Is deze ook bekend hier?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2020 00:41 #1461063
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat is
wat omkatten is dus.
Plaatje omzetten en chassisnummer overeenkomstig maken.
Toch gek dat daar niet op gecheckt werd. En als het niet door de RDW of de politie was dan wellicht door de FIOD of de Douna wel. Want zoiets doen is een fiscaal delict en de straffen daarop zijn niet mals dacht ik.
Het is nu een verdachte auto tenzij anders bewezen.
Plaatje omzetten en chassisnummer overeenkomstig maken.
Toch gek dat daar niet op gecheckt werd. En als het niet door de RDW of de politie was dan wellicht door de FIOD of de Douna wel. Want zoiets doen is een fiscaal delict en de straffen daarop zijn niet mals dacht ik.
Het is nu een verdachte auto tenzij anders bewezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-06-2020 11:15 #1461071
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic @fflunche; Sherlock Holmes?
@fflunche; Sherlock Holmes? Niet bepaald 
In de advertentie staat gewoon het kenteken vermeld... dus dat is niet zo moeilijk. Kijk je dan bij de RDW, dan zegt de RDW dat ze geen oordeel kunnen geven.
Maar.....er staat een toelichting bij:
<blockquote>
De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.
</blockquote>
Wat de oorzaak is... dat staat er niet bij. Misschien is er wel een logische verklaring als het verwisselen van de tellerbak (toen het dashboard verwisseld is bv...)

In de advertentie staat gewoon het kenteken vermeld... dus dat is niet zo moeilijk. Kijk je dan bij de RDW, dan zegt de RDW dat ze geen oordeel kunnen geven.
Maar.....er staat een toelichting bij:
<blockquote>
De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.
</blockquote>
Wat de oorzaak is... dat staat er niet bij. Misschien is er wel een logische verklaring als het verwisselen van de tellerbak (toen het dashboard verwisseld is bv...)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2020 22:27 #1461081
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een inkoper van een
Een inkoper van een garagebedrijf die een keer (bij praten over inruil) een tikfoutje maakt veroorzaakt al een onlogische stand: het is mijn vader ooit overkomen toen we met een auto aan het shoppen waren wie het leukste inruilbod deed. Aangezien dat er gelijk bij de volgende dealer uit kwam (meneer, deze auto heeft een onlogische kilometerstand) was het bekend wie de fout had gemaakt en werd het in dat geval gelukkig snel opgelost, maar als je er pas veel later achterkomt, is het niet zomaar hersteld.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2020 23:38 #1461082
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Aha
Op die fiets.
Ergens las ik dat het kenteken niet bekend was omdat er geen platen op zitten.
@Willem. Klopt.
Dat had mijn pa van 83 met zijn VW kevertje Hoop gedoe met de RDW om het te laten herstellen.
Ergens las ik dat het kenteken niet bekend was omdat er geen platen op zitten.
@Willem. Klopt.
Dat had mijn pa van 83 met zijn VW kevertje Hoop gedoe met de RDW om het te laten herstellen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2020 00:35 #1461085
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onlogisch
Hallo Volvisti
Vorig jaar heb ik de tellerunit van m'n auto laten repareren. Terwijl die onderweg terug was, liep de distributieriem er vanaf. En voor de auto terug was uit Gemert zou de APK verlopen. De auto is dus toen met de vervangende tellerunit erin gekeurd. Dit jaar zat de originele tellerunit er weer in bij de keuring. En die gaf zo'n 2000 km minder aan, dan de vervangende tellerunit vorig jaar. Op een gegeven moment heb ik van de RDW een brief gekregen over de onlogische kilometerstand. Als ik dat aan wilde passen kon dat. De status "onlogisch" zou de verkoopprijs kunnen beïnvloeden stond in de brief. Maar helemaal niets duidde erop, dat de RDW zich ook maar de minste zorgen over de onlogische kilometerstand maakte. De garagehouder had overigens al aangegeven dat zo'n brief eraan zat te komen. "Als je niet reageert hoor je er niks meer van".
groetjes
Mathy
Vorig jaar heb ik de tellerunit van m'n auto laten repareren. Terwijl die onderweg terug was, liep de distributieriem er vanaf. En voor de auto terug was uit Gemert zou de APK verlopen. De auto is dus toen met de vervangende tellerunit erin gekeurd. Dit jaar zat de originele tellerunit er weer in bij de keuring. En die gaf zo'n 2000 km minder aan, dan de vervangende tellerunit vorig jaar. Op een gegeven moment heb ik van de RDW een brief gekregen over de onlogische kilometerstand. Als ik dat aan wilde passen kon dat. De status "onlogisch" zou de verkoopprijs kunnen beïnvloeden stond in de brief. Maar helemaal niets duidde erop, dat de RDW zich ook maar de minste zorgen over de onlogische kilometerstand maakte. De garagehouder had overigens al aangegeven dat zo'n brief eraan zat te komen. "Als je niet reageert hoor je er niks meer van".
groetjes
Mathy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2020 05:21 #1461087
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor jezelf is het ook
Voor jezelf is het ook helemaal geen ramp, maar als je probeert de auto te verkopen is een 'logisch' oordeel wel een klein voordeeltje.
Maar bij deze 760 zijn er wel grotere problemen dan een tellerafwijking...
Maar bij deze 760 zijn er wel grotere problemen dan een tellerafwijking...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 18:25 #1461516
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Katje
Helaas kan ik de juiste foto niet zien.
Een hele poos geleden is er hier ook een draadje over geweest.
Was toevallig ook een blauwe.
Die was duidelijk omgekat.
Vergeet ook de onafhankelijke achteras niet, die bouw je er ook niet even onder.
De B230E motor was wel een hele verbetering.
Zelf heb ik een '88er gehad.
Onder het mom, sommige auto's had ik niet weg moeten doen.
Een hele poos geleden is er hier ook een draadje over geweest.
Was toevallig ook een blauwe.
Die was duidelijk omgekat.
Vergeet ook de onafhankelijke achteras niet, die bouw je er ook niet even onder.
De B230E motor was wel een hele verbetering.
Zelf heb ik een '88er gehad.
Onder het mom, sommige auto's had ik niet weg moeten doen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 23:14 #1461537
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er is op 13-06-2020 een
Er is op 13-06-2020 een nieuwe eigenaar geregistreerd, en de auto is voorzien van apk tot 2022. Ik hoop voor de nieuwe eigenaar dat die ofwel weet wat hij gekocht heeft, ofwel nog lang door de mazen van de controles door mag slippen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 23:19 #1461540
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ha
Of dat ie niet weet wat ie gekocht heeft en daar hopelijk ook nooit achterkomt.
(wat niet weet wat niet deert of zoiets).
Te goedertrouw gekocht is iets waar die zich bij problemen wel op kan beroepen wellicht.
(wat niet weet wat niet deert of zoiets).
Te goedertrouw gekocht is iets waar die zich bij problemen wel op kan beroepen wellicht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 23:26 #1461544
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee, het kenteken wordt
Nee, het kenteken wordt gewoon geschrapt als je opvalt in een controle, terugkatten kan niet, legaal op kenteken krijgen van de omgekatte auto kan evenmin, dus je houdt een dure sloper over. De koper kan alleen proberen verhaal te halen bij de verkoper.
De onnozele koper mag van geluk spreken als hij onder de boete voor het omkatten uit komt (maar hoort ook voor aankoop eigen onderzoek gedaan te hebben...)
De onnozele koper mag van geluk spreken als hij onder de boete voor het omkatten uit komt (maar hoort ook voor aankoop eigen onderzoek gedaan te hebben...)
Moderators: Jerry Stam