Lid of Donateur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2017 09:04 #1433718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerlijk gezegd snap ik niet
Eerlijk gezegd snap ik niet veel meer van het lidmaatschap. Ik ben betalend lid van de VKV en daarmee kan ik meedien aan toertochten sleuteldagen evenementen. En tevens kan ik me inschrijven voor de diverse afdelingen zoals de regio waar ik woon met extra activiteiten en bovendien nog specifiek voor mijn type Volvo. Behalve dan voor mijn 940. De volvo700vereniging valt wel onder de VKV maar heeft daar schijnbaar een status aparte. Heel eigenaardig en onlogisch. Omdat ik al betaal voor de VKV snap ik er niks van dat ik daf nog een keer zou moeten doen voor deze club terwijl ze precies dezelfde activiteiten ontplooien. Daarim dus geen lid geen donateur maar wel respect voor wat er georganiseerd wordt. En natuurlijk Volvo liefhebber

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2017 09:23 #1433719 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hoe dan?
Op welke wijze valt de Volvo700Vereniging dan onder de VKV Jan?
Ik wil gerust wel lid worden van de VKV, maar mijn 945 is nog geen 25 jaar, en om die reden word ik dus niet toegelaten als lid.
Als diezelfde wagen eerdaags wel 25 jaar oud is mag ik opeens wel lid worden, er zit volgens mij geen overtreffende trap in klassieker.
In onze hobby wereld is een bepaald model van een bepaald merk een klassieker.
Het probleem van de VKV zit hem in een aantal klassiekers onder de (bestuurs) leden die niet open staan voor andere standpunten.
Zo een ander standpunt zou bijvoorbeeld zijn de gehele 900 serie toe te laten en de leeftijds eis te laten vallen.
En jij zou dat daar als betalend lid aan de orde kunnen stellen Jan.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2017 10:44 #1433720 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja dat blijft lastig wanneer
Tja dat blijft lastig wanneer iets klassieker. Zeker nu bij een 940 waar de ene al 25 jaar oud is en de andere niet. Persoonlijk vind ik een 940 die net als die van mij de dagelijkse auto is geen klassieker.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2017 11:20 #1433721 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Tja, de VKV...
Tja, de VKV...
Volgens mij is het wel zo makkelijk (en logisch) om alle achterwielaangedreven Volvo's als klassieker te beschouwen. Daarmee blijft de Volvo 700 Vereniging nog steeds een aparte vereniging. Vind ik geen probleem, ook gelet op de omvang van de club.
Als mensen alleen van de VKV lid willen zijn of alleen van de V700, vind ik dat verder ook prima. Ieder zijn meug.
Op korte termijn zijn alle 940's als klassieker te beschouwen. Al was het alleen maar omdat het aantal snel afneemt. In het visiedocument van 2016 van de V700 is aandacht besteed aan deze ontwikkeling. De essentie is dat de club zich moet voorbereiden op minder leden, en daarmee automatisch meer samenwerking. Technisch liggen de parallellen met de 240's en de Bertone's voor de hand. Ik ben ook niet erg geneigd om in verschillen te denken, meer in parallellen.

En waar iemand lid van moet zijn, moet iedereen lekker zelf afwegen. Ik hoop dat Henk lid blijft. Da's wel zo gezellig. Maar om als lid van het eerste uur de vraag op het forum te stellen of je lid moet blijven, is dan wel een beetje bijzonder.
Volgens mij moet men overigens voor het einde van het jaar opzeggen. Staat ongetwijfeld in de statuten. Dus in die zin is de discussie voor Henk een gelopen race. Henk blijft lid en daarmee blijft de Veluwe vertegenwoordigd. Goed nieuws!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2017 07:19 #1433847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja, de VKV...
Ben er een poosje lid van geweest (afgelopen jaar opgezegd) toen er hier in de vereniging hommeles was in het bestuur. Gelukkig is dat nu opgelost en is het (althans wat ik er van kan zien, rustig nu)

Als je of een 700 cq 900 hebt, heb je m.i. niets te zoeken bij de VKV, zelfs met een 200 serie niet want al deze auto's vallen buiten hun doelgroep. Ze blijven hangen in de Duett en Amazons helaas en met een beetje geluk kan een 100 serie nog net.. Toen ik lid werd, werd ik van harte verwelkomt, eindelijk weer iemand met een jongere auto, wat leuk ! Schrijf er eens een stukje over, zeker ook over de techniek die gebruikt is. Vervolgens gedaan (wat best veel werk was) en dan word het niet geplaatst omdat het buiten de doelgroep valt ????

En toen was Dirkie ook echt klaar met de VKV.... Zelfs een 850 vat al onder hun doelgroep (immers ouder als 25 jaar) maar ook die hebben er totaal niets te zoeken want zoals gezegd, blijven ze er hangen in de Duett en Amazon.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2017 07:29 #1433850 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dus snel hier weer lid worden
Dus snel hier weer lid worden! :-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC