Schadeherstel of hoort dit zo?
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 10:00 #1459877
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Afgaande op de foto, welke
Afgaande op de foto, welke een vertekend beeld kan geven natuurlijk... lijkt het er op dat deze achterop een tik gekregen heeft.
Ik heb er even 2 gele hulplijntjes op gekliederd met mijn onovertroffen MS-Paint vaardigheden
Uiteraard kan het allemaal ook zo horen te zijn, maar dat is lastig te beoordelen vanaf een foto....
Ik heb er even 2 gele hulplijntjes op gekliederd met mijn onovertroffen MS-Paint vaardigheden

Uiteraard kan het allemaal ook zo horen te zijn, maar dat is lastig te beoordelen vanaf een foto....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 10:03 #1459878
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Hmm... door het comprimeren
Hmm... door het comprimeren is de foto kwaliteit wat achteruit gegaan.
Hier een (hopelijk) iets duidelijkere versie:
Hier een (hopelijk) iets duidelijkere versie:
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 10:39 #1459880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal bij mijn auto eens
Ik zal bij mijn auto eens kijken of dat deel wel recht is.
Naar mijn mening is het erg onwaarschijnlijk dat dit bewijs is van schade. De totale constructie lijkt me in de veronderstelde knik richting dermate stijf dat ik het zeer onwaarschijnlijk vind dat je dit deel krom kunt rijden zonder verdere zichtbare schade of zichtbare reparaties. Als de kromming het gevolg is van een aanrijding dan moeten er meer zichtbare aanwijzingen zijn.
Ongeacht of je deze kleur rood mooi vindt heb ik wel het idee dat bij deze kleur de blanke lak bovengemiddeld vaak loslaat. Of is dat een andere, meer fletse, kleur rood?
Naar mijn mening is het erg onwaarschijnlijk dat dit bewijs is van schade. De totale constructie lijkt me in de veronderstelde knik richting dermate stijf dat ik het zeer onwaarschijnlijk vind dat je dit deel krom kunt rijden zonder verdere zichtbare schade of zichtbare reparaties. Als de kromming het gevolg is van een aanrijding dan moeten er meer zichtbare aanwijzingen zijn.
Ongeacht of je deze kleur rood mooi vindt heb ik wel het idee dat bij deze kleur de blanke lak bovengemiddeld vaak loslaat. Of is dat een andere, meer fletse, kleur rood?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 11:18 #1459881
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Meer foto's
@ Martijn: het klopt volgens mij dat deze blanke laklaag vaak verweerd is, op dit exemplaar echter (nog) niet. waarschijnlijk omdat de auto veelal binnen geparkeerd heeft gestaan en dus minder zon heeft gezien. @Noppen20: inderdaad lastig te zien of deze kromming zo hoort of dat dit het gevolg van een "tikkie" is geweest. Indien het laatste het geval is, dan is het schadeherstel wel keurig uitgevoerd. Ik heb nog een paar foto's bijgevoegd, misschien dat dit nog iets meer licht op de zaak kan werpen? Andere foto's heb ik niet en ook "live' de auto bewonderen zal nog wel even gaan duren met deze Corona. Alvast bedankt voor jullie input tot dusver. Meedenken gewenst.
groet, Pascal
N.B.: extra foto's heb ik wel meegestuurd, maar zijn nog niet zichtbaar.
groet, Pascal
N.B.: extra foto's heb ik wel meegestuurd, maar zijn nog niet zichtbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 12:24 #1459885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als er inderdaad sprake is
Als er inderdaad sprake is van een herstelde schade dan zou ik me er helemaal niet druk om maken omdat de reparatie, afgaande op de foto's, erg professioneel is uitgevoerd.
Gezien de leeftijd van de auto zal een eventuele reparatie niet recent zijn uitgevoerd omdat de auto dat economisch niet waard is. Het feit dat je 'na al die tijd' nog steeds geen sporen ziet van de reparatie (roest e.d.) is voor mij ander 'bewijs' dat een eventuele schade gewoon goed is hersteld.
Succes!
Gezien de leeftijd van de auto zal een eventuele reparatie niet recent zijn uitgevoerd omdat de auto dat economisch niet waard is. Het feit dat je 'na al die tijd' nog steeds geen sporen ziet van de reparatie (roest e.d.) is voor mij ander 'bewijs' dat een eventuele schade gewoon goed is hersteld.
Succes!
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 15:09 #1459889
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Het is ook maar een eerste
Het is ook maar een eerste gedachte, en meer een aandachtspunt om te bekijken wanneer de auto in het echt bezichtigd wordt.
Het is natuurlijk nogal lastig om dit vanaf 1 enkele foto te kunnen beoordelen. Was de foto onder een nét iets andere hoek genomen had het misschien volkomen duidelijk geweest wat er wel of niet aan de hand is. Daarbij heb ik een estate, dus even snel vergelijken zit er voor mij niet in.
Wel sluit ik me bij Martijn_940's opmerking aan; als het al schade is geweest, dan is het professioneel gerepareerd en zou me er ook geen zorgen om maken.
Het is natuurlijk nogal lastig om dit vanaf 1 enkele foto te kunnen beoordelen. Was de foto onder een nét iets andere hoek genomen had het misschien volkomen duidelijk geweest wat er wel of niet aan de hand is. Daarbij heb ik een estate, dus even snel vergelijken zit er voor mij niet in.
Wel sluit ik me bij Martijn_940's opmerking aan; als het al schade is geweest, dan is het professioneel gerepareerd en zou me er ook geen zorgen om maken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2020 15:47 #1459890
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Biertje
Hallo Pascal
Rij even langs een schadehersteller. Die kan je zeggen of er schade is hersteld. Neem een paar flesjes bier mee als dank.
groetjes
Mathy
Rij even langs een schadehersteller. Die kan je zeggen of er schade is hersteld. Neem een paar flesjes bier mee als dank.

groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 14:46 #1459923
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Schade?
Zo te zien is het een stuk dat is ingelast. Waarschijnlijk was de boel doorgeroest. Aan de onderzijde treedt er echter weer roestvorming op. Dus zo snel mogelijk inwendig en uitewenidg behanderen met een passiveringsvloeistof en daarna inwendig behandelen met HV400 en van buiten met een roestwerend middel op basis van epoxy waarover je het dan nog even aflakt. In dat geval gaat het apparaat nog jarenlang mee.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 18:24 #1459927
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic anti dreun of laswerk
De een (Martijn940) zegt dat het anti-dreun plaat is. Er zit bij hem ook zo'n lap in de sedan. De ander (Jur) zegt nieuwe plaatwerk ingelast.
Het is ook lastig beoordelen zo vanaf foto's. Ik heb de auto niet in werkelijkheid gezien vanwege de Coronacrisis en het gebied waar deze staat, voorlopig gaat dit er ook niet van komen.
groet,
Pascal
Het is ook lastig beoordelen zo vanaf foto's. Ik heb de auto niet in werkelijkheid gezien vanwege de Coronacrisis en het gebied waar deze staat, voorlopig gaat dit er ook niet van komen.
groet,
Pascal
- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2020 22:09 #1459934
door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic Gaspedaal
geraadpleegd, foto's uit Udenhout bekeken, vond het best een mooie auto. Die velgen zijn helemaal passend. Lijkt wel of er in gerookt is, zo rond de asbak te zien. Maar met een nieuwe hemel en de bekleding stomen is dat wel op te lossen. Hopelijk geen brandgaatjes. De buitenkant lijkt i.i.g. strak en eigenlijk ook wel deukvrij.
Succes met de handel, groeten uit Twente
Wim Pothoven
Succes met de handel, groeten uit Twente
Wim Pothoven
Moderators: Jerry Stam