940 met LPG lek in Noordwijk
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2023 16:09 #1474184
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Op het moment dat je de pomp
Op het moment dat je de pomp aansluit op je bajonet aansluiting en de hendel overhaalt, druk je in het vulpistool zelf een klep open. De lpg uit de slang vult dan je bajonet sluiting tot aan de eerste klep richting de tank.
De pomp gebruikt dit ook als check. Als de druk in de lpg-slang van de pomp helemaal weg valt, dan weigert de pomp dienst omdat deze er dan vanuit gaat dat de boel lek is.
Ik heb het in NL ook gehad dat de pomp niet wilde, toen ook succesvol de schroevendraaier truc gedaan. Ik vermoed dat het met temperatuur te maken heeft...in de zomer (en dus ook in het lekker warme Italie) neemt de druk achter de vulklep toe als de temperatuur stijgt. Als die druk dan hoger is dan het vulpistool kan leveren, gaat de klep niet open... althans, zo is mijn theorie. Kijk ook uit dat je de zitting van de klep niet beschadigd met de schroevendraaier...
De pomp gebruikt dit ook als check. Als de druk in de lpg-slang van de pomp helemaal weg valt, dan weigert de pomp dienst omdat deze er dan vanuit gaat dat de boel lek is.
Ik heb het in NL ook gehad dat de pomp niet wilde, toen ook succesvol de schroevendraaier truc gedaan. Ik vermoed dat het met temperatuur te maken heeft...in de zomer (en dus ook in het lekker warme Italie) neemt de druk achter de vulklep toe als de temperatuur stijgt. Als die druk dan hoger is dan het vulpistool kan leveren, gaat de klep niet open... althans, zo is mijn theorie. Kijk ook uit dat je de zitting van de klep niet beschadigd met de schroevendraaier...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2023 17:52 #1474188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vulpistool
Dat klopt met wat ik dus heb ervaren: in het vulpistool wordt een klep opengeduwd (dus niet één van de beide terugslagkleppen in de auto). Soms gaat die blijkbaar niet of niet ver genoeg open waardoor de pomp langzaam of helemaal niet gaat pompen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam