afstellen stationair toerental lpg carburateur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2007 20:01 #1155275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen, je twijfel was
Timen, je twijfel was terecht. Ik heb wat zitten spuiten met wd40 rond de voet van de carb en er gebeurd niets.
 Daarmee ben ik door mijn beperkte repetoire heen. Heeft iemand suggesties?

Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2007 15:42 #1155712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eromheen gewerkt
De garage man heeft een rubber dopje op de gashendel stop gezet zodat de gasklep altijd een beetje open staat. Hij loopt daardoor weer goed stationair met een warme motor op gas.
Met een koude motor hielp het niet veel ondekte ik een dag later. Ik ben toen ik het grote haynes carburateur boek gaan lezen en er blijkt een fast idle cam op te zitten met een fast idle adjustment screw. Deze zitten aan de achterkant van de carburateur bij het schutbord. Je kan echter het schroefje niet draaien omdat het inlaatspruitstuk in de weg zit.
Dus ik naar de automaterialen winkel voor een 2 cm lange schroevendraaier. Er blijken haakse schroevendraaiers te bestaan. Mooi spul.
Zowel koud als warm loopt ie nu weer goed op gas. Op benzine wil ie nog niet stationair lopen.
De suggesties uit het carb boek zijn: valse lucht, stationair sproeier verstopt, stationiar afslaan klep zit vast (en dicht) enz.
Ik ga verder prutsen als de vrouw vakantie heeft (moet er mee naar haar werk) of als er nog een auto voor de deur staat.
Ben voor nu wel tevreden
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC