Groupbuy zelfgemaakt uitleeskastjes OBD 1,5 van de 940's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2017 18:34 #1434646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas
Bas, alias Baseman, heette het clublid, dat erg handig was met electronica.
Ik heb een OBD kastje, nog door hem gebouwd. Met keuzeschakelaar om verschillende systemen te meten.
Ik weet niet of hij clublid af is, maar dat zou de ledenadministratie moeten weten.
Vast staat dat er een periode was, waarin hij in heel veel technische items participeerde. Ik kan mij ook nog herinneren, dat hij wel specifieke test- of reparatie klussen bij hem in de straat organiseerde, dan stond daar een rijtje 940`s in de straat
Groet,
Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 01:25 #1434658 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bas(eman)
Hallo Volvisti

Voor zover ik weet is Bas geen lid meer. Omdat ie geen 7/900 meer heeft. Bas werkt als ik me niet vergis nog steeds bij Schmidt in Gemert, waar we twee keer per jaar een sleuteldag hebben.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 08:09 #1434665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krijg je met de deze lezer
Dezelfde foutcode als "vroeger" in mijn 95-er met die knopjes of zitten er nog wat meer zaken op die richting OBD gaan van de modernere variant?

Heb het topic destijds gemist, zou er wel een willen bestellen in een toekomstige groepactie.

Fijne dag!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 17:28 #1434680 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Betaald
Heb de beginpost even bijgewerkt, Chris, jouw betaling is natuurlijk ook netjes binnen gekomen!

@JP. Dezelfde als vroeger met knopjes. Er zal ook noooit meer kunnen met een 940, de LH 2.4 ECU is daar simpelweg niet geschikt voor. Dan zou je een aftermarket systeem moeten installeren (KDFI bv).

@Adriaan...PB is onderweg....

@JWvoosteveen, ook met mijn uitleeskastje kan je meerdere systemen uitlezen (EZK,ECU, ABS en CC)

De eerste vijf uitleeskastjes heb ik nu klaar!

Groetjes,
Gerben

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2017 17:36 #1434681 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoe is dat qua codes met een
Hoe is dat qua codes met een 1996 960, Gerben? Heb je daar ook dezelfde codes als bij een 1995 motronic 1.8?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2017 15:32 #1434715 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goede vraag Willem
Een goede vraag Willem, misschien dat de codes hetzelfde zijn maar dat de wijze van uitlezen is vernieuwd?

Groeten,
Gerben

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2017 15:49 #1434716 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verstuurd
Update!

De eerste 6 stuks zijn vandaag verstuurd en die zullen jullie morgen of overmorgen wel in huis hebben.

Voor een volgende keer kies ik wel voor een andere draaiknop, deze viel nogal tegen. Doe er alsjeblieft voorzichtig mee! Super geweldig vindt ik de draaiknop namelijk niet.

Kleine uitleg en instructie:
Bij de 940's zit de OBD uitleesconnector onder in de middenconsole, onder een plastic plaatje verstopt. Dat plastic plaatje kan je er met een schroevendraaier uitwippen. Vervolgens kan je de stekker hier in drukken.

De draaiknop heeft 12 standen, maar er worden er maar 4 gebruikt. Je kan hem zelf nog altijd uitbreiden als je dat wilt. Bij ontvangst staat de knop helemaal tegen de klok in, gedraaid. Dat is de keuze voor EZK (onsteking) uitlezen. Een klikje met de klok mee is de ECU, weer een klikje is de ABS en weer een klikje is de Cruise control.

Kies een van de vier standen, druk de knop dan ongeveer 3 tellen in, laat dan los en wacht. Het lampje gaat sowieso branden bij knop indrukken, maar daarna ook, hij geeft dan via drie knippers een foutcode aan. 1-1-1 is alles goed.

Verbeteringen voor de volgende keer:
- Andere draaiknop, steviger en met minder opties!
- Een MOSFET verwerken in het kastje. Het lampje brandt nogal erg zwak met de knippercodes, met een mosfet is dit wel te versterken.

Ik had nog wel een mosfet liggen, die heb ik bij wijze van experiment in mijn eigen uitleeskastje verwerkt en daar is het uitleeslampje veeel krachtiger.

[img src=" www.mollymolly.nl/Volvo/Uitleeskastjes/V...%202017/IMG_0566.JPG " /]

Groeten,
Gerben

Groeten,
Gerben

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2017 21:00 #1434725 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Top
Ziet er top uit, Gerben. Mijn complimenten. En voor dat geld. Absoluut een aanwinst. Welke functie(s) levert het nieuwe kastje (versie II) in met een stevigere selectieschakelaar? Had het kastje veel duurder geworden met én een stevige schakelaar én dezelfde functies als de eerste kastjes? Of is zo'n schakelaar niet verkrijgbaar?

Adriaan

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2017 13:36 #1434747 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic dankje
Dankje voor het compliment Adriaan! Erg fijn.

Een stevigere schakelaar en met dezelfde opties zal zeker wel te verkrijgen zijn, het is dan zoeken naar een speld in een hooiberg. Dat kost dan even tijd om te investeren. Kosten zullen ongeveer dan gelijk zijn, misschien iets duurder.

De MOSFET erbij, zodat het lampje duidelijker zichtbaar brandt, zal de kosten wel doen stijgen met enkele euro's (3-5€) daarbij komen dan ook nog extra weerstanden en bekabeling.

Groeten,
Gerben

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2017 20:07 #1434751 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Functionaliteit
Ik kan niet voor de anderen spreken, Gerben, maar persoonlijk vind ik de meerkosten niet het belangrijkste. Voor mij telt vooral de functionaliteit; hoe meer functies, des te aantrekkelijker de tester. Als die daardoor duurder wordt, heb ik dat er zeker voor over. Ik hoop dat het gaat lukken. Succes!

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC