Helaas weer een 940 minder op de weg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 08:00 #1439087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel beterschap
Hopelijk herstelt jouw vrouw snel en volledig..Want zeker de nek is kwetsbaar.

Wij hebben ooit zelf een Buick van ruim 1500 kilo met ruim 100 kmh in de zijdeur van een Volvó 440 gehad. Mijn moeder en zus zaten voorin en ik, in het midden achterin. Ook twee honden in de achterbak.
Dit was in 1991 bij de Ford fabrieken in Genk. Daar stak je de autoweg over met stoplichten.
Mijn zus werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar bleek geen verwondingen te hebben. Mijn moeder, de honden en ik waren ok.
De kooiconstructie had alles perfect opgevangen. Je zag van achteren precies hoe de gehele constructie de klap had opgepakt. Voordeel was wel dat hij ons precies op de middenstijl had geraakt.
Bij voor frontaanrijdingen kun je op internet plaatjes vinden van een aanrijding tussen een v70 classic en een v70 uit 2009, die elkaar frontaal raakte met 60 kmh. Alle inzittenden hebben de crash overleefd, maar de impact voor de classic inzittenden was zichtbaar zwaarder. Vooral de benen hebben het zwaar te verduren.
Op de website vande iihs.com kun je zelf goed kijken hoe moderne auto's, maar ook oudere auto's de verschillende crashes doorstaan. Zeker de small overlap crash brengt kwetsbaarheden aan het licht, bij veel ge ronommeerde merken zoals bmw en audi. Volvó is vanaf 2007 met de vernieuwde S80 een toonbeeld van veiligheid. Zeker op die specifieke test. Want vooral op 80 kmh wegen gebeuren die ongelukken veel. In Duitsland is daar in 2009 veel onderzoek naar gedaan daar kun je zien hoe een golf 5 het ervan afbrengt met zijn 5 sterren, zodra er met 80 of zelfs 100 kmh getest wordt. Dat doen ze bij euroncap niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC