Lid of Donateur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 20:19 #1106252 door V700 register
Lid of Donateur is gemaakt door V700 register
Hallo
Ik ben lid van de vereniging maar kan hier niet zo veel mee.
Als ik donateur wordt wat verandert er dan ?
Kan ik nog naar een sleuteldag om te komen sleutelen ?
Mag ik nog meedoen aan een toertocht?
Houd ik m,n lidmaatschap nummer nog (sentiment)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 20:48 #1433651 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een donateur heeft geen
Een donateur heeft geen lidnummer (logischerwijs), mag op een sleuteldag niet aan eigen auto sleutelen (natuurlijk wel een lid helpen met diens auto), en heeft op de ALV geen stemrecht. Toertochten mogen wel, en je krijgt ook de Factor enzo.

Maar als ik je lijstje met vragen zo lees, kan je best wat met je lidmaatschap, dus ik zou het mooi aanhouden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 21:04 #1433656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twijffel
Uitleg.
Ik werk om de Zaterdag.
De auto is geschorst ( Dec. Jan. Febr )
Weinig leven op de 700 site ( veel via faceboek en andere snellere communicatie)
In Juni kun je naar Elburg ( moet ik net vrij hebben )
In Okt kun je naar Bosscha ( moet ik net vrij hebben )
Al met al maar 2 dingen in een jaar waar ik wat aan heb .En ik heb nooit wat te sleutelen .Dat doe k thuis wel.( onderhoud)
Daarnaast heb ik een V6 dus val ik een beetje buiten de boot als ik een probleem heb want die 4 cilinder is veel beter en bla bla bla ...weinig kennis voor wat de V6 betreft hier.
Tot zo ver ....
wie weet mij te overtuigen ( ik heb nog tot Nov.2017)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 21:09 #1433658 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als iedereen met een V6 zo
Als iedereen met een V6 zo denkt is die kennis zo weg, ja... Ik heb heel wat over die motor geleerd binnen de club!
Verder: we hebben meer dan twee sleuteldagen per jaar: je vergeet Carlo, Nordicar, de tweede sleuteldag bij Bosscha. Er is ook een nieuw sleuteladres bij in het zuiden, zag ik. Misschien weet je zelf in jouw regio ook iets waar je de regiocommissaris op attent kunt maken? En we doen vast nog wel een keer iets in Emmeloord ook.
Zaterdagen werk is wel lastig: de meeste meetings zijn op zaterdag.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 22:23 #1433662 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ik ook
Ik heb ook zo mijn twijfels Henk.

Ik werk niet meer maar heb ook wel eens iets anders op zaterdag.

Weinig leven op de site, dat valt denk ik nog wel mee alhoewel het leven dat er zich op de site afspeelt maar door een beperkt groepje wordt bekostigd.
Een belangrijk deel van de forumgebruikers betaalt geen cent mee aan het in de lucht houden ervan.
Bovendien nemen verschillenden volkomen anoniem deel aan het forum, dat geldt voor verenigingsleden en ook voor forumgebruikers zonder lidmaatschap van de vereniging.

En ja, "we" moesten zo nodig een Facebook pagina hebben, nou, ik sta nog steeds op het standpunt dat dat het forum niet ten goede komt.

Dan de sleuteldagen, in mijn geval Nordicar en Bosscha, als het zo uit komt ga ik er heen.
En overtuigen kan ik je niet maar als ik naar Bosscha in Langezwaag ga dan denk ik misschien komt Henk Dalhuisen vandaag ook wel weer.

Groeten,

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 23:10 #1433663 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Ik niet
Wellicht denk ik te kort door de bocht, maar zonder lidstatus heeft men 'niks' en met lid heb je toegang tot alle bovengenoemde activiteiten en meer.
Willem heeft ook al netjes de verschillen opgesomd tussen het donateur zijn en lid zijn, dus dat is voor iedereen helder.

Ik zelf woon in één van de uithoeken van Nederland en hier zit ook niet altijd iets in de buurt, maar ik vind het toch wel erg gezellig om eens te komen ouwehoeren op een sleuteldag, poetsdag, uitdeukdag, toerrit, puzzelrit, nachtrit, koffieklets, evenement, meeting e.d. ergens in den landen.
Uiteindelijk gaan we weer met zijn alleen een nieuw jaar in en binnenkort ook weer een nieuw verenigingsjaar. Ik denk altijd zo wanneer er iets niet is wat ik graag zou willen, dan ga ik eens informeren of dat niet kan gaan gebeuren.
Ik vind dat we momenteel een goede evenementenagenda hebben voor begin januari en deze gaan we uiteraard met zijn allen nog verder uitbreiden! Vooralsnog is er dus niet een te kort aan evenementen in het land, maar ik vind wel dat we hier meer diversiteit in kunnen brengen. Echter dienen we dat als gehele vereniging op ons te nemen en niet alleen het bekende kliekje!

Het werken op de zaterdag is lastig inderdaad en dat beperkte mij 'vroeger' ook wel eens in de activiteiten, maar wellicht moet er dan eens meer gekeken worden naar de zondag voor activiteiten?

Het forum en Facebook moeten er zeker zijn voor iedereen, gezien zo steeds meer mensen kennis kunnen nemen van de vereniging. Zodat deze mensen meer te weten kunnen komen van hun auto's en er ook net zo gek mee worden als wij...en wellicht later ook lid worden.
Als vereniging moeten we ons vermarkten en dat gaat uiteraard ook via de social media :)
Persoonlijk ben ik een echte forumgebruiker en gaat mijn voorkeur ook hier naar uit voor discussies, vraagstukken e.d.. Zeker gezien wij dit forum zelf beheren en daarmee dus ook het archief en zo een gigantische database hebben gemaakt van vraag en antwoord.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 23:57 #1433665 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Zoals bij zoveel dingen, hoe je ook op het gebied van sociale media de verandering niet tegen. Had niet iemand van de vereniging een facebook-pagina geopend, dan had iemand anders het wel gedaan. Sterker nog, er zijn verschillende facebook-pagina's die over "onze" auto's gaan. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook nog bij een pagina die alleen maar over de B234F gaat. Betekent dit dat ik blij ben met het feit dat een hoop "traffic" nu verhuisd is naar de facebook-pagina? Nee, absoluut niet. Facebook is vluchtig. Veel van wat je er vandaag post, is over twee weken niet meer terug te vinden. Maar je houdt het niet tegen. Maak je vandaag de pagina van de vereniging dicht, dan gaat er "morgen" een andere open met het gelijke of een vergelijkbaar thema. Bij de pagina van de vereniging hebben we als vereniging enige controle over wat er gebeurt. Met de nadruk op "enige".

Als moderator kan ik zien, wie er allemaal op het forum langs komt. Dat zijn er misschien niet zo veel als in het verleden, maar nog steeds een hele hoop. Willen we dat die mensen een positieve bijdrage leveren aan het forum, dan zullen we daar zelf voor moeten zorgen. Door op de eerste plaats een positieve houding aan te nemen tegenover het forum c.q. de site en op de tweede plaats een positieve houding aan te nemen tegenover de vereniging. Wij zijn de vereniging en wij maken de vereniging. Niemand anders. Wij moeten voor de sfeer zorgen. Wij moeten mensen, door onze daden, verleiden om mee te willen doen. Lid te willen worden van deze vereniging. Bij te willen dragen aan het behoud van onze modellen en dus ook om kennis te borgen. Als je vandaag iets uitlegt op Facebook kan dat volgende week niemand meer vinden. Maar kijk eens bij "Docs" hier boven in de balk. Daar vind je enorm veel informatie die in de loop der jaren bijeen gedragen is door enthousiaste medeleden. Informatie die je niet alleen vandaag kunt terugvinden, maar die je er gisteren ook al vond en die je overmorgen, over een jaar en wellicht over 20 jaar nog kunt vinden. Als wij zelf al lang vergeten zijn, dat we die kennis ooit hadden.

Facebook is als de nieuwe auto die menigeen hier ook heeft. Je hoeft niet voor een nieuwe auto te kiezen, niemand dwingt je daartoe. Maar er zijn mensen die niet dagelijks met onze modellen rijden. Da's jammer. Want daar zijn onze auto's voor gemaakt. En het lijdt uiteindelijk tot het verlies van kennis over onze auto's. Maar het is gewoon een feit, dat mensen nieuwe auto's kopen. Het enige wat wij kunnen doen, is proberen zo veel mogelijk mensen ervan te overtuigen, om naast met hun nieuwe auto ook met onze modellen te rijden. Die te onderhouden, te poetsen, te liefkozen. Wat dat levert kennis en kunde op en zorgt ervoor, dat leveranciers brood blijven zien in het aanbieden van reserveonderdelen voor onze modellen.

groetjes

Mathy

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2017 08:09 #1433667 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Wel lidnummer
Dag Henk,

Een donateur is geen lid in die zin dat hij/zij niet dezelfde rechten heeft als een lid, maar heeft wel degelijk een lidnummer. In Artikel 8, lid 2 van het Huishoudelijk Reglement van de vereniging staat precies omschreven wat een donateur kan/mag:

"Donateurs zijn personen, al dan niet in het bezit van een auto als toegelaten binnen de vereniging, die ledenrechten hebben op de site, Factor 700 ontvangen en uitnodigingen voor de Nieuwjaarsreceptie en de Algemene Ledenvergadering. Op de Algemene Ledenvergadering hebben zijn wel spreekrecht maar geen stemrecht. Donateurs ontvangen geen uitnodigingen voor andere activiteiten dan de hierboven genoemde".

Dit betekent dus dat je als donateur niet aan je auto mag sleutelen op een sleuteldag of met je eigen auto deel mag nemen aan een toertocht. Anderen helpen op een sleuteldag en komen koffiedrinken mag natuurlijk wel, graag zelfs.

Mocht je besluiten om je lidmaatschap om te zetten in een donateursschap, dan behoud je je lidnummer.

Hopelijk heb ik hiermee je vragen kunnen beantwoorden.

Groeten en tot ziens,

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2017 13:55 #1433674 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gewoon Lid
Gewoon Lid blijven Henk Dalhuisen! ;-)

(Ik heb ook nog een V6 staan, in onderdelen...;-) )

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2017 19:03 #1433679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik....
Rijd elke dag met mijn 740......

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC