Warmte
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 08:51 #1108105
door Lex Stax
Warmte is gemaakt door Lex Stax
Tsjonge, wat is het warm. Vorige week reed ik naar huis met 38 graden op de buitenthermometer. Binnen (V70N moet ik toegeven...) niks aan de hand.
Gisteren met de 940 op pad: 32 graden in Drenthe. Gaat ook zweetloos met de airco op auto en 22 graden. Heerlijk toeren naar de bestemming.
Toch knap voor een auto van 23 jaar jong. Dat hebben die Zweden toen toch maar netjes in elkaar geknutseld.
Juist als de omstandigheden extremer worden, krijg je in de gaten hoe goed een auto eigenlijk is.
Gisteren met de 940 op pad: 32 graden in Drenthe. Gaat ook zweetloos met de airco op auto en 22 graden. Heerlijk toeren naar de bestemming.
Toch knap voor een auto van 23 jaar jong. Dat hebben die Zweden toen toch maar netjes in elkaar geknutseld.

Juist als de omstandigheden extremer worden, krijg je in de gaten hoe goed een auto eigenlijk is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 11:57 #1448136
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Bloedheet
In de auto krijg ik het wel fris maar hebben jullie ook dat het wel erg heet wordt onder de motorkap?
Even gemeten met de voedingsthermometer en die kwam uit op 56°.
Gemeten aan de batterij, aan de ABS-unit enzo...
Groeten,
Hedwig
Even gemeten met de voedingsthermometer en die kwam uit op 56°.
Gemeten aan de batterij, aan de ABS-unit enzo...
Groeten,
Hedwig
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 12:34 #1448137
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb je het over de 780?
Heb je het over de 780?
Ik vond dat de 780 altijd veel meer wamrte produceerde dan de 940 of 960. Heeft overigens nooit tot enig probleem geleid.
Ik vond dat de 780 altijd veel meer wamrte produceerde dan de 940 of 960. Heeft overigens nooit tot enig probleem geleid.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 16:39 #1448143
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic 780
Een probleem heb ik niet gehad maar een omgevingstemperatuur van 38° zoals eind vorige week en dan een flinke rit doet de temperatuur onder de motorkap toch flink oplopen.
Bij het aanraken van bv de batterij kon je je haast verbranden.
Gezond voor al die onderdelen onder de kap kan dat toch niet zijn.
Groeten,
Hedwig
Bij het aanraken van bv de batterij kon je je haast verbranden.
Gezond voor al die onderdelen onder de kap kan dat toch niet zijn.
Groeten,
Hedwig
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 17:07 #1448144
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Denk ook niet dat een auto
Denk ook niet dat een auto daar beter van wordt. Zeker met het klimmen der jaren wordt alles wel kwetsbaarder.
Auto’s lijken wel mensen
Auto’s lijken wel mensen

- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 18:35 #1448147
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
We moeten het ook niet overdrijven denk ik.
Hoe moet dat dan wel niet met al die oude Peugeot's en dergelijke die je nog steeds op het journaal in Afrika ziet rijden, en al die oude Amerikanen in Cuba?
Zweden wordt nu ook iets koeler, prettig weekend,
Ton.
Hoe moet dat dan wel niet met al die oude Peugeot's en dergelijke die je nog steeds op het journaal in Afrika ziet rijden, en al die oude Amerikanen in Cuba?
Zweden wordt nu ook iets koeler, prettig weekend,
Ton.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 19:09 #1448149
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Klopt Ton!
Klopt Ton!
Mijn 940 heeft zich destijds probleemloos gedragen in de jungle van Zuid-Amerika en in Suriname
Mijn 940 heeft zich destijds probleemloos gedragen in de jungle van Zuid-Amerika en in Suriname

- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2018 03:24 #1448183
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ja.
Rijden zat auto's in warme gebieden op de wereld.
Misschien nog wel meer dan in koude gebieden.
En dat gaat ook goed.
Temperaturen van -30 tot + 40 zullen vast als ontwerpparameters meegenomen zijn.
Dat het ff warm is lijkt me geen punt van zorg. Tenzij je auto niet goed onderhouden is.
Suriname ligt toch in Zuid Amerika en bestaat toch voor een groot deel uit jungle ?
Misschien nog wel meer dan in koude gebieden.
En dat gaat ook goed.
Temperaturen van -30 tot + 40 zullen vast als ontwerpparameters meegenomen zijn.
Dat het ff warm is lijkt me geen punt van zorg. Tenzij je auto niet goed onderhouden is.
Suriname ligt toch in Zuid Amerika en bestaat toch voor een groot deel uit jungle ?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2018 07:39 #1448186
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Koud!
Over koude gebieden, ik had jaren geleden een vriend die in Alaska werkte, ik dacht bij olieboringen.
Daar werden de motoren niet uitgezet, die hadden oa een dubbel smeerolie systeem om dat bij lopende motor te kunnen verversen.
Groeten,
Daar werden de motoren niet uitgezet, die hadden oa een dubbel smeerolie systeem om dat bij lopende motor te kunnen verversen.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2018 11:05 #1448193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon bij 37graden
Afgelopen vrijdag tussen 12 en 23 uur gewoon door Duitsland naar Oostenrijk gereden. Was onderweg 36 graden, gaf geen krimp, op de autobahn max. 130km op cruisecontrol en soms , nu ik mbc heb best vlot accelereren en inhalen. Temeratuur meter bleef netjes in het midden. Blijft een klasse bak ! Zijn zat mensen die ieder jaar naar Portugal/Spanje enz gaan, geen enkel probleem dus bij deze temperaturen
Moderators: Jerry Stam