Even een Riley ophalen
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2018 20:34 #1451276
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geweldig
Geweldig leuk Willem en op de foto's echt een prachtig wagentje.
Leuk, en success met het project.
Ik heb totaal nul-komma-nul kennis van deze britse wagens.
Groeten,
Gerben
Leuk, en success met het project.
Ik heb totaal nul-komma-nul kennis van deze britse wagens.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 11:58 #1451290
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Mocht je echt op zoek moeten naar rem of koppelingsdelen Willem,
Leeuwenkamp Alkmaar: remmenservice.nl
Groeten,
Leeuwenkamp Alkmaar: remmenservice.nl
Groeten,
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 13:24 #1451293
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dank, die gaat in de
Dank, die gaat in de bookmarks. Al gaat toch echt de eerste aandacht naar het bestrijden van roest en terugbrengen van staal...
Technisch spul maak ik me geen grote zorgen over, dat is voor nog veel obscuurdere engelse klassiekers prima leverbaar.
Technisch spul maak ik me geen grote zorgen over, dat is voor nog veel obscuurdere engelse klassiekers prima leverbaar.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2018 13:36 #1451294
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Inderdaad, opslaan Willem, de service van Leeuwekamp is enorm, ze komen altijd met een oplossing.
Groeten,
Groeten,
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2019 01:55 #1452062
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En?
Hoe vordert die ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2019 09:14 #1452063
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De Riley staat in Emmen, dus
De Riley staat in Emmen, dus voorlopig uit het zicht: als we serieus ermee aan de gang gaan haal ik 'm naar Woerden.
Rond de kerst ben ik nog wel een half dagje bezig geweest: een deel van het interieur is nu schoon en staat in de eerste laag leervet. Er is een kleine kans dat ik zelfs het leer van de voorzittingen kan redden: het is gaaf, maar erg droog. De stiksels ervan zijn gaar, maar misschien kunnen we de stukken opnieuw aan elkaar zetten.
Verder heb ik de feitelijk zinloze actie uitgehaald om een deel van het dak te poetsen: de oude lak kan zijn glans wel weer terug krijgen, maar natuurlijk is er ook heel veel laswerk en moet er dus toch gespoten worden. Ik hoop dat deels te kunnen, en deels de oude lak te behouden.
En tot slot heb ik even naar de motor gekeken, want die zit vast. Dus bougies eruit, met de bedoeling petroleum op de zuigers te gieten om ze los te weken. Zie ik dat dit blok een aansluiting voor een slinger heeft... Op zoek naar de slinger dus om te kijken hoe vast vast is. Tot mijn verbazing draai ik zonder bougies de losstaande motor vrij probleemloos rond op de slinger. Dus in plaats van petroleum maar gewoon motorolie op de zuigers gezet als smering. Dat lijkt een mooie meevaller!
Rond de kerst ben ik nog wel een half dagje bezig geweest: een deel van het interieur is nu schoon en staat in de eerste laag leervet. Er is een kleine kans dat ik zelfs het leer van de voorzittingen kan redden: het is gaaf, maar erg droog. De stiksels ervan zijn gaar, maar misschien kunnen we de stukken opnieuw aan elkaar zetten.
Verder heb ik de feitelijk zinloze actie uitgehaald om een deel van het dak te poetsen: de oude lak kan zijn glans wel weer terug krijgen, maar natuurlijk is er ook heel veel laswerk en moet er dus toch gespoten worden. Ik hoop dat deels te kunnen, en deels de oude lak te behouden.
En tot slot heb ik even naar de motor gekeken, want die zit vast. Dus bougies eruit, met de bedoeling petroleum op de zuigers te gieten om ze los te weken. Zie ik dat dit blok een aansluiting voor een slinger heeft... Op zoek naar de slinger dus om te kijken hoe vast vast is. Tot mijn verbazing draai ik zonder bougies de losstaande motor vrij probleemloos rond op de slinger. Dus in plaats van petroleum maar gewoon motorolie op de zuigers gezet als smering. Dat lijkt een mooie meevaller!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 12:27 #1452446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic engels
Dag Willem,
Leuk een Engelse klassieker er bij in de regio. Naast mijn ( dagelijkse) 940 ben ik ook een liefhebber van dat spul, www.vintage-garage.blogspot.com .
Succes met de restauratie
Leuk een Engelse klassieker er bij in de regio. Naast mijn ( dagelijkse) 940 ben ik ook een liefhebber van dat spul, www.vintage-garage.blogspot.com .
Succes met de restauratie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2019 14:57 #1452452
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dank! Maar wat die regio
Dank! Maar wat die regio betreft: ik noem er een paar. Gezien de link die je post zit jij in Drenthe, en daar staat hij weliswaar nu, maar tijdens en na de restauratie niet meer.
Mijn vader had in Emmen wel lange tijd een serie leuke klassiekers maar is daar een paar jaar geleden mee gestopt.
Mijn vader had in Emmen wel lange tijd een serie leuke klassiekers maar is daar een paar jaar geleden mee gestopt.
Moderators: Jerry Stam