Verzekerings vraag?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2019 09:35 #1456203 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Op zich een goed idee, maar
Op zich een goed idee, maar een taxatie is specifiek voor één auto. Twee 940's van hetzelfde bouwjaar met dezelfde kilometerstand en uitrusting kunnen een geheel andere waarde vertegenwoordigen. Als je de waarde van een auto wilt 'vaststellen', dan heb je echt een taxatie van je eigen auto nodig.
Daarbij speelt nog dat de ene taxateur een auto anders waardeert dan een andere taxateur. Ik heb dit helaas zelf ondervonden en daarin ben ik vast niet uniek.

En inderdaad, de koper bepaalt nog altijd zelf wat hij/zij voor een auto wil betalen. De taxatiewaarde heeft meestal weinig van doen met de verkoopprijs.

De prijzen die Harrie Arendsen hanteert als verkoopprijzen, zijn geen maatstaf voor 98% van de andere 940's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2019 17:35 #1456208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even los van de discussie
Even los van de discussie over de waarde van onze bakstenen. De veilig rijden autoverzekering van de ANWB waar Basphil het over heeft is voor zover ik weet geen optie voor onze auto’s, je hebt dan namelijk een OBD2 aansluiting nodig. Die gebruiken ze om via een kastje de data van de auto uit te lezen en zo te bepalen hoe veilig je rijdt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2019 19:20 #1456209 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Big Brother
ANWB. Nooit aan beginnen. Ze weten waar je uithangt, of je veilig rijdt etc.
Ze brengen het ook wel onder het mom van dat ze kunnen zien of je auto binnen zoveel km stuk gaat zodat je tijdig een garage kan benaderen.
Vroeger was het gewoon dat als je niets claimde je no claim korting opbouwt.
Nu koppelen ze dat aan een kastje. En let maar op . Als jij te vaak laat remt bij een stoplicht zien ze een "risico" en gaan ze daar al wat mee doen naar de klant toe. In een voor jouw premie ongunstige zin. Ik zou er ver weg van blijven.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2019 19:47 #1456211 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Waarom ?
Zou je dat in vredesnaam centraal willen vastleggen ? Die taxatiewaarden.
Niet voor de verzekeringsmaatschappijen lijkt me. En nog om wel meer redenen niet.

A, Moet je verzekeringsmaatschappijen nooit wijzer maken dan ze al zijn.
B. Is dat een zaak tussen verzekering en verzekerde
C. Zullen ze die taxatiewaarde toch echt van de eigenaar willen verkrijgen en niet uit een of ander verenigingsregister.
D. Wil je iedereen verplichten de taxatiewaarde van zijn auto bekend te maken ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2019 08:59 #1456218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Register
Een op afstand uitleesbare zwarte doos lijkt me een handig iets om verkeersdebielen mee te monitoren, maar ach, die nemen dan wel een andere auto. Voor de rest: Ook als je locatie info uit hebt staan verraadt je telefoon steeds meer over je, en dat gaat ook consequenties hebben voor prijzen van diensten en producten. Wen er maar aan, 1984 is in 2007 begonnen... #NoEscape

Wat zo'n register betreft: Ik zie niet in waarom dat verplicht zou zijn, niet om aan deel te nemen of om te claimen. Maar als blijkt dat een "gemiddelde, rijdende en normaal onderhouden" 940 voor 4.000 euro van de hand gaat heb je een beter beeld dan 1400 kilo @ 20 cent. Als je alle taxatierapporten neemt, die compleet anonimiseert dan zou kunnen blijken dat een hele mooie 940, in kwaliteit 1, wel 9.000 waar kan zijn.

Het is dan aan de taxateur en de eigenaar om duidelijk te maken wat jouw auto voor waarde had. Brand en andere ellende daargelaten, de staat van het interieur, de lak, de accessoires en de rekeningen voor onderdelen en arbeid zijn elementen die kunnen bijdragen aan een beter bedrag dan de dagwaarde.

Niets is verplicht dus maar als je uitgaat van mijn tank zou de info zijn:
1998 945 lpt, automaat, G3, leer (en nog wat aanknooppunten):
km 570.000
APK: tot 1-4-2020
Onderhoudshistorie sinds aanschaf: check
aantal rekeningen voorhanden: check
erkende taxatie d.d. 00-00-2020 twv nvt
volvo 940 liefhebber sinds: (eventueel aanvullen met historie van je auto's)

Nogmaals, het zegt allemaal weinig maar weinig is meer dan niets.

En voor de rest: Maak er een mooie dag van !

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2019 18:24 #1456229 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ja
als extern referentiemateriaal zou het een waarde kunnen hebben. Ok.
En ook ja op dat 1984 allang begonnen is, maar daarom juist niet teveel in mee gaan dus. "men" weet al veel meer over mij dan me lief is. Dat vind ik dan juist geen reden om te zeggen "ja hoor, kom maar op met dat kastje, dan doen we dat ook wel want mijn privacy is toch al down the drain" maar eerder een reden om te zeggen "nee, dank u wel, men weet al genoeg over mij"
Ik ben ook iemand die eens per maand alle cookies wegdonder.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2019 10:25 #1456270 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Casco
Eigenlijk is het alleen maar een kwestie van rekenen. Ik heb altijd mijn wagens WA+caso verzekerd. Niet iedere maatschappij doet dat overigens, maar er zijn er die het wel doen.

Ik heb a;l jaren een verzekering bij v/h Aegon, tegenwoordig Allianz. Met een eigen risico van € 100, geloof ik.

Het premieverchil ussen WA en Allrisk is niet zo groot, je moet dan wel een historie hebben opgebouwd van schadevrije jaren. Reken maar uit hoeveel je met 80% korting aan premie betaald. En er zit ook nog een ander voordeel aan, bijj een WA ben je aleen verzekerd voor de schade die jij toebrengt aan derden. Dit betekent dat wanneer je schade moet verhalen, je dit zelf moet doen. En dat kost soms (erg) veel tijd en nog meer geld.

Bij een All-risk meld je de schade bi de verzekeraar en die verhaalt dit dan op de tegenpartij. Voor jou zonder risico.

Wanneer je dit via de KNAC doet heb je nog meer voordelen, een ANWB verzekering en expertise van mensen die met 'echte' auto's werken en niet dat gezeur van 'hij is al dertig jaar oud'. Bovendien heeft KNAC een uitstekende zeer uitgebreide pech-hulp, die deels wordt verzorgd door de Wegenwacht. En zeker in het buitenland heb je daar enorm veel plezier van.

Wanneer je een WA schade krijgt bij een verzekeraar heb je te maken met een getrapte getrapte terugval in schadevrije jaren. Dat hoeft ook maar weinig te kosten. Schades van een paar honderd gulden kun je overigens voor hetzelfde geld voor je eigen tekening nemen, dan blijft de no-claim korting gehandhaafd, je betaalt dan een jaar of wanneer je een grotere brokkenpiloot bent twee jaar iets meer.

Nog een voordeel en zeker wanneer je de KNAC peschhulp hebt afgesloten, de wagen wordt altijd naar Nederland getransporteerd.

Steek dus zelf je licht op hoe het is geregeld in jouw specifieke geval.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2019 22:44 #1456275 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Alleen
WA verzekerd betekend helemaal niet automatisch dat je zelf schade moet zien te verhalen als een ander jou schade heeft toegebracht.
Daar is rechtsbijstandsverzekering voor bedacht.

Ik heb slechts WA maar wel met rechtsbijstand erbij. Altijd doen.
Zou ook raar zijn als je rechtsbijstand slechts kan verzekeren als je minimaal WA plus of WA casco hebt.

Als een ander jou schade toebrengt moet het voor rechtsbijstand geen bal uitmaken hoe jouw auto verzekerd is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC