Ervaring Thom de Jong/aankoopadvies
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 09:41 #1106899
door V700 register
Ervaring Thom de Jong/aankoopadvies is gemaakt door V700 register
Dag allen.
Het is een tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest. Maar via wat omzwervingen kom ik mss tohc weer terug. Nadat ik mijn 940 verkocht heb, heb ik 3 jaar een S80 2.5T gereden, maar ik wilde graag eens iets anders (station), maar even geen Volvo meer. Ondertussen rij ik 3-kwart jaar in een Toyota Avensis 2.4 T25 (ook geen straf!).
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik in oktober verhuizen, en zal ik dan veel kilometers gaan maken met de auto (nu fiets ik elke dag naar mijn werk). Reden voor mij om dus te gaan kijken voor een auto op LPG. Een 940 komt dan al gauw op in m'n gedachten, want simpele techniek, betrouwbaar (op LPG) , ruim en comfortabel (alhoewel de wegligging natuurlijk niet te vergelijken is met een S80 of een Avensis, maar dat heeft natuurlijk ook wel zijn charmes).
Nu ben ik al een beetje aan het speuren, en kwam een (zo op het oog) een mooie 940 tegen bij garage 'Thom de Jong', die eigenlijk voldoet aan al mijn eisen (B230FK/FT blok, automaat, lederen bekleding, cruise control, climate control, stoelverwarming).
Nu was mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze dealer? Ik vind weinig reviews hierover. Verder, wat denken jullie van de auto? 'Psychologisch' blijft het veel geld, 4000 euro voor een auto met een 500.000(!) kilometers op de teller. Op de foto ziet die er netjes uit (ook het interieur). De technische staat is natuurlijk lastig te beoordelen, maar voor dat geld verwacht ik geen afgetrapt ding.
Het gaat om deze auto:
list.auto-commerce.nl/view/details.php?i...ern=&redirect=ac0043
Het is een tijdje geleden dat ik hier actief ben geweest. Maar via wat omzwervingen kom ik mss tohc weer terug. Nadat ik mijn 940 verkocht heb, heb ik 3 jaar een S80 2.5T gereden, maar ik wilde graag eens iets anders (station), maar even geen Volvo meer. Ondertussen rij ik 3-kwart jaar in een Toyota Avensis 2.4 T25 (ook geen straf!).
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik in oktober verhuizen, en zal ik dan veel kilometers gaan maken met de auto (nu fiets ik elke dag naar mijn werk). Reden voor mij om dus te gaan kijken voor een auto op LPG. Een 940 komt dan al gauw op in m'n gedachten, want simpele techniek, betrouwbaar (op LPG) , ruim en comfortabel (alhoewel de wegligging natuurlijk niet te vergelijken is met een S80 of een Avensis, maar dat heeft natuurlijk ook wel zijn charmes).
Nu ben ik al een beetje aan het speuren, en kwam een (zo op het oog) een mooie 940 tegen bij garage 'Thom de Jong', die eigenlijk voldoet aan al mijn eisen (B230FK/FT blok, automaat, lederen bekleding, cruise control, climate control, stoelverwarming).
Nu was mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze dealer? Ik vind weinig reviews hierover. Verder, wat denken jullie van de auto? 'Psychologisch' blijft het veel geld, 4000 euro voor een auto met een 500.000(!) kilometers op de teller. Op de foto ziet die er netjes uit (ook het interieur). De technische staat is natuurlijk lastig te beoordelen, maar voor dat geld verwacht ik geen afgetrapt ding.
Het gaat om deze auto:
list.auto-commerce.nl/view/details.php?i...ern=&redirect=ac0043
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 13:17 #1439153
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Welkom Terug,
Welkom Terug,
Ziet er uit als een nette limited edition. Eigenlijk een 940 met zo'n beetje een compleet (luxe) pakket. Ziet er niet uit als een afgeleefd hok, wel vallen er een paar dingen op onder de kap.
- Onderbreking bovenste kvs slang (sensor oid tussen geplaatst?)
- Kvs vaatje lijkt niet of scheef bevestigd te zitten
- (flush?) flesje rechtsboven in heb ik ook nog nooit eerder gezien
Misschien kan een ander hier wat toelichting geven erover..
Succes!
Grt Stijn
Ziet er uit als een nette limited edition. Eigenlijk een 940 met zo'n beetje een compleet (luxe) pakket. Ziet er niet uit als een afgeleefd hok, wel vallen er een paar dingen op onder de kap.
- Onderbreking bovenste kvs slang (sensor oid tussen geplaatst?)
- Kvs vaatje lijkt niet of scheef bevestigd te zitten
- (flush?) flesje rechtsboven in heb ik ook nog nooit eerder gezien
Misschien kan een ander hier wat toelichting geven erover..
Succes!
Grt Stijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
18-07-2017 15:57 #1439158
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Opsporen
Probeer de vorige eigenaar op te sporen.
Laat de auto extern beoordelen.
Laat de auto extern beoordelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 16:54 #1439161
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Weinig idee van, maar Thom de
Weinig idee van, maar Thom de Jong moet in elk geval weten hoe hij een 940 kan beoordelen: hij is al jarenlang een bekend adres in de Volvo-wereld, en heeft vaker mooie exemplaren staan.
Wat de kilometerstand betreft: de auto is wel 19 jaar oud, dus een gemiddelde van even boven de 25.000 per jaar. Niet niets, maar ook niet vreselijk hoog: met het klimmen van de leeftijd klimmen de gemiddelde standen braaf mee, zeker bij de LPG-exemplaren.
Wat de kilometerstand betreft: de auto is wel 19 jaar oud, dus een gemiddelde van even boven de 25.000 per jaar. Niet niets, maar ook niet vreselijk hoog: met het klimmen van de leeftijd klimmen de gemiddelde standen braaf mee, zeker bij de LPG-exemplaren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 20:32 #1439169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt alvast voor de
Bedankt alvast voor de reacties. Die temperatuursensor(?) was mij ook al opgevallen, dat flesje nog niet, zou dat zo'n flashlube achtig iets zijn (is toch niet noodzakelijk bij een 940?)?
Ik zie ook een soort van knop/plug zitten naast het bedieningspaneel van de climate control, met de text 'Xact', vraag mij af wat dat is.
Wat betreft zwakke punten met hoge KM-standen, weet ik het meeste wel van een 940. O.a. (relatief) zwakke voorwielophanging (champignon rubbers), aandrijfas die kan gaan 'klapperen' (door versleten tussenlagger), specifiek bij een station de Nivomats en nog wat klein spul.
Waar ik eventueel meer zorgen om zou hebben is de automaat, maar die is volgens mij redelijk onverwoestbaar (in tegenstelling tot de AW55 in een V70/S60/S80 zoals ik had). En de staat van de LPG installatie (er staat ook nergens vermeld wat voor een systeem het is).
Ik zie ook een soort van knop/plug zitten naast het bedieningspaneel van de climate control, met de text 'Xact', vraag mij af wat dat is.
Wat betreft zwakke punten met hoge KM-standen, weet ik het meeste wel van een 940. O.a. (relatief) zwakke voorwielophanging (champignon rubbers), aandrijfas die kan gaan 'klapperen' (door versleten tussenlagger), specifiek bij een station de Nivomats en nog wat klein spul.
Waar ik eventueel meer zorgen om zou hebben is de automaat, maar die is volgens mij redelijk onverwoestbaar (in tegenstelling tot de AW55 in een V70/S60/S80 zoals ik had). En de staat van de LPG installatie (er staat ook nergens vermeld wat voor een systeem het is).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 21:20 #1439171
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die "Xact" lijkt me geen knop
Die "Xact" lijkt me geen knop maar iets van een mount voor een navigatiesysteem o.i.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 22:45 #1439173
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het is een lpt, dus dan zit
Het is een lpt, dus dan zit er een AW71 automaat in. Meestal inderdaad probleemloos, maar met vijf ton kan je daar ook niet alles van zeggen. Speling op het uitgaand lager komt weleens voor.
Wat je aan "zwakke" punten noemt zijn gewoon onderhoudsdelen, die al veel eerder dan vijf ton vervangen moeten en zullen zijn. Deze auto zal aan zijn derde cardanasrubber, zijn vierde set paddestoelrubbers, etc toe zijn, als hij altijd goed is bijgehouden. Bij hoge kilometerstanden moet je eerder denken aan speling op de kruiskoppelingen, versleten gasrollen, en dergelijke zaken die bij lagere standen nog niet opspelen. Ook allemaal overkomelijk, maar je moet het wel even mee budgetteren.
Belangrijker is de cilinderkop: welke dikte klepstelplaten zitten erin? alles onder de 3.00 is (vrijwel) uitgesteld. Zijn de klepstelen al een keer ingekort, in plaats van een revisiekop? Zo ja, dan zijn zittingen en kleppen onverantwoord dun en loop je verhoogde kans op een lekke klep.
Flesje onder de motorkap kan ook domweg een reserveflesje kvs zijn: ik heb dat in de 940 ook op de chassisbalk staan, naast een flesje olie. Dat gaat geen kant op.
Wat je aan "zwakke" punten noemt zijn gewoon onderhoudsdelen, die al veel eerder dan vijf ton vervangen moeten en zullen zijn. Deze auto zal aan zijn derde cardanasrubber, zijn vierde set paddestoelrubbers, etc toe zijn, als hij altijd goed is bijgehouden. Bij hoge kilometerstanden moet je eerder denken aan speling op de kruiskoppelingen, versleten gasrollen, en dergelijke zaken die bij lagere standen nog niet opspelen. Ook allemaal overkomelijk, maar je moet het wel even mee budgetteren.
Belangrijker is de cilinderkop: welke dikte klepstelplaten zitten erin? alles onder de 3.00 is (vrijwel) uitgesteld. Zijn de klepstelen al een keer ingekort, in plaats van een revisiekop? Zo ja, dan zijn zittingen en kleppen onverantwoord dun en loop je verhoogde kans op een lekke klep.
Flesje onder de motorkap kan ook domweg een reserveflesje kvs zijn: ik heb dat in de 940 ook op de chassisbalk staan, naast een flesje olie. Dat gaat geen kant op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
19-07-2017 00:01 #1439177
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik zag
op de foto's een Bovag schild aan de gevel hangen van deze verkoper.
Bovag garantie
Deze garantie geldt uitsluitend indien BOVAG garantie is afgegeven door een bij BOVAG aangesloten autobedrijf voor een auto, waarvan de koopprijs tenminste bedraagt: 4500 EURO of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan 4500 EURO maar wél meer is dan 35 % van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.
Vraag of ie akkoord gaat met 4501 euro. Dan heb je garantie. Deels zelf betaald natuurlijk dan. Dat dan weer wel
Bovag garantie
Deze garantie geldt uitsluitend indien BOVAG garantie is afgegeven door een bij BOVAG aangesloten autobedrijf voor een auto, waarvan de koopprijs tenminste bedraagt: 4500 EURO of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan 4500 EURO maar wél meer is dan 35 % van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.
Vraag of ie akkoord gaat met 4501 euro. Dan heb je garantie. Deels zelf betaald natuurlijk dan. Dat dan weer wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 12:00 #1439201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat ik er maar eens
Ik denk dat ik er maar eens een mailtje aan ga wagen met wat vragen voornamelijk over het LPG/cilinderkop gedeelte. Het is niet om de hoek voor mij, en wat meer info vooraf (mocht ik besluiten te gaan kijken) is dan wel handig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 107
19-07-2017 17:04 #1439210
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bellen
Ik zou niet gaan mailen, maar gewoon even bellen. Hiermee voorkom je een ellenlange vraag-antwoord mail wisseling.
Een telefoongesprek geeft meer een gevoel bij een bedrijf, je kunt dan meteen reageren op zijn antwoorden en een gesprek voeren over de auto. Ik heb er ook wel eens heen gebeld ,destijds voor een 240, en werd keurig te woord gestaan. Succes!
groet,
Pascal
Een telefoongesprek geeft meer een gevoel bij een bedrijf, je kunt dan meteen reageren op zijn antwoorden en een gesprek voeren over de auto. Ik heb er ook wel eens heen gebeld ,destijds voor een 240, en werd keurig te woord gestaan. Succes!
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam