten of je de rngetjes zelf levert, of ik die mee moet nemen.
Gezien van Hemert niets met gasinstallaties doet, zal het geen punt zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 19:30 #1181506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee, bij 3000 toeren

De verdeling is dacht ik als volgt, gasklepschakelaar in 0-stand, is stationairregeling via CIS-klep en lambdasonde, gaspedaal ietsje ingedrukt zodat de normale regeling via de gasklepschakelaar wordt bediend + lambdaregeling, dan nog verder ingetrapt zodat de tweede schakelaar wordt bediend en boven de 3000 toeren, normale ouderwetse regeling zonder lambdaregeling.


Groeten, Co.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 20:28 #1181511 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic zelfde probleem.

Ik heb in 1998 nieuw een 940 estate limited edition gekocht met een vialle lpi installatie. Het fenomeen dat jij beschrijft heb ik ook altijd gehad en heeft niemand op kunnen lossen. Ik heb met de auto in 5 jaar tijd 200000 km gereden en heb me er maar bij neergelegd.


De s90's die ik hierna had en heb, kennen dit fenomeen gelukkig niet.


 Maar ik onderschrijf het advies om er niet te veel geld aan uit te geven. Bij mij is destijds onder garantie alles uit de kast gehaald zonder resultaat, dus als je dat voor eigen rekening moet doen, dan kan het een dure grap worden met een hele grote kans op geen resultaat. En het is niet dermate irritant dat er niet mee te leven valt.





Grtx, Jan. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2007 17:05 #1181559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg stotteren

heb sinds 2 oktober 940 op gas


hikte bij 85 km in hoogste stand van automaat


naar gas specialist geweest in doorenspijk


nieuw pompje plus schoonmaken


nu loopt hij weer goed


kosten 75 euro

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2007 14:55 #1183786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stotteren

heb in dit item al  eerdere bijdragen gedaan en weet niet of je probleem is opgelost, maar bij mij is het probleem verholpen naar het nu lijkt.


Ik weet niet  of je een origineel door volvo ingebouwd viaille systeem hebt, maar onlangs moest mijn accu vervangen, en bij de montage van de nieuwe kwamen we erachter dat op de accukem nog een aantal draden ondere een schroef op deze klem waren bijgeplaats die o.a naar de zekeringen van het  lpg systeem voeren. deze schroef zat iets los en nu deze vastgezet is heeft het probleem zich niet meer voorgedaan, (ook mijn familieleden valt dit op). kosten € 0.00


Dus kijk het een ander nog eens goed na, want hij vertoonde het inhouden dit  bij mij ook alleen maar op LPG. en is het gevondene niet geheel onlogisch, maar waarom zo rond de 2000 toeren blijft voor mij een raadsel


succes en we lezen het wel


roel  350000 km op LPG


  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 13:40 #1197833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 LPG G3 stottert op constante snelheid
Je hebt helemaal gelijk, het is niet dermate hinderlijk dat ik meteen alles uit de kast ga halen.
Ook ik heb een Vialle, en afgezien van die sporadische haperingen loopt de wagen als een tierelier.
 
Bedankt voor je reactie !
 
Groet,
 
Jake

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 11:45 #1344137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud draadje
Maar is het intussen al opgelost?
 
Heb zelf bij 110-120 km/u constant rijden dat ik een stotter krijg, een soort hik.Niet altijd, maar wel na minimaal 30 km rijden.Dan een enkele hik, of om de paar km een nieuwe hik.Ben benieuwd naar wat het euvel was en of ik (en anderen) hier wat mee kunnen!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 15:31 #1344173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injector
Ik heb het met mijn vorige 940 gehad dat hij heel licht stootte bij constante snelheid. Alleen op LPG. Niemand kon het vinden.
Uiteindelijk bleek bij AGIT in Rijssen dat het veroorzaakt werd door 1 kapotte LPG injector , die ook nog los zat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD