Instagram of andere social media
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 18:52 #1451449
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Heb
het over de groep van 45-50 en niet over een paar individuen die liepen te hobbyen met amiga's, zx spectrums, commodores 64 etc.
Maar kregen jullie COO ( Computer ondersteund onderwijs) op school ?
Ik ben 52 en op de lagere school werd echt geen ICT ingezet in het onderwijs, voortgezet onderwijs ook niet. Dan ben je er naar mijn mening mee opgegroeid.
De IBM pc verscheen in 81, in 84 deed ik Havo eindexamen en was ik 18. Niks geen ICT. Kan zijn dat 45 jarigen iets met ICT op de basisschool hadden of op het voortgezet onderwijs. Scheelt 7 jaar met 52.
Maar dat zal ook echt beperkt zijn hoor. Gemeengoed was het echt niet.
En dat niet meekrijgen wil echter niet zeggen dat je niet met FB om kan gaan.
Dat van die jongeren die wat diepgaandere kennis missen klopt wel. Maar ICT wordt voor de gebruiker steeds eenvoudiger (lees: hoeft steeds minder te weten), voor de professionals echter steeds complexer ( lees: moet steeds meer weten)
Maar kregen jullie COO ( Computer ondersteund onderwijs) op school ?
Ik ben 52 en op de lagere school werd echt geen ICT ingezet in het onderwijs, voortgezet onderwijs ook niet. Dan ben je er naar mijn mening mee opgegroeid.
De IBM pc verscheen in 81, in 84 deed ik Havo eindexamen en was ik 18. Niks geen ICT. Kan zijn dat 45 jarigen iets met ICT op de basisschool hadden of op het voortgezet onderwijs. Scheelt 7 jaar met 52.
Maar dat zal ook echt beperkt zijn hoor. Gemeengoed was het echt niet.
En dat niet meekrijgen wil echter niet zeggen dat je niet met FB om kan gaan.
Dat van die jongeren die wat diepgaandere kennis missen klopt wel. Maar ICT wordt voor de gebruiker steeds eenvoudiger (lees: hoeft steeds minder te weten), voor de professionals echter steeds complexer ( lees: moet steeds meer weten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 21:06 #1451457
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Op de MTS hadden ze BBC computers. Grafisch en qua geluid kon ie net zo veel of zelfs nog minder dan een XT. Op de HTS jaren later hadden ze bruikbare PCs. Zelf ben ik begin 90er jaren begonnen met een Atari 8 bit computer. Die heb ik nog steeds (en nog 9 andere varianten). Van de Atari ben ik in 2006 overgestapt op de iMac. Maar van de Atari club ben ik nog steeds lid.
groetjes
Mathy
Op de MTS hadden ze BBC computers. Grafisch en qua geluid kon ie net zo veel of zelfs nog minder dan een XT. Op de HTS jaren later hadden ze bruikbare PCs. Zelf ben ik begin 90er jaren begonnen met een Atari 8 bit computer. Die heb ik nog steeds (en nog 9 andere varianten). Van de Atari ben ik in 2006 overgestapt op de iMac. Maar van de Atari club ben ik nog steeds lid.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2018 07:25 #1451461
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hier 49 jaar oud, en
Hier 49 jaar oud, en eigenlijk al mijn klasgenoten op de middelbare school liepen te hobbieen met een of andere homecomputer: MSX, Sinclair, Commodore, etc.
Op de middelbare school kregen we computerlessen die werkelijk nergens op sloegen. Terugkijkend denk ik niet dat de docent zelf snapte wat hij moest onderwijzen. De computers op school waren ook een of andere homecomputer met basic: nooit teruggevonden welke precies.
Pas toen ik een PC in handen kreeg vond ik computers interessant worden, dat was in 1988, het eerste jaar studeren. En nu is het mijn vak...
Op de middelbare school kregen we computerlessen die werkelijk nergens op sloegen. Terugkijkend denk ik niet dat de docent zelf snapte wat hij moest onderwijzen. De computers op school waren ook een of andere homecomputer met basic: nooit teruggevonden welke precies.
Pas toen ik een PC in handen kreeg vond ik computers interessant worden, dat was in 1988, het eerste jaar studeren. En nu is het mijn vak...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2018 12:20 #1451464
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 52 jaar en geen onderwijs..
Hier 52 jaar en geen onderwijs op het gebied van computers gehad. Wél indertijd nog zelf een netwerk met kabels aangelegd waar je nog ging pingen . Das nu zovéél makkelijker ! Ondanks het gebrek aan onderwijs kan ik nu toch vaak meer als de generatie van 35 jaar en jonger. We moesten alles zelf uitzoeken , mogelijk ziet de jongere generatie het meer als gebruiksvoorwerp. Vanwege de aanwezigheid van zowel zoon als schoonzoon die het voor hun werk doen ben ik zeker niet meer up-to-date !
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2018 13:59 #1451466
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic 55 en sinds 1987 een eigen
55 en sinds 1987 een eigen computer en sinds 1984 werken met computers (pc's). Nu zowel PC- als Apple-gebruiker. Heb ook nog een tijdje als programmeur gewerkt (eind jaren ' 80). De generalisatie m.b.t. leeftijden van FFlunche is m.i. wel erg kort door de bocht.
Ik schat de gemiddelde leeftijd binnen de club ruim boven de 50. De gemiddelde leeftijd hier op het forum zal lager zijn. De schatting van FFlunche lijkt me hierin gevoelsmatig wel goed (45 - 50).
Ik schat de gemiddelde leeftijd binnen de club ruim boven de 50. De gemiddelde leeftijd hier op het forum zal lager zijn. De schatting van FFlunche lijkt me hierin gevoelsmatig wel goed (45 - 50).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2018 21:10 #1451472
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uiteindelijk draait het om
Uiteindelijk draait het om wie je wil bereiken (met de foto's). Ieder medium heeft zo zijn kenmerken, zo ook dit forum. Ik gebruik FB met name om bij te houden (volgen) welke leuke evenementen er zijn en kom zo ook weer op nieuwe ideeën. Zo nu en dan kijk ik daar ook op de 700 groep maar eigenlijk doe ik dat voornamelijk en liever 'hier'. Insta gebruik ik niet zo zeer om zelf te posten maar vind het wel leuk om mensen te volgen die mooie beelden en verhalen produceren. Linked-In vind ik handig als het om werk gerelateerde dingen gaat; vakinhoudelijke posts volgen en contact leggen met mensen als ik voor het werk iemand nodig heb. De grote partijen hebben nog nooit data kwijt gemaakt van mij en als je het zelf beter wil doen, moet je van goede huizen komen, veel tijd hebben en een uitgebreid backupscenario in werking zetten.
Ook data die in de Cloud staat backuppen is altijd een goed idee. Niet dat ik bang ben dat ze wat kwijtmaken maar ikzelf kan ook een fout maken (meestal zijn het de gebruikers die iets kwijtmaken) en dan is het wel handig een backup achter de hand te hebben. Daar gebruik ik mijn Synology NAS voor (die heeft sinds Netflix toch niks meer te doen).
En guilty pleasure: aan mijn desktop hangt nog steeds het oeroude beste fijnste toetsenbord ooit: een originele IBM model m clicky uit 1984. Het hele huis blijft wakker als ik 's-avonds aan het werk ben en je moet een vorkheftruck huren om hem te verplaatsen maar ik rammel er met enorme snelheid teksten uit!
Ook data die in de Cloud staat backuppen is altijd een goed idee. Niet dat ik bang ben dat ze wat kwijtmaken maar ikzelf kan ook een fout maken (meestal zijn het de gebruikers die iets kwijtmaken) en dan is het wel handig een backup achter de hand te hebben. Daar gebruik ik mijn Synology NAS voor (die heeft sinds Netflix toch niks meer te doen).
En guilty pleasure: aan mijn desktop hangt nog steeds het oeroude beste fijnste toetsenbord ooit: een originele IBM model m clicky uit 1984. Het hele huis blijft wakker als ik 's-avonds aan het werk ben en je moet een vorkheftruck huren om hem te verplaatsen maar ik rammel er met enorme snelheid teksten uit!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2018 22:58 #1451474
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Haha
Ok.
Ik schat ( het blijft en was trouwens al een schatting en generalisatie) dat vd groep 45-50 ergens rond de 90-95 % tot de leeftijd van 18 niet met computers is opgegroeid. En 5-10 % wel.
Die willen duidelijk niet tot de eerste groep gerekend worden. Volgens mij is dat dan wel een betrouwbare uitspraak.
Ik schat ( het blijft en was trouwens al een schatting en generalisatie) dat vd groep 45-50 ergens rond de 90-95 % tot de leeftijd van 18 niet met computers is opgegroeid. En 5-10 % wel.
Die willen duidelijk niet tot de eerste groep gerekend worden. Volgens mij is dat dan wel een betrouwbare uitspraak.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2018 23:00 #1451475
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic geen
geen generalisatie dus, Wil ook zo'n clicky toetsenbord. Dan hoor je t tenminste als je niet goed op de toetsen gedrukt hebt.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2018 08:12 #1451480
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik denk dat je die schatting
Ik denk dat je die schatting toch wel een jaartje of wat hoger mag leggen. Echt: ie-de-reen was in mijn middelbare schooltijd bezig met homecomputers.
Als je het puur op PC's wilt richten klopt het denk ik wel.
Als je het puur op PC's wilt richten klopt het denk ik wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2018 12:10 #1451485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mogelijk verschil in hoelang op school ?
Er zit ook verschil in hoelang je school hebt genoten. Mijn hoofd kon/kan wel leren maar mijn lichaam niet stilzitten. Dat leidde ertoe dat ik met 17 jaar al op de bouw liep.
Wat er toen met Pc's op de middelbare school gebeurde, dus vanaf 1983 weet ik dus niet. Zoals reeds vermeld ben ik 52, geboortejaar 1966 en géén Pc's op school gezien..
Wat er toen met Pc's op de middelbare school gebeurde, dus vanaf 1983 weet ik dus niet. Zoals reeds vermeld ben ik 52, geboortejaar 1966 en géén Pc's op school gezien..
Moderators: Jerry Stam