Lekker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 21:46 #1433525
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 205 Vakantie - versnellingbak avontuur
Ik heb zowel goede als slechte herinneringen aan de 205.
De 205 was het eerste autootje van mijn vriendin. Een van de laatste edities (met een ovalen plaatje op de achterkant).
In 2009 probleemloos met z'n twee door Polen getrokken. Langs de Slowaakse, Oekraïense en Wit-Russische grens. Schitterend.
In 2010 met de 205 naar Montenegro. Dat ging ongeveer 4 dagen goed tot vlakbij Dubrovnik. Ik verlaat de snelweg en geen beweging in de versnellingspook te krijgen. Auto laten afkoelen, schakelen ging weer enigszins tot bij de grens met Montenegro. Daar nabij de Baai van Kotor bij een garage gestopt. Terwijl de olie in versnellingsbak werd gegoten, begon het al te lekken. Maar goed, schakelen ging weer.
De reis nog twee weken doorgezet via het hooggebergte Durmitor en de grens met Albanië. Overal parkeren met een kartonnetje onder de auto. De weg naar huis verliep gelukkig probleemloos (op een lekke band na). Thuis langs de garage: diagnose; versnellingsbak niet te herstellen. Slechts 130.000 km op de teller.
Vervangen hebben we niet gedaan. Dat was de auto niet meer waard. De 205 hebben we ingeruild tegen een Mercedes 190D automaat. Dat was een van de beste auto's ooit gehad.
Onderstaand nog wat foto's van de 205 uit 2010.
Gr. Willem
De 205 was het eerste autootje van mijn vriendin. Een van de laatste edities (met een ovalen plaatje op de achterkant).
In 2009 probleemloos met z'n twee door Polen getrokken. Langs de Slowaakse, Oekraïense en Wit-Russische grens. Schitterend.
In 2010 met de 205 naar Montenegro. Dat ging ongeveer 4 dagen goed tot vlakbij Dubrovnik. Ik verlaat de snelweg en geen beweging in de versnellingspook te krijgen. Auto laten afkoelen, schakelen ging weer enigszins tot bij de grens met Montenegro. Daar nabij de Baai van Kotor bij een garage gestopt. Terwijl de olie in versnellingsbak werd gegoten, begon het al te lekken. Maar goed, schakelen ging weer.
De reis nog twee weken doorgezet via het hooggebergte Durmitor en de grens met Albanië. Overal parkeren met een kartonnetje onder de auto. De weg naar huis verliep gelukkig probleemloos (op een lekke band na). Thuis langs de garage: diagnose; versnellingsbak niet te herstellen. Slechts 130.000 km op de teller.
Vervangen hebben we niet gedaan. Dat was de auto niet meer waard. De 205 hebben we ingeruild tegen een Mercedes 190D automaat. Dat was een van de beste auto's ooit gehad.
Onderstaand nog wat foto's van de 205 uit 2010.
Gr. Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 07:04 #1433531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha
Als oud chef-werkplaats van Peugeot heb ik gemengde gevoelens over hele merk
. De 205's waren leuk, maar als je zelf als fan van de 504 en 604 (later de 505 ook) in zo'n koekblikje stapte was het wel even wennen 
Qua wegligging reed het gewoon goed, daar viel weinig over te zeggen maar idd in de jaren '80 rotte dat spul onder je kont vandaan. Net zoals de 604 en 505 trouwens. Van de 504 zeer mooie exemplaren gezien en mee gereden.
Als je een beetje fatsoenlijke 505 GTD had reed je ook als een prins trouwens. De 305 heeft mij nooit kunnen bekoren en vond dat persoonlijk helemaal niets, ook niet de latere modellen. Stonden ook erg vaak kapot overigens.

Qua wegligging reed het gewoon goed, daar viel weinig over te zeggen maar idd in de jaren '80 rotte dat spul onder je kont vandaan. Net zoals de 604 en 505 trouwens. Van de 504 zeer mooie exemplaren gezien en mee gereden.
Als je een beetje fatsoenlijke 505 GTD had reed je ook als een prins trouwens. De 305 heeft mij nooit kunnen bekoren en vond dat persoonlijk helemaal niets, ook niet de latere modellen. Stonden ook erg vaak kapot overigens.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 13:35 #1433541
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mijn grootvader heeft twee
Mijn grootvader heeft twee 604's gehad: een SL van 1975 die hem onder z'n kont wegrotte, en een TI van 1978 die in 1986 met kapotte motor (distributieketting versprongen, kleppensalade) naar mij verhuisde. Ondanks altijd buiten wonen, wilde die 604 gewoon niet roesten. Ook toen ik 'm in 1990 verkocht, was de carrosserie nog in nieuwstaat. Bij mijn grootvader kregen beide auto's jaarlijks een ML-inspectiebeurt: geen idee waar dat verschil vandaan kwam?
Hoe dan ook: de 604 blijft een geweldige auto, de 205 heb ik niet iets mee...
Hoe dan ook: de 604 blijft een geweldige auto, de 205 heb ik niet iets mee...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2017 21:37 #1433837
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig
Ik heb niets met de andere Peugeot modellen.Peugeot 205 een sterk nummer !
Was het maar 1 Maart.....Slurpje ik mis je .!
Was het maar 1 Maart.....Slurpje ik mis je .!
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-01-2017 20:00 #1433891
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Nooit spijt
Peugeot was vóór Volvo mijn grote liefde. Na twee jaar tot grote tevredenheid in een tweedehands 504TI te hebben gereden (met die befaamde Kugelfischer injectie), heb ik in 1978 een gloednieuwe gekocht (het laatste bouwjaar). Een zwarte met lederen beige bekleding, groengetinte ramen en - uiteraard - een schuifdak, Meteen er bij aanschaf die fraaie, bronskleurige Dunlop sportvelgen (foto) bij besteld. Wat een heerlijke auto. Zou 'm zo weer kopen. Maar toen kwam die onooglijk lelijke 505. In 1989 de 504TI ingeruild voor een 205GTI 1.9. Kon het niet laten.... De kenners weten hoe fantastisch dat autootje was. Tja, en toen kwam ons eerste kind. En dat werd krap met twee deuren. De GTI na negen pechvrije jaren dus ingeruild voor een prachtige 740 GL Blackline automaat uit '89. Wereld van verschil en nooit spijt van gehad. Volvo for life...
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam