LPI-pomp reparatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2007 20:32 #1058127
door V700 register
LPI-pomp reparatie is gemaakt door V700 register
<div>De pomp van mijn LPI instalatie (Vialle)is kapot. Deze kan volgens de garage alleen gerepareerd worden, omdat ze niet meer gemaakt worden. </div><div>Dit gaat €1000,= kosten (ex BTW). </div><div>Is dat een reeel bedrag? </div><div>Zijn er andere opties? (op benzine blijven rijden is GEEN optie!!)</div><div>groetmaarten</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2007 21:26 #1154507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic complete tank vervangen met
complete tank vervangen met daarin nieuwer type pomp?
(ik meen me te herinneren dat alleen de oudere pompen problematisch zijn.)
€1000,- vind ik absurd hoog.
LPI-systemen worden nog steeds door Mesman in Son nieuw ingebouwd in nieuwe auto's (o.a ook Subaru WRX! 2.0L Turbo) Mij dunkt dat er niet zoveel verandert zal zijn aan die systemen en zeker niet aan de tank en de opvoerpomp. Op meerdere plekken informeren en offerte opvragen, desnoods ook in Belgie. (daar schijnt ook aardig wat LPG-expertise te zitten) Eventueel Volvo-demontage bedrijven afbellen of zij nog ergens een tank+pomp hebben liggen.
(ik meen me te herinneren dat alleen de oudere pompen problematisch zijn.)
€1000,- vind ik absurd hoog.
LPI-systemen worden nog steeds door Mesman in Son nieuw ingebouwd in nieuwe auto's (o.a ook Subaru WRX! 2.0L Turbo) Mij dunkt dat er niet zoveel verandert zal zijn aan die systemen en zeker niet aan de tank en de opvoerpomp. Op meerdere plekken informeren en offerte opvragen, desnoods ook in Belgie. (daar schijnt ook aardig wat LPG-expertise te zitten) Eventueel Volvo-demontage bedrijven afbellen of zij nog ergens een tank+pomp hebben liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2007 23:23 #1166029
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG pomp nadert het einde?
De LPG pomp van Vlo (volgens mij Vialle G-nog net geen 3-) maakt een hoop herrie; ook ik kreeg te horen dat reparatie (uitwisseling tank met ingebouwde pomp) rond de 1000 euro gaat kosten.
Het gaat om een dubbele tank die in de bak van de reservebank moet. Weet iemand toevallig of er ergens een goede tweedehands ligt?
Alvast bedankt!
JP
Het gaat om een dubbele tank die in de bak van de reservebank moet. Weet iemand toevallig of er ergens een goede tweedehands ligt?
Alvast bedankt!
JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 14:30 #1166068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bevestiging
Ik kan je helaas niet helpen, maar dit soort berichten sterkt me erin dat ik de juiste keuze heb gemaakt vorig jaar door een conservatief systeem met verdamper te laten inbouwen ipv die nieuwe(re) meuk.
Ook mijn systeem met verdamper is door de katalysator geregeld en makkelijk op lambda 0 af te stellen.
Ook mijn systeem met verdamper is door de katalysator geregeld en makkelijk op lambda 0 af te stellen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 15:51 #1166075
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic LPI pomp
De eerste series LPI installaties hadden een in-tank pomp, die ook in die tank opgesloten zat: bij vervanging moeten en pomp en tank vervangen worden.
Latere series hadden een tank met een luikje, zodat de pomp afzonderlijk vervangen kon worden, en nog weer later is de pomp buiten de tank geplaatst, zodat vervangen nog eenvoudiger wordt.
Het lijkt me, dat je het beste kunt overgaan op een later type, en het zou em niet verbazen als je bij het laatste type een normale, niet-lpi, LPG tank kunt plaatsen met een LPI pomp daaraan gekoppeld. Dat opent de mogelijkheid van een gerbuikte tank, en is daarmee misschien een aardig stuk goedkoper, al blijven twintanks geliefde dingen.
Latere series hadden een tank met een luikje, zodat de pomp afzonderlijk vervangen kon worden, en nog weer later is de pomp buiten de tank geplaatst, zodat vervangen nog eenvoudiger wordt.
Het lijkt me, dat je het beste kunt overgaan op een later type, en het zou em niet verbazen als je bij het laatste type een normale, niet-lpi, LPG tank kunt plaatsen met een LPI pomp daaraan gekoppeld. Dat opent de mogelijkheid van een gerbuikte tank, en is daarmee misschien een aardig stuk goedkoper, al blijven twintanks geliefde dingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2007 22:56 #1166243
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan ook G3?
Bedankt Willem,
zou er dan meteen een aanpassing kunnen komen zodat het een G3 wordt? Die 110 euro per maand zouden voor mij best wel wat lager mogen zijn!
En uiteraard: wah kos dah? Is dat gebruikt te vinden of moet alles nieuw zijn? Geen twin tank meer lijkt me ook niet alles: zou mijn laadvloer niet graag missen...
zou er dan meteen een aanpassing kunnen komen zodat het een G3 wordt? Die 110 euro per maand zouden voor mij best wel wat lager mogen zijn!
En uiteraard: wah kos dah? Is dat gebruikt te vinden of moet alles nieuw zijn? Geen twin tank meer lijkt me ook niet alles: zou mijn laadvloer niet graag missen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2007 23:33 #1166247
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPI-pomp
Ha JP,
Toen mijn LPI-pomp vorig jaar stuk was, heb flink rondgezocht bij sloperijen. Je moet veel geluk hebben om er een te vinden, ze zijn zeer gezocht.
Likte mij dus niet en heb het toen maar via de Vialle-dealer laten doen. Ze hadden een ruilsysteem.
Heb je al wat rondgebeld bij Vialle-dealers, of rechtstreeks naar Vialle?
Arthur
Toen mijn LPI-pomp vorig jaar stuk was, heb flink rondgezocht bij sloperijen. Je moet veel geluk hebben om er een te vinden, ze zijn zeer gezocht.
Likte mij dus niet en heb het toen maar via de Vialle-dealer laten doen. Ze hadden een ruilsysteem.
Heb je al wat rondgebeld bij Vialle-dealers, of rechtstreeks naar Vialle?
Arthur
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-05-2007 00:02 #1166251
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Reparatie mogelijk!
Een jaar of drie terug heb ik mijn LPI pomp laten repareren bij iemand die ooit bij een LPG installateur heeft gewerkt.
Dat is me toen goed bevallen en de tank heb ik nog steeds liggen nadat ie uit mijn totallosswagen was gedemonteerd.
Later heeft ie nog eens een paar maanden in een andere wagen gezeten en nu ligt ie te wachten tot de mijne ooit defect gaat.
Desgevraagd wil ik jullie wel in contact brengen met die man. Ik heb hem al gevraagd of ie de reparaties nog uitvoerd. Zijn antwoord was ja, zul je begrijpen.
Stuur me maar een mail als je interesse hebt.

Groet

Wytze

Dat is me toen goed bevallen en de tank heb ik nog steeds liggen nadat ie uit mijn totallosswagen was gedemonteerd.
Later heeft ie nog eens een paar maanden in een andere wagen gezeten en nu ligt ie te wachten tot de mijne ooit defect gaat.
Desgevraagd wil ik jullie wel in contact brengen met die man. Ik heb hem al gevraagd of ie de reparaties nog uitvoerd. Zijn antwoord was ja, zul je begrijpen.
Stuur me maar een mail als je interesse hebt.

Groet

Wytze

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2007 10:23 #1166261
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handige Harry
Hallo Wytze,
de boel werkt nog steeds, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet nog eens een dikke 3 ton meegaat; de hulp van jouw mannetje (beetje afhankelijk van de afstand tot Groningen) lijkt me heel welkom.
Maar was dit zo'n ingebouwde pomp?
Alvast weer bedankt,Groetend
JP
de boel werkt nog steeds, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet nog eens een dikke 3 ton meegaat; de hulp van jouw mannetje (beetje afhankelijk van de afstand tot Groningen) lijkt me heel welkom.
Maar was dit zo'n ingebouwde pomp?
Alvast weer bedankt,Groetend
JP
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-05-2007 10:32 #1166262
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Om de hoek
Hij woont in midden Limburg
Moderators: Jerry Stam