940 met LPG lek in Noordwijk
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2023 10:45 #1111853
door Piet van der Plas
940 met LPG lek in Noordwijk is gemaakt door Piet van der Plas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2023 20:56 #1474164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En toen
Liep het met een sisser af,........?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 32
18-12-2023 00:28 #1474165
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Gewoon mee gaan rijden
Dan verwaaid het veel sneller, heb je er nog een beetje profijt van en bevriest de vuller minder snel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2023 10:23 #1474166
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee terugslagkleppen
Er zitten twee terugslagkleppen in het vulsysteem, één in de tank en één in de vulaansluiting. Als je de vulslang loskoppelt, komt er alleen een klein beetje gas vrij dat in de koppeling zelf zit. Als de terugslagklep in de vulaansluiting niet goed afsluit, dan ontsnapt het gas uit de slang tussen tank en vulaansluiting. Even schrikken, maar als de klep helemaal open blijft staan, is het na één of twee seconden wel klaar. Ik vermoed dat de terugslagklep een klein beetje open is blijven staan en er langzaam gas uit bleef stromen. Al zit er maar weinig vloeibaar gas in die slang naar de tank, één liter vloeibaar gas geeft 200 ltr gasvormig gas in de buitenlucht.
Vervangen van de vulsaansluiting waar die terugslagklep in zit stelt overigens niet veel voor.
Onwaarschijnlijk dat beide kleppen lekken, alleen in dat geval loopt de hele tank leeg en ja, dat duurt wel even.
Wel weer een mooi verhaal op verjaardagen...
Vervangen van de vulsaansluiting waar die terugslagklep in zit stelt overigens niet veel voor.
Onwaarschijnlijk dat beide kleppen lekken, alleen in dat geval loopt de hele tank leeg en ja, dat duurt wel even.
Wel weer een mooi verhaal op verjaardagen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2023 11:37 #1474168
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als alleen de terugslagklep
Als alleen de terugslagklep in de tank lekt, merk je dat niet denk ik.
Dus misschien was die al lang lek, en nu die van de vulaansluiting ook.
In zo'n geval zou ik het toch spannend vinden om m'n auto te starten om hem weg te rijden, beter even duwen naar de open lucht. Je weet maar nooit met zo'n gaswolk.
Dus misschien was die al lang lek, en nu die van de vulaansluiting ook.
In zo'n geval zou ik het toch spannend vinden om m'n auto te starten om hem weg te rijden, beter even duwen naar de open lucht. Je weet maar nooit met zo'n gaswolk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
18-12-2023 13:15 #1474169
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic KOUD!!!
Hallo Volvisti
Wel oppassen! Het uitstromende gas is heel erg koud (omdat het heel erg uitzet, koelt het heel erg af). Normaalgesproken heb je daar met loskoppelen geen last van, maar als het wat langer duurt, omdat een ventiel/klep blijft hangen, dan wordt ook alles rond de uitstroomopening steenkoud. Niet aankomen dus!
groetjes
Mathy
Wel oppassen! Het uitstromende gas is heel erg koud (omdat het heel erg uitzet, koelt het heel erg af). Normaalgesproken heb je daar met loskoppelen geen last van, maar als het wat langer duurt, omdat een ventiel/klep blijft hangen, dan wordt ook alles rond de uitstroomopening steenkoud. Niet aankomen dus!
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
19-12-2023 15:06 #1474177
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Ik heb het ooit ook meegemaakt
Er kan een vuil tussen de klep komen. Is dat weg dan sluit het geval weer. wanneer je de vulslang opmeet kun je berekenen hoeveel vloeibaar gas er in zit. Bij mij duurde het zeeker vijf nminuten voor het gesis ophield. later deed het ding het een paar keer opnieuw, na een stevige tankbeurt was het afgelopen. Daarom is het belangrijk nooit rommel in de vulopening te krijgen, zoals vette Zeeuwse klei.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2023 15:56 #1474178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stofkap
Daarom is die stofkap ook een APK vereiste.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
19-12-2023 20:14 #1474179
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Italië
Sommige tankstations in Italië pompen met een andere (waarschijnlijk hogere) druk de lpg in je leidingen en tank. Bij tanken bij ander tankstation kan t voor komen dat de druk te laag is om 1 van de kleppen in aanvoer open te drukken. Wat dan helpt is, met een lange schroevendraaier, de klep in de lpg aansluiting kort indrukken zodat de druk lager wordt in de aanvoer slang richting de tank. Ook hierbij komt natuurlijk lpg vrij dus oppassen voor bevriezing!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2023 11:47 #1474180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aandrukken
In Nederland gebeurt het soms ook dat de pomp niet of heel langzaam tankt. De oorzaak zit in de bajonetaansluiting van de pomp. Wat dan helpt is met de hand de hendel tegen de slang aan knijpen, waardoor de bajonet iets meer richting de vulaansluiting wordt gedrukt. Je ziet de meter dan ook sneller lopen.
Of gewoon wisselen van pomp. Vaak doet een andere pomp op hetzelfde station het wel, dus het ligt dus niet aan de gasdruk, maar waarschijnlijk aan slijtage in de pompaansluiting.
Ik ben er nog niet achter wat er nou precies in die bajonetaansluiting gebeurt, maar blijkbaar wordt er ook mechanisch iets opengedrukt. Dat klopt ook wel, want als je nog niet op de knop hebt gedrukt (en er dus nog geen gas uit pomp is gekomen) en je de slang weer loskoppelt, komt er toch wat LPG vrij.
Of gewoon wisselen van pomp. Vaak doet een andere pomp op hetzelfde station het wel, dus het ligt dus niet aan de gasdruk, maar waarschijnlijk aan slijtage in de pompaansluiting.
Ik ben er nog niet achter wat er nou precies in die bajonetaansluiting gebeurt, maar blijkbaar wordt er ook mechanisch iets opengedrukt. Dat klopt ook wel, want als je nog niet op de knop hebt gedrukt (en er dus nog geen gas uit pomp is gekomen) en je de slang weer loskoppelt, komt er toch wat LPG vrij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam