schorsen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 20:11 #1106314
door V700 register
schorsen is gemaakt door V700 register
Even een vraag ûût Epe ( namens Slurpje)
Wie heeft zijn/haar Volvo geschorst i.v.m. de 122 euro regeling ( 9 maanden genieten , 3 maanden rouwen )
Ben benieuwd.....
Wie heeft zijn/haar Volvo geschorst i.v.m. de 122 euro regeling ( 9 maanden genieten , 3 maanden rouwen )
Ben benieuwd.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 23:18 #1434156
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic schorsen.
Ik maakte met mijn voormalige 760 ook gebruik van deze regeling. Ook mijn oude Mercedes 230CE uit 1983 zat in die regeling, maar ook die heb ik tegelijk met de Volvo verkocht. Van mijn mooie 200 dieseltje uit 1982 en slechts 53000 km op de klok heb ik met pijn in het hart afscheid genomen omdat die in geen enkele regeling viel en al ruim 2 jaar geschorst in de schuur stond weg te kwijnen. 1500 euro MRB voor 1500 km per jaar wordt toch al te gortig. Dat weiger ik principieel. Ik heb nu alleen nog 2 auto's ouder dan 40 jaar die volledig mrb vrij zijn, de oude Vauxhall Cresta uit 1962 is zelfs vanaf volgend jaar vrijgesteld van de apk en de rest is gewoon MRB plichtig.
Ze maken het de oude auto liefhebbers niet gemakkelijk in Nederland de laatste jaren, helaas. Maar wel al die accubakken sponseren waarvan velen de laadkabel na twee jaar nog steeds in het plastic hebben liggen, achterin.
Groeten, Jan.
Ze maken het de oude auto liefhebbers niet gemakkelijk in Nederland de laatste jaren, helaas. Maar wel al die accubakken sponseren waarvan velen de laadkabel na twee jaar nog steeds in het plastic hebben liggen, achterin.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 23:47 #1434161
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet schorsen
Wij hebben een vw golf 1 cabrio uit 1987.
De auto kwam in aanmerking voor deze kwart regeling. Ik betaal.ieder jaar de acceptgiro en dan is het weer in orde.
De auto mag dan niet de weg op tussen 1 december en 28 februari.
Dus schorsen hoeft niet.
De auto kwam in aanmerking voor deze kwart regeling. Ik betaal.ieder jaar de acceptgiro en dan is het weer in orde.
De auto mag dan niet de weg op tussen 1 december en 28 februari.
Dus schorsen hoeft niet.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2017 09:22 #1434163
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic APK plicht
Of niet, de vrijstelling voor klassiekers zoals jouw Vauxhall pakt ook wel eens verkeerd uit Jan.
Ik sleutel een dag in de week in een garage waar veel Engelse klassiekers komen, zo hadden we laatst een Rover uit 1952 die niet mooi meer liep. Een combinatie kop en zijklepper.
Die motor weer op orde brengen viel wel mee maar de wielophanging en de remmen duurde iets langer en het was toch echt hoognodig terwijl die wagen daar dus niet voor kwam.
Daarna meldde de klant dat hij nog nooit zo fijn gereden had in die wagen.
Groeten,
Ik sleutel een dag in de week in een garage waar veel Engelse klassiekers komen, zo hadden we laatst een Rover uit 1952 die niet mooi meer liep. Een combinatie kop en zijklepper.
Die motor weer op orde brengen viel wel mee maar de wielophanging en de remmen duurde iets langer en het was toch echt hoognodig terwijl die wagen daar dus niet voor kwam.
Daarna meldde de klant dat hij nog nooit zo fijn gereden had in die wagen.
Groeten,
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 00:30 #1434205
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Eigen verantwoordelijkheid.
Zonder apk plicht is het je eigen verantwoordelijkheid om met een deugdelijke auto op pad te gaan. En zo'n auto heb je voor je plezier dus wil je dat alles naar behoren werkt. Voordeel is dat je het op je eigen moment kunt doen zonder deadline van een apk datum. Voor mij verandert er weinig en krijgt de auto de aandacht die ze verdient.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 08:34 #1434213
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb twee auto's geschorst
Ik heb twee auto's geschorst staan die in de kwarttarief regeling kunnen. Dat heeft niets te maken met de wegenbelasting, maar alles met het werk dat eraan zit om ze weer apk-waardig te maken. De 760 motorisch, de Celica kwa carosserie.
Je kunt alles schorsen, geen enkel probleem. Maar bij een kwarttarief auto die je 's zomers wilt gebruiken hoef/moet je 'm niet te schorsen in die drie maanden. Alleen zorgen dat je apk niet verloopt in december, januari, februari.
Je kunt alles schorsen, geen enkel probleem. Maar bij een kwarttarief auto die je 's zomers wilt gebruiken hoef/moet je 'm niet te schorsen in die drie maanden. Alleen zorgen dat je apk niet verloopt in december, januari, februari.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 09:15 #1434214
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar,
Je mag in die drie maanden toch wel heen en weer naar een keuringsstation rijden Willem?
Groeten,
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 10:56 #1434219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontheffing apk
Inderdaad Ton. Je mag tijdens die periode (ook als je de auto volledig geschorst hebt)
Naar het keuringsstation rijden.
Groet. Yves
Naar het keuringsstation rijden.
Groet. Yves
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 16:44 #1434232
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand
Dan mag er een slotje op .
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2017 10:51 #1434259
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat wilde je nu eigenlijk
Wat wilde je nu eigenlijk weten Henk?
En @Ton: bedankt! Dat wist ik niet. Ik lees ook, dat je maximaal 2 dagen in die periode van de evenementenregeling gebruik mag maken. 1 clubbijeenkomst lukt dus nog wel (als we als vereniging zorgen dat die is aangemeld). Dat is bijvoorbeeld een goed idee voor de nieuwjaarsreceptie volgend jaar.
En @Ton: bedankt! Dat wist ik niet. Ik lees ook, dat je maximaal 2 dagen in die periode van de evenementenregeling gebruik mag maken. 1 clubbijeenkomst lukt dus nog wel (als we als vereniging zorgen dat die is aangemeld). Dat is bijvoorbeeld een goed idee voor de nieuwjaarsreceptie volgend jaar.
Moderators: Jerry Stam