Hoeveel betaal jij voor jouw autoverzekering?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2020 08:43 #1459972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WA+
Waar? Ik kon 'm voor deze niet meer krijgen terwijl de BG óf WA+ of misschien wel AR verzekerd was.. Betaal voor WA bij CB iets van 38 euro per maand, twee aanrijdingen (op mijn polis, ik zat zelfs achter het stuur (Jongste dochter na 4 weken rijbewijs..) en mijn vrouw kreeg een skateboard met kind tegen de zijkant. Daar ging de polis want getuigen?!) Dus nu allebei een eigen verzekering maar dan gebeurt er ook iets met je schadevrije jaren. (Mijn laatste eigen claim was in 1998, niet helemaal mijn fout maar wel mijn schuld)
Sta nu op het punt best veel geld in en aan de auto uit te geven en dan wordt een goede verzekering wel belangrijk.
Dus ik hoor het graag!
Sta nu op het punt best veel geld in en aan de auto uit te geven en dan wordt een goede verzekering wel belangrijk.
Dus ik hoor het graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2020 09:39 #1459973
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Taxatie?
Heeft een taxatie zin als je alleen WA verzekerd bent?
WA gaat alleen over veroorzaakte schade bij een ander toch..?
WA gaat alleen over veroorzaakte schade bij een ander toch..?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-04-2020 10:44 #1459975
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic taxatie
Nee, inderdaad taxatie heeft geen zin bij alleen WA (behalve om misschien aan te tonen dat je auto meer waard is dan de oud ijzer prijs, maar daar hoeft de verzekeraar bij WA dekking niets mee te doen). Vaak willen verzekeraars ook dat je dat auto dan All Risk op op zijn minst WA Beperkt Casco verzekert als je een taxatiewaarde indient.
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2020 11:26 #1459976
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een officieel taxatierapport
Een officieel taxatierapport (< 3 jaar oud) heeft geen zin om schade die je zelf veroorzaakt aan je auto vergoed te krijgen. Zo'n rapport heeft wel zin als er schade aan je auto is veroorzaakt door een ander. Dan kan je aantonen dat je auto meer waard is dan de oud ijzer prijs.
Daarbij geldt natuurlijk wel dat je toestand van de auto in redelijke verhouding staat tot het taxatierapport. Bijvoorbeeld: je hebt een mooie 940 laten taxeren met 150.000 km. Je rijdt 60.000 km per jaar en na bijna drie jaar staat je 940 op meer dan 3 ton. Dan is die waarde na drie jaar niet in verhouding met het taxatierapport en krijg je zeker niet de getaxeerde waarde vergoed.
Daarbij geldt natuurlijk wel dat je toestand van de auto in redelijke verhouding staat tot het taxatierapport. Bijvoorbeeld: je hebt een mooie 940 laten taxeren met 150.000 km. Je rijdt 60.000 km per jaar en na bijna drie jaar staat je 940 op meer dan 3 ton. Dan is die waarde na drie jaar niet in verhouding met het taxatierapport en krijg je zeker niet de getaxeerde waarde vergoed.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2020 20:32 #1459982
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Ook Gio/Johanknegt
Ik zit ook bij Gio inderdaad, destijds ook met de redenatie dat het specifiek een verzekeraar was voor oudere auto's.
Nu is dat ook alweer tijden geleden en was ik 20/21 en was het op andere plekken wat lastiger m.b.t. een oldtimer verzekeren voor dagelijks verkeer.
Tegenwoordig zit ik bij ze omdat de prijs gelijk was als bij een tussenpersoon bij ons in de regio, maar dat ze wel een klassiekerverzamelpolis hebben en dat is met een boel oud-schroot wat je niet dagelijks gebruikt op zich wel handig en voordeliger
Nu is dat ook alweer tijden geleden en was ik 20/21 en was het op andere plekken wat lastiger m.b.t. een oldtimer verzekeren voor dagelijks verkeer.
Tegenwoordig zit ik bij ze omdat de prijs gelijk was als bij een tussenpersoon bij ons in de regio, maar dat ze wel een klassiekerverzamelpolis hebben en dat is met een boel oud-schroot wat je niet dagelijks gebruikt op zich wel handig en voordeliger

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2020 23:24 #1459984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik zit bij Unive
en betaal daar 340 per jaar voor WA, 27 schadevrije jaren voor 50.000 km per jaar, niet echt de goedkoopste geloof ik, maar de kilometers brengen wel een hogere premie met zich mee
Moderators: Jerry Stam