Instagram of andere social media
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 19:31 #1108482
door V700 register
Instagram of andere social media is gemaakt door V700 register
Zijn er andere Volvo-liefhebbers die hun Volvoliefde middels Instagram o.i.d. delen?
Mijn Instagram is v0lv096o (je bent welkom om te volgen)
Mijn Instagram is v0lv096o (je bent welkom om te volgen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 20:07 #1451401
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee,
Nee, dank je wel, ik deel mijn Volvoliefde middels lidmaatschap van onze vereniging.
Je bent welkom om ook lid te worden.
Groeten,
Je bent welkom om ook lid te worden.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 20:55 #1451407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja natuurlijk!
Door alle diverse media komt je toch op deze site uit.
Ook al ben je niet een betalend lid, je kan hier ook alles op plaatsen, kunnen wij ook meegenieten als iemand niet op Instagram zit..........
Ook al ben je niet een betalend lid, je kan hier ook alles op plaatsen, kunnen wij ook meegenieten als iemand niet op Instagram zit..........
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 01:51 #1451416
door Peter Beezemer
Van facebook is bekend dat in het afgelopen jaar circa 10 procent vd mensen is weggelopen vanwege privacybeveiligingskwesties die het nieuws haalden.
Instagram heeft ook zo wel zijn issues gehad op dat gebied. En wie herinnert zich Hyves nog ? Was op een gegeven moment ook behoorlijk over the hill.
Volvo liefde delen met gelijkgestemden is zeker leuk en zal ook wel bijdragen aan het feit dat een forum als dit Hyves, FB, Snapchat en Instagram overleeft.
Maar het is ook leuk mensen die ( nog) geen Volvo liefde hebben te enthousiasmeren en ja dan treedt je soms ook buiten dit forum. Juist zelfs. Lijkt me geen schande. En zoals Bart in een ander topic iets zei over Youngsters. Ja die hebben nou eenmaal minder iets met een club dan met media zoals het hierboven genoemde rijtje. Alhoewel je ook ziet dat in het afgelopen jaar 10 % van de facebook
leden dus weg is gelopen. Dus voor een deel is het redelijk vast en voor een deel schiet het alle kanten op.
Wat zou de gemiddelde leeftijd hier zijn eigenlijk ? Ik schat algauw 45-50.
Da's een generatie die niet met computers is opgegroeid.
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Van
Van facebook is bekend dat in het afgelopen jaar circa 10 procent vd mensen is weggelopen vanwege privacybeveiligingskwesties die het nieuws haalden.
Instagram heeft ook zo wel zijn issues gehad op dat gebied. En wie herinnert zich Hyves nog ? Was op een gegeven moment ook behoorlijk over the hill.
Volvo liefde delen met gelijkgestemden is zeker leuk en zal ook wel bijdragen aan het feit dat een forum als dit Hyves, FB, Snapchat en Instagram overleeft.
Maar het is ook leuk mensen die ( nog) geen Volvo liefde hebben te enthousiasmeren en ja dan treedt je soms ook buiten dit forum. Juist zelfs. Lijkt me geen schande. En zoals Bart in een ander topic iets zei over Youngsters. Ja die hebben nou eenmaal minder iets met een club dan met media zoals het hierboven genoemde rijtje. Alhoewel je ook ziet dat in het afgelopen jaar 10 % van de facebook
leden dus weg is gelopen. Dus voor een deel is het redelijk vast en voor een deel schiet het alle kanten op.
Wat zou de gemiddelde leeftijd hier zijn eigenlijk ? Ik schat algauw 45-50.
Da's een generatie die niet met computers is opgegroeid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 08:00 #1451417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leeftijd.....
Denk juist dat de leeftijd 45-50 “De Generatie” is die met computers is opgegroeid. Ben zelf 50, begonnen in de jaren 80 met Commodore 64, daarna XT, 264, DOS, WP5.1, Lotus, Pentium, Windows 3, 95, 98, 2000, XP, Vista, 7, 8 en 10. Ook iMac, iPhone, iPad. (Vast nog wel iets vergeten).
Wat mij opvalt is dat de nieuwe generatie alleen maar weet hoe ze een telefoon of tablet moeten bedienen. Een PC installeren, iets in Excel bouwen of thuis een netwerk aanleggen hebben vele jongeren mog nooit gedaan.
Dus de 45-50 generatie kan wel een simpel dingetje als Facebook aan hoor....
Wat mij opvalt is dat de nieuwe generatie alleen maar weet hoe ze een telefoon of tablet moeten bedienen. Een PC installeren, iets in Excel bouwen of thuis een netwerk aanleggen hebben vele jongeren mog nooit gedaan.
Dus de 45-50 generatie kan wel een simpel dingetje als Facebook aan hoor....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 09:03 #1451418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon lekker foto's
Gewoon lekker foto's neerzetten waar jij dat wil. Ik zie dat je je profiel op Insta open hebt staan voor niet-volgers dus je kan vanuit dit forum er gewoon daarnaar verwijzen als je nieuwe foto's post, scheelt weer uploaden op deze site (waarbij ze ook openbaar staan, behalve als je lid wordt en ze op je persoonlijke pagina zet). En over de veiligheid zou ik me geen zorgen maken als je het bij posten van foto's laat waar je alleen de auto portretteert.
Er is trouwens (al) een Volvo 700/900 facebookpagina: www.facebook.com/groups/V700V/
Er is trouwens (al) een Volvo 700/900 facebookpagina: www.facebook.com/groups/V700V/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 09:56 #1451420
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook
Ik vind persoonlijk dat het forum een rustiger karakter heeft dan Facebook. Als op FB je bericht niet binnen een dag is beantwoord, dan zakt het bericht weg om nooit meer boven te komen. Het forum heeft ook meer een archief-functie. Ik heb ook de indruk dat FB wat laagdrempeliger en anoniemer is, waardoor er ook allerlei flauwekul opmerkingen en zinloze reacties tussendoor komen.
FB is leuk als je wat wil verkopen of een plaatje wil delen, maar voor serieuzere zaken kies ik toch dit forum.
FB is leuk als je wat wil verkopen of een plaatje wil delen, maar voor serieuzere zaken kies ik toch dit forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 10:06 #1451421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 42 jaar "jong"
Ik ben 42 jaar "jong" en opgegroeid met Commodore, ZX Spectrum, DOS, Word 5.1, wie kent dat nog (en wie kan het nog gebruiken...).
Ik heb een persoonlijke- en een Volvo960 instagramaccount. Beide zijn openbaar. Uiteraard staat het iedereen vrij om daar lekker doorheen te snuffelen, ik ken daar geen geheimen. Ik was gewoon benieuwd wie er nog meer foto's van zijn of haar Volvobelevenissen deelt. Het is natuurlijk ook mogelijk om op Instagram een #volvo700vereniging aan te maken waarop Instagramgebruikers hun foto's delen.
Ik ben mij bewust van privacyregels, en respecteer ieders beslissing om omwille van privacy juist geen gebruik te maken van social media, lang leve de vrijheid waarin we leven. Voor mijn is dit forum een prachtige manier om tekst met elkaar te delen, aangevuld met foto's. Mooie plaatjes deel ik graag wat breder, zijn voor iedereen vrijelijk zichtbaar. Dus wees welkom, deel, like, share, volg, wat jullie willen.
Ik heb een persoonlijke- en een Volvo960 instagramaccount. Beide zijn openbaar. Uiteraard staat het iedereen vrij om daar lekker doorheen te snuffelen, ik ken daar geen geheimen. Ik was gewoon benieuwd wie er nog meer foto's van zijn of haar Volvobelevenissen deelt. Het is natuurlijk ook mogelijk om op Instagram een #volvo700vereniging aan te maken waarop Instagramgebruikers hun foto's delen.
Ik ben mij bewust van privacyregels, en respecteer ieders beslissing om omwille van privacy juist geen gebruik te maken van social media, lang leve de vrijheid waarin we leven. Voor mijn is dit forum een prachtige manier om tekst met elkaar te delen, aangevuld met foto's. Mooie plaatjes deel ik graag wat breder, zijn voor iedereen vrijelijk zichtbaar. Dus wees welkom, deel, like, share, volg, wat jullie willen.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 10:31 #1451424
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Eén nadeel van het linken
Eén nadeel van het linken naar foto's die elders staan...
Je hebt ze niet in eigen beheer.
En daarmee doel ik eigenlijk op het hele "Photobucket" debacle waardoor het op menig forum 1 grote onoverzichtelijke bende is geworden door verdwenen foto's.
Jaren lang linkte jan-en-alleman naar de Photobucket site, welke nu op sterven na dood is, en vrijwel geen enkele link meer normaal functioneert. (Ook al heb je een add-on in je browser welke dit "fixt") Net als Hyves, en MySpace zal deze waarschijnlijk binnenkort ook helemaal verdwijnen....
Overigens is het in eigen beheer hebben ook niet zaligmakend.
Kijk maar naar hoe de overgang naar de drupal-versie van deze site verlopen is...
Je hebt ze niet in eigen beheer.
En daarmee doel ik eigenlijk op het hele "Photobucket" debacle waardoor het op menig forum 1 grote onoverzichtelijke bende is geworden door verdwenen foto's.
Jaren lang linkte jan-en-alleman naar de Photobucket site, welke nu op sterven na dood is, en vrijwel geen enkele link meer normaal functioneert. (Ook al heb je een add-on in je browser welke dit "fixt") Net als Hyves, en MySpace zal deze waarschijnlijk binnenkort ook helemaal verdwijnen....
Overigens is het in eigen beheer hebben ook niet zaligmakend.
Kijk maar naar hoe de overgang naar de drupal-versie van deze site verlopen is...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2018 11:56 #1451430
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja, dan is de enige
Tja, dan is de enige resterende mogelijkheid om te linken naar foto's die je op eigen webspace hebt staan. En om onafhankelijk van leveranciers te zijn, zal die webspace op een eigen computer moeten staan die je zelf aan het internet koppelt: ook een provider kan omvallen!
Voorlopig maak ik me nog geen zorgen over foto's die op mijn (betaalde) flickr account staan en hier gelinkt worden.
Voorlopig maak ik me nog geen zorgen over foto's die op mijn (betaalde) flickr account staan en hier gelinkt worden.
Moderators: Jerry Stam