Afbeelding gekanteld

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2018 09:23 #1444184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In een vorig leven was ik IT
In een vorig leven was ik IT'er en professioneel fotograaf, maar verder ken ik niks van afbeeldingen of bestandsformaten hoor ;)

Dat de foto op de pc juist wordt weergegeven is omdat in de EXIF staat hoe die moet worden weergegeven. Een goede viewer zal dus de foto op de pc juist draaien.
Vaak wordt bij het uploaden van een afbeelding de "overbodige" info eruit gehaald, zo gaat dus de exif verloren en blijft enkel een verkeerd georiënteerde foto over. De browser die vervolgens de foto moet weergeven zal de foto dus verkeerd weergeven.
Noppen heeft dus de foto gedownload en in een programma gedraaid, waarna deze dus wel juist georiënteerd opgeslagen werd. Eens dat gedaan is, wordt die gewoon overal juist weergegeven.
Als je zeker wil zijn dat een foto overal juist georiënteerd wordt weergegeven dien je deze eerst zelf aan te passen in een fotobewerking programma (en dan bedoel ik echt een editor en geen viewer)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2018 12:15 #1444187 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Het is mij allemaal nog niet helemaal duidelijk maar ik ben wel naar de oplossing gebracht, dank
Ik heb het met GIMP gedaan, kreeg ik eerst weer een bestandsformaat wat niet geaccepteerd werd.
Zoeken, toen bleek, niet opslaan als maar exporteren als en nu staat het bij "wat heb jij vandaag gedaan"

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC