Knak bij flink insturen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2016 20:01 #1105695
door Mathy van Nisselroy
Knak bij flink insturen is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Sinds het stuurhuis van m'n 945 modeljaar 1991 is vervangen hoor ik nog wel eens een knak als ik flink instuur. Bijvoorbeeld als ik achteruit wegrijdt vanaf een lichte helling en daarbij flink instuur. Daarbij stuur ik naar rechts. Of als ik wegrijd van de parkeerstrook en gelijk over de hele breedte van de weg draai (zonder te steken). Bij dat laatste stuur ik naar links.
Het gebeurt alleen bij flink insturen.
's Morgens is het me nog niet opgevallen, maar dan stuur ik ook niet scherp in, naar mijn mening.
Meestal hoor ik het 's avonds, als ik wegrijd van werk naar huis.
Ik heb 't gevoel, dat het van rechtsvoor komt, maar heb me al vaker in de richting vergist.
Twee verschillende garages hebben er al naar gekeken en niets kunnen vinden. Maar die hebben het geluid ook niet gehoord.
Heeft iemand een idee waar het geluid vanaf komt?
groetjes
Mathy
PS hoe veilig (voor de cam) is het om een actioncam onder de auto te hangen. En waar zou je die dan vast moeten maken.
Sinds het stuurhuis van m'n 945 modeljaar 1991 is vervangen hoor ik nog wel eens een knak als ik flink instuur. Bijvoorbeeld als ik achteruit wegrijdt vanaf een lichte helling en daarbij flink instuur. Daarbij stuur ik naar rechts. Of als ik wegrijd van de parkeerstrook en gelijk over de hele breedte van de weg draai (zonder te steken). Bij dat laatste stuur ik naar links.
Het gebeurt alleen bij flink insturen.
's Morgens is het me nog niet opgevallen, maar dan stuur ik ook niet scherp in, naar mijn mening.
Meestal hoor ik het 's avonds, als ik wegrijd van werk naar huis.
Ik heb 't gevoel, dat het van rechtsvoor komt, maar heb me al vaker in de richting vergist.
Twee verschillende garages hebben er al naar gekeken en niets kunnen vinden. Maar die hebben het geluid ook niet gehoord.
Heeft iemand een idee waar het geluid vanaf komt?
groetjes
Mathy
PS hoe veilig (voor de cam) is het om een actioncam onder de auto te hangen. En waar zou je die dan vast moeten maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2016 20:40 #1429642
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knak
Bij de 940 zat er ook een knak in het stuur.
Kapjes boven en onder bij stuur weggehaald.
Verder in het dashboard (niet op foto te zien) zit een grote veer.
Deze veer met kruipolie o.i.d ingespoten en hierna was de knak weg.
Kapjes boven en onder bij stuur weggehaald.
Verder in het dashboard (niet op foto te zien) zit een grote veer.
Deze veer met kruipolie o.i.d ingespoten en hierna was de knak weg.
- Pieter Donders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2016 22:48 #1429644
door Pieter Donders
Beantwoord door Pieter Donders in topic knak
Ik heb hier ook al vier jaar last van bij flink rechts indraaien.
De knak manifesteert zich nu ook bij (heel) hard remmen.
Ik ga zeker eens bij het stuur kijken,
Volvo garage zegt dat het geen kwaad kan.
Ben benieuwd .
Pieter
De knak manifesteert zich nu ook bij (heel) hard remmen.
Ik ga zeker eens bij het stuur kijken,
Volvo garage zegt dat het geen kwaad kan.
Ben benieuwd .
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2016 21:10 #1429734
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knap is weg...
dag heren/dames,
inmiddels heeft een maand geleden (vlak voor mijn vakantie naar zweden) de garage waar ik de auto heb gekocht de knap verholpen. Ik weet niet precies wat ze hebben gedaan maar ze hebben de boel los gehad en het e.e.a. ingevet en aangedraaid.
De auto stuurt perfect. Dus als je precies wilt weten wat er gebeurt is moet je bij bij Peter Verkerk in Werkhoven zijn, die het perfect heeft verholpen.
Bedankt voor de tips en support.
groet
gerben
inmiddels heeft een maand geleden (vlak voor mijn vakantie naar zweden) de garage waar ik de auto heb gekocht de knap verholpen. Ik weet niet precies wat ze hebben gedaan maar ze hebben de boel los gehad en het e.e.a. ingevet en aangedraaid.
De auto stuurt perfect. Dus als je precies wilt weten wat er gebeurt is moet je bij bij Peter Verkerk in Werkhoven zijn, die het perfect heeft verholpen.
Bedankt voor de tips en support.
groet
gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 00:14 #1429735
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Gerben
Zou jij voor ons contact op kunnen nemen? Jou kennen ze, mij niet. Daar zitten ze misschien niet op te wachten. En al helemaal niet als ik vraag naar wat er aan jouw auto gedaan is.
groetjes
Mathy
Zou jij voor ons contact op kunnen nemen? Jou kennen ze, mij niet. Daar zitten ze misschien niet op te wachten. En al helemaal niet als ik vraag naar wat er aan jouw auto gedaan is.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 00:17 #1429736
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Buiten
Hallo Fred
Ik heb deze week wat minder gereden, omdat ik vrij heb. Maar vandaag hoorde ik de knak weer. Hij komt van buiten de auto.
groetjes
Mathy
Ik heb deze week wat minder gereden, omdat ik vrij heb. Maar vandaag hoorde ik de knak weer. Hij komt van buiten de auto.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 13:16 #1429745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokdemper lager ?
Lager boven de schokdemper defect ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 16:28 #1429748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contact opnemen.
ik zal deze week even navraag doen bij mijn garage wat ze precies gedaan hebben. Echter is mijn telefoon stuk gegaan dus kan wel een week duren voor je iets van mij hoort, maar ik ga er achteraan. Groetjes.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2016 17:57 #1429749
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Weg
Hallo Gerben
Eind komende week ben ik zelf een paar dagen het land uit, dus zoveel geduld kan ik wel opbrengen.
groetjes
Mathy
Eind komende week ben ik zelf een paar dagen het land uit, dus zoveel geduld kan ik wel opbrengen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2016 14:50 #1429772
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knak
Ik heb last van hetzelfde probleem bij mijn 940 lpt uit 97. Wordt nu langzamerhand irritant. Het knakt bij ver insturen en bij hard remmen. ook hoor ik een knak als over een drempel ga rechtsvoor.. dat lijkt eerder op een probleem bij de demper/veerschotel
Hou me ook aanbevolen hoe dit te verhelpen. Als t ff kan wil ik niet het hele stuurhuis vervangen.
gr
tom
Hou me ook aanbevolen hoe dit te verhelpen. Als t ff kan wil ik niet het hele stuurhuis vervangen.
gr
tom
Moderators: Jerry Stam