Volvo 940 kopen

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 18:17 #1426485 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als die auto van Folkert
Als die auto van Folkert geweest is, dan is al dat kleinere spul vervangen omdat ieder ander het nog perfect zou vinden, maar het niet aan de eisen van Folkert voldeed. Simpelweg omdat het nieuw leverbaar is, is soms reden genoeg om het ook nieuw aan te schaffen.
Ik ben het eens met Jan en Lex: een auto van Folkert kan je blind kopen, als hij in je smaak en budget past!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 20:15 #1426488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 204 pk (= 150 kW) is ook in
204 pk (= 150 kW) is ook in handbak geleverd, maar (voor mij niet bekend) in Nederland ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 20:18 #1426489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verkeerde haakjes maar ik kan
verkeerde haakjes maar ik kan nog steeds mijn posts niet aanpassen, wat ik als zeer jammer ervaar, maar goed:

204 pk (= 150 kW) is ook in handbak geleverd, maar (voor mij niet bekend) NIET in Nederland dus (wel ergens in Oostenrijk/Zwitserland, help my ou Willem vS!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 22:07 #1426492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, ik begrijp dus dat de
Ok, ik begrijp dus dat de auto inmiddels is verkocht, maar dat het een goed en betrouwbaar adres is. Niet de goedkoopste, maar dan heb je ook wat.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 22:40 #1426494 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Inderdaad.
Inderdaad Willem is Smeekens een goed adres waar wel een prijskaartje aan hangt. Maar als zo vaak: alle waar is naar zijn geld. Of je moet bereid zijn iets op te zoeken dat in basis goed is en dan opknappen in eigen beheer. Maar dat kost natuurlijk wel wat tijd en je moet de auto van de openbare weg kunnen zetten.

Ik heb vorig jaar juli een 945 limited edition gered van de ondergang, de bangers liepen er al likkebaardend omheen. Snel gekocht en inmiddels met veel hobby-uurtjes TLC zowel technisch als optisch weer netjes gemaakt. Geen concoursstaat maar dat was ook niet de bedoeling. Gewoon netjes, dat was voor mij genoeg. En dan blijft de prijs ver verwijderd van prijzen zoals bij Smeekens. Voor mij een leuk hobby-object en een fijne auto voor het werk met een kar erachter. Er staat inmiddels weer een mooie auto die er netjes uitziet met wat hulp van een paar leden hier in de vorm van goedkope onderdelen ( zoals een goede voorbumper van Robert voor een doos goede sigaren) en zelfs een compleet hondenrek voor nop ( nogmaals mijn dank hiervoor, Jerry). Technisch door de mannen van Carlo Schmidt vakkundig nagezien en voorzien van een verse APK. De laatste technische puntjes op de i doe ik op de komende sleuteldag bij Carlo op 9 april a.s.. Ik ben er erg blij mee en hoop er voor jaren weer een leuke hobby-auto bij te hebben. Zaterdag a.s. neem ik hem alvast mee naar de ALV.

Succes met je zoektocht en jammer dat de problemen met je 740 nog steeds niet opgelost zijn. Was een leuke auto herinner ik me nog van de dag waarop de reportage werd gemaakt voor in de Autoweek een paar jaar geleden en de 740 wordt toch zeldzaam langzamerhand.

Groeten, Jan.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2016 09:58 #1426502 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een van onze leden (Sjef
Een van onze leden (Sjef Frehe) had vroeger een 960 of V90 met 204 pk en handbak, maar wat de herkomst daarvan was: geen idee. Indertijd begreep ik dat het en speciale bestelling is geweest: volgens mij wel origineel NL geleverd, maar misschien via de "speciale bestelling/diplomatenuitvoering" route.
Of de combinatie van M90 en 204 pk ooit op een markt normaal leverbaar is geweest weet ik niet: het lijkt me wel een heel erg fijne!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2016 21:14 #1426645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Jan,
Dag Jan,
Dat is leuk om weer eens wat van je te horen. Je bent dus nog druk in de weer met je Volvo's en MB's. De 760 still going strong?
Inderdaad is het een leuke auto. Inmiddels voorzien van een nieuwe laklaag. Maar als het van de zomer nog niet is opgelost, dan gaat het niet lukken met 1500 kg caravan.
Over die 940: misschien veel geld, maar dan heb je ook een mooie en goede. Dus dat heb ik er wel voor over. Misschien valt de prijs dan nog wel mee. De 740 heb ik destijds voor €1600 gekocht (te veel), maar ook al wel voor een kleine 10 mille aan verspijkerd. En met 4 jonge kinderen en nooit een avond vrij, is er ook weinig tijd voor om te sleutelen. Dus wat dat betreft heb ik liever een goed exemplaar. Dan heb je ook wat. De vader van een vriend zei eens de wijze woorden (als iets veel kost): dat ben je met 2 weken weer vergeten. (Of het moet zo zijn dat je er honger van krijgt.)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2016 01:15 #1426653 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Still going strong.
Hallo Willem,

de 760 is nog steeds het pronkstuk van de Volvo's. Helaas hier ook (te) weinig tijd om er vaak van te genieten of om veel aan te sleutelen ( hoeft natuurlijk ook niet met zo'n lage km.stand). De 945 heb ik echt gekocht vorig jaar om mezelf te dwingen weer eens wat meer leuks te doen naast het werk. Maar heeft al met al toch een half jaar geduurd. Nu klaar en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nu eens geen concoursauto maar eentje die gewoon gebruikt gaat worden voor het leven op het platteland. Kar erachter met tuinafval, regelmatig hout halen voor de houtkachel, verhuizingen van de jeugd, noem maar op. Ik woon inmiddels niet meer in Asperen maar vlakbij waar we toen de fotoshoots gehouden hebben, zo'n 3 km verderop. Heerlijk vrij tussen de weilanden en boomgaarden en alle ruimte voor de hobby.
Jammer dat je ondanks alle moeite en geld je 740 niet in orde krijgt. Ik heb het draadje meegelezen maar mij valt ook niet één twee drie iets in.
En die vader van een vriend heeft groot gelijk: de prijs voor iets goeds doet even zeer maar dan kan het genieten ook beginnen. Mijn s90 heb ik nu ruim 10,5 jaar. Was al met al toen ook geen koopje maar rijdt nog steeds geweldig zonder grote problemen. Dus als Bruintje het kan trekken: koop een goeie.

Hartelijke groeten vanuit de Betuwe en misschien weer eens tot ziens op een evenement.

Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2016 09:16 #1426705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik keek eens op Gaspedaal.nl
Ik keek eens op Gaspedaal.nl naar vergelijkbare auto's: als je '940' invoert met een max. aan 250.000 km, krijg je echt mindere auto's te zien voor soms hogere prijzen. Dus ik denk dat die €8000 in Ulvenhout dan nog wel meevalt, gezien de concoursstaat.
Het enige wat ik zou missen aan de auto in Ulvenhout is een elektrisch schuif- kanteldak. Moet ik wel hebben. Maar goed: er zijn toch nog 2 dingen die ik wil proberen aan de 740: bobine en brandstofdrukregelaar (retourslang dichtknijpen).

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2016 10:01 #1426707 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Proberen.
Willem,

ik weet dat het niet naast de deur is, maar ik zou voordat ik de auto wegdoe eens bij de mannen Carlo Schmidt langsgaan. Die hebben al zo vaak storingen opgelost waar men elders geen raad meer mee wist. Wellicht eerst eens een belletje om het probleem te bespreken.

Wat prijzen betreft: een echte goede is uiteindelijk veel goedkoper dan een werkhok. Je geeft zelf ook aan dat je weinig tijd hebt om zelf te sleutelen. In dat licht is die 8000 euro zo gek nog niet. Hoewel natuurlijk een hoop geld voor een oude auto. Maar als ie goed is dan kun je er ook lang mee doen. En de (hoge) prijs is snel vergeten terwijl je van de kwaliteit nog jaren kunt genieten.

Succes, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC