Ambassadeur van Zweden was de laatste
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2020 02:07 #1458829
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ach ja
Dat hemelsblauw van die Panda heet Azur Argento.
Die kleur had ik ook op een Fiat Marea Station 1.9 jtd. ( voor het Volvo Tijdperk)
Heerlijk rijdende auto. 1100 km op een tank en behoorlijk vlot ook.
Ging veel in en de neerklapbare bumper was voor de honden heel fijn met in en uitstappen.
Ik zie ze nauwelijks meer. Toch zonde eigenlijk.
Mijn schoonpa heeft ook zo'n hemelsblauwe Panda. Tweedehands gekocht laatst.
12 jaar oud met de originele banden nog en met slechts 12000 km op de teller.
Kek karretje moet ik erkennen.
Die kleur had ik ook op een Fiat Marea Station 1.9 jtd. ( voor het Volvo Tijdperk)
Heerlijk rijdende auto. 1100 km op een tank en behoorlijk vlot ook.
Ging veel in en de neerklapbare bumper was voor de honden heel fijn met in en uitstappen.
Ik zie ze nauwelijks meer. Toch zonde eigenlijk.
Mijn schoonpa heeft ook zo'n hemelsblauwe Panda. Tweedehands gekocht laatst.
12 jaar oud met de originele banden nog en met slechts 12000 km op de teller.
Kek karretje moet ik erkennen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2020 04:07 #1460647
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Koekblik Panda
Ik hoop het niet voor je (trouwens voor helemaal niemand) maar als je een boom tegen komt met zo'n Panda koekblikje zou je wensen dat je in een Volvo zat.
Met andere woorden, er is meer dan financiën alleen.
En of er nou per maand 40 euro's voor de deur niks staan te doen of 60, mij is het dat wel waard als ik bij de Gamma 2,4 meter lang hout moet halen.
Of zoals vandaag ik een halve kuub zand (ja ik heb nivomats) bij mijn zoon heb opgehaald om mijn tegelpad wat op te hogen.
Uiteraard komen zulke dingen niet elke maand voor, maar toch, het kan wel.
En als ik dan toch terug moest naar 40 euro's per maand zou ik een Berlingo kopen.
Rijdt niet veel duurder dan een Panda maar is wel een stuk ruimer.
Met andere woorden, er is meer dan financiën alleen.
En of er nou per maand 40 euro's voor de deur niks staan te doen of 60, mij is het dat wel waard als ik bij de Gamma 2,4 meter lang hout moet halen.
Of zoals vandaag ik een halve kuub zand (ja ik heb nivomats) bij mijn zoon heb opgehaald om mijn tegelpad wat op te hogen.
Uiteraard komen zulke dingen niet elke maand voor, maar toch, het kan wel.
En als ik dan toch terug moest naar 40 euro's per maand zou ik een Berlingo kopen.
Rijdt niet veel duurder dan een Panda maar is wel een stuk ruimer.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2020 00:05 #1460670
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ha.
Laatst ook 3x een halve kuub zand gehaald met de 740 zonder nivomats.
(wel verzwaarde veren)
Bank plat, groot dekzeil erin en scheppen maar.
Van die Panda versus een oude Volvo zou ik niet al te zeker op zijn trouwens.
Destijds waren ze "veilig" maar de vooruitgang staat niet stil , ( anders zou vooruitgang trouwens stilstand heten, maar goed)
(wel verzwaarde veren)
Bank plat, groot dekzeil erin en scheppen maar.
Van die Panda versus een oude Volvo zou ik niet al te zeker op zijn trouwens.
Destijds waren ze "veilig" maar de vooruitgang staat niet stil , ( anders zou vooruitgang trouwens stilstand heten, maar goed)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2020 13:45 #1460709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draagkracht en fouten maken
Beste Lecram,
De wegenbelasting voor een Panda is veel minder dan 40 euro per maand. Men kan wel allerlei auto's willen kopen ondersteund door valide argumentatie, maar de keuzevrijheid wordt mede beperkt door draagkracht en passend aanbod op dat moment. Er is zoveel dat ik zou willen hebben maar niet kan betalen. Vroeger vond ik dat lastig, maar nu ik wat ouder ben snap ik dat dit een "fact of life" is en heb me er bij neergelegd dat ik niet alles kan hebben wat ik wil.
Hout en zand heb ik vrijwel nooit nodig. Voor die enkele keer noodzakelijk groot transport laat ik met het uitgespaarde geld wel bezorgen of huur groter vervoer. Beter voor de portemonnee en het milieu dan de hele tijd overcapaciteit op de oprit paraat te hebben voor het uitzonderlijke geval dat …. enz.
De zaak is natuurlijk ook : men moet gewoon niet met auto's tegen bomen rijden. Daar zijn noch auto's, noch bomen geschikt voor.
Men moet gewoon denken als de grote filosoof Johan Cruyff: "voor ik een fout maak, maak ik die niet".
De wegenbelasting voor een Panda is veel minder dan 40 euro per maand. Men kan wel allerlei auto's willen kopen ondersteund door valide argumentatie, maar de keuzevrijheid wordt mede beperkt door draagkracht en passend aanbod op dat moment. Er is zoveel dat ik zou willen hebben maar niet kan betalen. Vroeger vond ik dat lastig, maar nu ik wat ouder ben snap ik dat dit een "fact of life" is en heb me er bij neergelegd dat ik niet alles kan hebben wat ik wil.
Hout en zand heb ik vrijwel nooit nodig. Voor die enkele keer noodzakelijk groot transport laat ik met het uitgespaarde geld wel bezorgen of huur groter vervoer. Beter voor de portemonnee en het milieu dan de hele tijd overcapaciteit op de oprit paraat te hebben voor het uitzonderlijke geval dat …. enz.
De zaak is natuurlijk ook : men moet gewoon niet met auto's tegen bomen rijden. Daar zijn noch auto's, noch bomen geschikt voor.
Men moet gewoon denken als de grote filosoof Johan Cruyff: "voor ik een fout maak, maak ik die niet".
Moderators: Jerry Stam