Hoeveel betaal jij voor jouw autoverzekering?
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-04-2020 12:40 #1109636
door ADRIAANB234FT
Hoeveel betaal jij voor jouw autoverzekering? is gemaakt door ADRIAANB234FT
Mijn 940 is verzekerd via GIO (Johan Knegt Adviesgroep, WA plus beperkt casco). Ten onrechte verkeerde ik in de - quasi sentimentele - veronderstelling dat GIO een verzekeringsmaatschappij was, uitsluitend voor klassieke auto's.
Vandeweek ontving ik de rekening van €57,26 voor het tweede kwartaal 2020 (€229 per jaar). Nu op de ontvangen nota als maatschappij 'Pool Verzekeringen' staat vermeld, realiseerde ik me dat GIO slechts fungeert als tussenpersoon.
Wanneer ik echter mijn jaarpremie bereken via de GIO-site, kom ik voor dezelfde verzekering op een bedrag van €190,56 uit. Zal wel exclusief diverse extra's (administratiekosten, belasting etc) zijn. Ben jij ook via GIO verzekerd en wat betaal jij?
Adriaan
Vandeweek ontving ik de rekening van €57,26 voor het tweede kwartaal 2020 (€229 per jaar). Nu op de ontvangen nota als maatschappij 'Pool Verzekeringen' staat vermeld, realiseerde ik me dat GIO slechts fungeert als tussenpersoon.
Wanneer ik echter mijn jaarpremie bereken via de GIO-site, kom ik voor dezelfde verzekering op een bedrag van €190,56 uit. Zal wel exclusief diverse extra's (administratiekosten, belasting etc) zijn. Ben jij ook via GIO verzekerd en wat betaal jij?
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2020 07:59 #1459904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Centraal beheer
Hey Adriaan,
Ik heb mijn auto laten taxeren, maar vond geen verzekering die ik fijn vond werken met die taxatie. Ik heb toen mijn huidige verzekeraar gebeld, centraal beheer, en die zij dat bij problemen als aanrijdingen e.d. het taxatie rapport wel degelijk in mijn voordeel zal werken, als ik het tegen die tijd mee stuur bij de rest van het papierwerk van de schade. Zodoende heb ik de mijne als WA+ verzekerd bij ze, voor 22e per maand.
Ik heb mijn auto laten taxeren, maar vond geen verzekering die ik fijn vond werken met die taxatie. Ik heb toen mijn huidige verzekeraar gebeld, centraal beheer, en die zij dat bij problemen als aanrijdingen e.d. het taxatie rapport wel degelijk in mijn voordeel zal werken, als ik het tegen die tijd mee stuur bij de rest van het papierwerk van de schade. Zodoende heb ik de mijne als WA+ verzekerd bij ze, voor 22e per maand.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2020 08:10 #1459905
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic AdviesVerzekerd
Wij zijn verzekerd via AdviesVerzekerd bij SAA Adriaan.
www.adviesverzekerd.nl
De 945 is getaxeerd op 6.500 Euro en is dus All Risk verzekerd met dat bedrag als vervangingswaarde.
Inclusief inzittenden verzekering betalen wij 380 Euro per jaar.
Groeten,
Ton.
www.adviesverzekerd.nl
De 945 is getaxeerd op 6.500 Euro en is dus All Risk verzekerd met dat bedrag als vervangingswaarde.
Inclusief inzittenden verzekering betalen wij 380 Euro per jaar.
Groeten,
Ton.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-04-2020 15:27 #1459907
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Getaxeerd
GIO biedt ook online taxatie aan. Ontvang binnenkort het rapport. Benieuwd wat de taxatiewaarde wordt.
Dank voor jullie bijdrage, heren.
Adriaan
Dank voor jullie bijdrage, heren.
Adriaan
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 01:07 #1459910
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic 6 euro pm of zo
Maar das dan slechts WA maar wel met rechtsbijstand en onbeperkt aantal km's
30 schadevrije jaren helpt ook voor een lage premie.
30 schadevrije jaren helpt ook voor een lage premie.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 09:38 #1459914
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hopelijk nooit...
@fflunche Dat is inderdaad goedkoop. Bij welke maatschappij is dat?
Aan de andere kant: het komt - gelukkig maar - niet zo vaak voor, maar één steentje tegen de voorruit en je bent in dat jaar minimaal €350 duurder uit. Overigens is mij dat gelukkig nog niet overkomen. Maar dat was voor mij wel hét argument om voor WA+ te kiezen.
Ach, een inboedelverzekering sluit je ook af voor iets dat hopelijk nooit zal gebeuren...
Adriaan
Aan de andere kant: het komt - gelukkig maar - niet zo vaak voor, maar één steentje tegen de voorruit en je bent in dat jaar minimaal €350 duurder uit. Overigens is mij dat gelukkig nog niet overkomen. Maar dat was voor mij wel hét argument om voor WA+ te kiezen.
Ach, een inboedelverzekering sluit je ook af voor iets dat hopelijk nooit zal gebeuren...
Adriaan
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 14:54 #1459924
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tja...
Ik betaal voor de Witte Dame voor een all risk met 80% no claim 184,31 per kwartaal. Wanneer je in aanmerking neemt dat je dan altijd zonder veel gezeur je schade vergoed krijgt en ook de verhaalskosten dan vind ik dit een voor mij acceptabele prijs.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 19:06 #1459929
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Komt
vandaag net de rekening binnen voor de verzekering.
Meteen maar even rechtzetten, het is meer dat ik betaal.
134,85 op jaarbasis. Oftewel 11,24 euro/maand. Is bij GIO ook.
Die ruitschade betaal ik wel uit eigen zak, ook al een keer moeten doen.
Was 250 euro bij een kleine zelfstandige,
De grote "boeven" sorry.. typefoutje ..ketens bedoel ik (carglass/autotaalglas) vragen zo 600 euro als je geen WA+ hebt en op die tarieven zijn de premies weer afgestemd. Hele schimmige marktwerking dus. Als consument wordt je gen***d.
Bedenk dat je meer aan WA+ premie betaald voor die ruit dan wat die werkelijk kost en je vooral een schijnveiligheid koopt.
Bovendien sneuvelt een ruit echt niet elk jaar, maar die premie betaal je wel elk jaar.
Do the math gaat dan de angelsaksische uitdrukking.
Meteen maar even rechtzetten, het is meer dat ik betaal.
134,85 op jaarbasis. Oftewel 11,24 euro/maand. Is bij GIO ook.
Die ruitschade betaal ik wel uit eigen zak, ook al een keer moeten doen.
Was 250 euro bij een kleine zelfstandige,
De grote "boeven" sorry.. typefoutje ..ketens bedoel ik (carglass/autotaalglas) vragen zo 600 euro als je geen WA+ hebt en op die tarieven zijn de premies weer afgestemd. Hele schimmige marktwerking dus. Als consument wordt je gen***d.
Bedenk dat je meer aan WA+ premie betaald voor die ruit dan wat die werkelijk kost en je vooral een schijnveiligheid koopt.
Bovendien sneuvelt een ruit echt niet elk jaar, maar die premie betaal je wel elk jaar.
Do the math gaat dan de angelsaksische uitdrukking.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-04-2020 11:18 #1459940
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Heb sinds een week WA+
Heb sinds een week WA+
Verschil tussen WA en WA+ was bij mij €4,-
Ik heb sinds een half jaartje een nieuwe voorruit (+-€280 voor betaald), en vond ruitverzekering altijd maar onzin, ook na die vervangen dacht ik er zo over.
Echter 3 weken geleden wéér een forse steen op de voorruit, gevolg was een flinke ster welke nét aan gerepareerd kon worden. €50,- (en dus bijna wéér €280)
Na ongeveer 6,5 jaar ligt dan het omslagpunt wat goedkoper is in mijn geval... 6,5 jaar betekend voor mij +-250.000 km, met in de afgelopen 190.000km dus al 2x flinke ruitschade gehad.
Ik heb overigens geen eigen risico bij mijn verzekering, no-claim beschermer, inzittende verzekering en WA+ voor €27,- in de maand totaal met 40 tot 50.000 km/jaar (bij sommige maar niet alle verzekeringen moet je meer betalen bij meer km's, in mijn geval niet maar vermeld voor de volledigheid)
Voor wat betreft de grote ketens waar fflunche het over heeft; daar heb ik eenzelfde ervaring mee, minstens 2x zo duur als de kleinere/lokale glasbedrijven.
Verschil tussen WA en WA+ was bij mij €4,-
Ik heb sinds een half jaartje een nieuwe voorruit (+-€280 voor betaald), en vond ruitverzekering altijd maar onzin, ook na die vervangen dacht ik er zo over.
Echter 3 weken geleden wéér een forse steen op de voorruit, gevolg was een flinke ster welke nét aan gerepareerd kon worden. €50,- (en dus bijna wéér €280)
Na ongeveer 6,5 jaar ligt dan het omslagpunt wat goedkoper is in mijn geval... 6,5 jaar betekend voor mij +-250.000 km, met in de afgelopen 190.000km dus al 2x flinke ruitschade gehad.
Ik heb overigens geen eigen risico bij mijn verzekering, no-claim beschermer, inzittende verzekering en WA+ voor €27,- in de maand totaal met 40 tot 50.000 km/jaar (bij sommige maar niet alle verzekeringen moet je meer betalen bij meer km's, in mijn geval niet maar vermeld voor de volledigheid)
Voor wat betreft de grote ketens waar fflunche het over heeft; daar heb ik eenzelfde ervaring mee, minstens 2x zo duur als de kleinere/lokale glasbedrijven.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2020 10:12 #1459956
door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic verzekeringen
Bij de verzekering van motorvoertuigen valt het mij op, al jaren, dat steeds uitsluitend gekeken wordt naar de hoogte van de premie.
Het verdient de voorkeur naar de polis voorwaarden in totaliteit te kijken en deze door een puntentelling te vergelijken met andere polissen in deze zelfde markt,uitsluitend op deze manier kun je komen tot een redelijke vergelijking van deze polissen.
Onthoud dat ook en vooral voor autogerelateerde polissen geldt, goedkoop blijkt altijd
duurkoop te zijn.
Het verdient de voorkeur naar de polis voorwaarden in totaliteit te kijken en deze door een puntentelling te vergelijken met andere polissen in deze zelfde markt,uitsluitend op deze manier kun je komen tot een redelijke vergelijking van deze polissen.
Onthoud dat ook en vooral voor autogerelateerde polissen geldt, goedkoop blijkt altijd
duurkoop te zijn.
Moderators: Jerry Stam