Wegblijven uit Antwerpen is de boodschap!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2017 22:06 #1434315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gehandicapt
Als je wat mankeert mag je er wel in met je "vieze diesel". Waarom zou een gehandicapte persoon geen schone auto kunnen kopen en iemand met een oldtimer een bedragje moeten betalen? Wordt Antwerpen schoner als je betaalt om over de ring te mogen rijden?

Zijn er al rechtszaken geweest over deze zaak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2017 17:42 #1434328 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat wordt dus omrijden op
Dat wordt dus omrijden op vakantie, als we naar Duinkerken of Calais willen.
Of uitzoeken of de 940 er nog in mag, of met de 960 gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2017 18:59 #1434330 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Willem
De ring zelf valt buiten de zone.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2017 20:13 #1434332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic invalide
Veel invaliden hebben al vaak hogere kosten moeten maken voor hun vervoer.
Dus, "Koop maar een andere, nieuwe(re) auto en laat hem maar weer aanpassen is een mening van een onwetende of erger,
In Rotterdam bv kan je het gewoon bekijken met je "oude" auto als gehandicapte.
Weer eens onbeschoft en asociaal naar je medemens, naar mijn mening.
Als gehandicapte / invalide ben je wel afhankelijk van je vervoer. In tegenstelling met veel luie en kouwelijke onder ons.
In Rotterdam, Amsterdam en Utrecht moet je dan maar de stad in met een taxi. Geen geld ?
"Daar kunnen wij ook niets aan doen, zo zijn de regels"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2017 20:49 #1434336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is toch iets anders
Dat een gehandicapte extra kosten moet maken weet ik ook wel. Maar vergeet niet dat zij gelukkig nog steeds bijdragen kunnen krijgen uit de WMO of kunnen aankloppen bij de gemeente waar ze wonen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2017 06:37 #1434344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
ligt, helaas, toch iets genuanceerder voor deze mensen...... Zeker als het een auto is welke, geheel of gedeeltelijk, betaald is uit het WMO of UWV budget. Op deze auto's geld namelijk een vaste afschrijfregeling. Is de auto, volgens de instantie en volgens deze regels, niet aan vervanging toe of is niet nog afgeschreven dan kun je er alleen onderhoud aan doen en verder niets. Ook al is de auto totaal schrot ! Het zijn de regeltjes die maken of zo'n auto vervangen mag worden.

Aangezien die afschrijfregels totaal ondoorzichtelijk en totaal niet duidelijk zijn, ben je als eigenaar van zo'n auto overgeleverd aan deze instanties..... In de regel geld dat hoe duurder de aanpassingen in de betreffende auto, hoe langer er mee gedaan moet worden. Dit gaat echt tot in het absurde, in mijn opinie.

Als voorbeeld; een kennis/klant van mij rijd met een Talbot (!!) 1510 GLS uit 1985 welke geheel is aangepast voor haar. Lees handgas, speciale bediening stuur en automaat, speciale manier om de deuren te openen en rolstoel naar binnen te krijgen, etc. Dit heeft toentertijd echt een vermogen gekost om aangepast te krijgen. Omdat zij weinig tot niets rijd en er in die idiote afschrijfregeling o.a. een kilometerafschrijving zit, komt zij niet in aanmerking voor een nieuwe aangepast auto ! Het ding heeft namelijk in al die tijd nog geen ton origineel gelopen. Ieder jaar is het dus repareren / lassen om het beestje aan de gang te houden omdat de betreffende instanties dit financieel beter vinden, als de gehele auto te vervangen :(

De kosten van 1 reparatie overstijgen de reële waarde van de auto in alle mogelijke manieren. Maar toch word voor deze optie gekozen door de instanties....

Sterker nog, als je een band moet plakken, overstijgt die de dagwaarde al. De auto doet in het economisch verkeer al helemaal niets meer, sterker nog je moet geld meebrengen wil je dit ding in kunnen ruilen en omdat de auto geheel is aangepast kan iemand anders er ook helemaal niets mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2017 12:08 #1434349 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In dit geval is de dagwaarde
In dit geval is de dagwaarde natuurlijk niet bepalend. Stel dat die auto er niet zou zijn dan moet je klant weer een andere auto met vergelijkbare aanpassingen, wat waarschijnijk opnieuw veel geld kost.
Overigens zijn er wel liefhebbers voor een 1510, ook als er aanpassingen ongedaan oeten worden gemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2017 17:27 #1434354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Krots4
Zoals jij denkt over de WMO en de beloftes van de gemeentelijke dienstverlening is een denkswijze van iemand op afstand. Vele mensen denken op die manier.
Tot je ziek word. Afhankelijker bent geworden en en beroep denkt te gaan doen op de WMO.

Als je 110 % bij je hoofd bent, veel geduld hebt, lichamelijk sterk en rustig van geest heb je een kans...

I

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD