Spontaan in brand
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 08:23 #1108479
door Ton Visser (GAST)
Spontaan in brand is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Duidelijk een 940, niet helemaal wit meer, is dit een bekende wagen en eigenaar hier?
Mogelijk wordt er dan nog een oorzaak duidelijk, was het stilstaand of rijdend?
www.nhnieuws.nl/nieuws/236605/Auto-vlieg...n-brand-in-Krommenie
Blijft zonde.
Groeten, Ton.
Mogelijk wordt er dan nog een oorzaak duidelijk, was het stilstaand of rijdend?
www.nhnieuws.nl/nieuws/236605/Auto-vlieg...n-brand-in-Krommenie
Blijft zonde.
Groeten, Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 08:36 #1451332
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic He
Dat is in mijn home town. Denk dat dit bij de kervelflat is. Daar zit ook de brandweer kazerne. Zonde van de 940 maar je leven is belangrijker.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 11:07 #1451341
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Auto’s vliegen niet spontaan
Auto’s vliegen niet spontaan in brand. En zeker niet als ze stilstaan.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 11:48 #1451345
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Het ligt eraan wat je onder
Het ligt eraan wat je onder spontaan verstaat, alles heeft een oorzaak natuurlijk....
Maar zo had ik eens de Mini Cooper van mij moeder mee omdat mijn baksteen bij de apk stond. Deze bleef wat zoemen toen ik de auto uit zette...
Om een lang verhaal kort te houden... die krengen hebben een leuke ontwerpfout waarbij de stuurbekrachtiging ventilator kapot gaat, de boel oververhit en de pomp permanent vrolijk op volle kracht blijft draaien. Zelfs met sleutel er uit!
Gelukkig was ik binnen 5 minuten weer bij de auto om te ontdekken dat deze stond inmiddels STEVIG stond te roken. De enige (paniek) oplossing was om met grof geweld de accu-kabels los rukken. Gevolg was een grotendeels gesmolten kabelboom en wat allerhande rubber leidingwerk.
Was ik 5 of 10 minuten later bij de auto terug gekomen dan was deze 100% zeker compleet afgebrand. Had mijn moeder zelf de auto gereden was dit overigens sowieso gebeurd... die zie ik zo snel niet de accukabels lostrekken.
Deze had dan ook in de krant gekund als zijnde "spontaan" in de fik gevlogen stilstaande auto....
Maar zo had ik eens de Mini Cooper van mij moeder mee omdat mijn baksteen bij de apk stond. Deze bleef wat zoemen toen ik de auto uit zette...
Om een lang verhaal kort te houden... die krengen hebben een leuke ontwerpfout waarbij de stuurbekrachtiging ventilator kapot gaat, de boel oververhit en de pomp permanent vrolijk op volle kracht blijft draaien. Zelfs met sleutel er uit!
Gelukkig was ik binnen 5 minuten weer bij de auto om te ontdekken dat deze stond inmiddels STEVIG stond te roken. De enige (paniek) oplossing was om met grof geweld de accu-kabels los rukken. Gevolg was een grotendeels gesmolten kabelboom en wat allerhande rubber leidingwerk.
Was ik 5 of 10 minuten later bij de auto terug gekomen dan was deze 100% zeker compleet afgebrand. Had mijn moeder zelf de auto gereden was dit overigens sowieso gebeurd... die zie ik zo snel niet de accukabels lostrekken.
Deze had dan ook in de krant gekund als zijnde "spontaan" in de fik gevlogen stilstaande auto....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 12:50 #1451348
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Je bedoelt denk ik dat je de BMW van je moeder geleend had noppen20?
Groeten,
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 15:00 #1451352
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijdend
Wel een vreemde plaats om te parkeren, zo midden op de weg. Zal dus wel rijdend zijn geweest.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 15:03 #1451353
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Iets dergelijks als die Mini
Iets dergelijks als die Mini (waarschijnlijk inderdaad de BMW mini - de echte heeft heus geen stuurbekrachtiging!) kan je ook overkomen met een startmotor.
Moeders is er ooit met de 340 aan ontsnapt: startmotor bleef na starten meedraaien, en toen ze daarmee bij een werkplaats aankwam begon de monteur gelijk te rennen met een sleuteltje 10. Nadat de accupool eraf was zei hij 'zo, dat hebben we gered'.
Maar dit is zo te zien rijdend gebeurd: de auto staat op straat en niet in een vak. dan kan het dus ook iets heel anders geweest zijn: een backfire bijvoorbeeld. Zo is mijn V90 indertijd ook om het leven gekomen.
Moeders is er ooit met de 340 aan ontsnapt: startmotor bleef na starten meedraaien, en toen ze daarmee bij een werkplaats aankwam begon de monteur gelijk te rennen met een sleuteltje 10. Nadat de accupool eraf was zei hij 'zo, dat hebben we gered'.
Maar dit is zo te zien rijdend gebeurd: de auto staat op straat en niet in een vak. dan kan het dus ook iets heel anders geweest zijn: een backfire bijvoorbeeld. Zo is mijn V90 indertijd ook om het leven gekomen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2018 15:32 #1451354
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor!
Dat was bijna Dynastart Willem.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 01:12 #1451371
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dicht bij
de brandweerkazerne vind ik toch verdacht hoor.,,,,
Grootste aantal pyromanen komt bij de BW voor.
Maar wat Willem zegt klopt, een hangende startmotor wordt bloedheet en dat kan misgaan inderdaad.
Grootste aantal pyromanen komt bij de BW voor.
Maar wat Willem zegt klopt, een hangende startmotor wordt bloedheet en dat kan misgaan inderdaad.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2018 02:12 #1451375
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
De eigenaar heeft nog wat spullen eruit kunnen halen dus wellicht zijn ze ook nog in staat geweest om de auto te verplaatsen. Dan kun je er gemakkelijker bij en verklein je de kans dat de vlammen overslaan.
groetjes
Mathy
De eigenaar heeft nog wat spullen eruit kunnen halen dus wellicht zijn ze ook nog in staat geweest om de auto te verplaatsen. Dan kun je er gemakkelijker bij en verklein je de kans dat de vlammen overslaan.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam