Oeps
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 22:50 #1426070
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic gatver
krijg dus niet het plaatje wat ik wil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2016 00:51 #1426071
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Herkenning
Hallo Volvisti
Dit soort links is moeilijk als zodanig te herkennen, waardoor er vaak een deel van de link niet wordt meegenomen. Ze zijn inmiddels aangepast.
groetjes
Mathy
Dit soort links is moeilijk als zodanig te herkennen, waardoor er vaak een deel van de link niet wordt meegenomen. Ze zijn inmiddels aangepast.
groetjes
Mathy
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2016 07:32 #1426075
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sporen analyse
Vergelijking foto met map geeft de volgende informatie:
De auto heeft net een bocht genomen en schiet nog voor de sergeant-strepen de bocht uit. Bovendien heeft de auto een zeer lang spoor getrokken door de berm. Geen remspoor.
Vanaf welke kant de auto is komen aanrijden is niet af te leiden uit het materiaal.
Echter ik vermoed dat het vanaf Westzaan/Vrouwenverdriet en niet vanaf Krommenie.
Teveel gas in de bocht zal de auto in de slip hebben gebracht.
Een lekke of zachte band van het achterwiel van de buitenbocht, waarschijnlijk linker, kan de oorzaak van de slip vergroot hebben.
Een andere oorzaak kan zijn dat de auto in resume cruisecontrol geschoten is.
Dat gebeurt wanneer je per ongeluk de buitenkant van de richting aanwijzer indrukt, wanneer de cruisecontrol niet geheel is uitgeschakeld.
Dat gebeurt mijzelf ook wel eens na het nemen van een bocht. Gevalletje Marco Bakker Amsterdam Arena.
Cor-Jan: Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik deze analyse maak.
Het geeft informatie over de oorzaak en daarom permitteer ik me de opmerking.
De auto heeft net een bocht genomen en schiet nog voor de sergeant-strepen de bocht uit. Bovendien heeft de auto een zeer lang spoor getrokken door de berm. Geen remspoor.
Vanaf welke kant de auto is komen aanrijden is niet af te leiden uit het materiaal.
Echter ik vermoed dat het vanaf Westzaan/Vrouwenverdriet en niet vanaf Krommenie.
Teveel gas in de bocht zal de auto in de slip hebben gebracht.
Een lekke of zachte band van het achterwiel van de buitenbocht, waarschijnlijk linker, kan de oorzaak van de slip vergroot hebben.
Een andere oorzaak kan zijn dat de auto in resume cruisecontrol geschoten is.
Dat gebeurt wanneer je per ongeluk de buitenkant van de richting aanwijzer indrukt, wanneer de cruisecontrol niet geheel is uitgeschakeld.
Dat gebeurt mijzelf ook wel eens na het nemen van een bocht. Gevalletje Marco Bakker Amsterdam Arena.
Cor-Jan: Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik deze analyse maak.
Het geeft informatie over de oorzaak en daarom permitteer ik me de opmerking.
25-02-2016 13:06 #1426084
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Resume?
De resume van een 740/940 is een schuifknop op de voorkant van de hendel, niet de drukknop op de kop van de hendel. Die kan alleen de huidige snelheid vasthouden ipv versnellen. (Maar als je al slechte grip hebt door een zachter band dan ben je alsnog het haasje)
Ik gok de zachte band als oorzaak. Gelukkig alleen blokschade, dat is op te lappen. (en ik denk dat je met remmen op het gras meer ellende had gehad)
Ik gok de zachte band als oorzaak. Gelukkig alleen blokschade, dat is op te lappen. (en ik denk dat je met remmen op het gras meer ellende had gehad)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2016 23:09 #1426100
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Hagel/nat/koud
Bij alles wat hiervoor gezegd is wil ik ook even toevoegen dat het net gehageld had en het wegdek dus niet alleen nat was, maar ook koud... misschien net ietsjes glad. De band is me ook nog steeds een raadsel. Goed er is wel wat stevig gas gegeven.
Matige schokdempers enzo dat speelt allemaal niet... de auto zit echt ernstig eng goed in zijn onderhoud. De dempers zijn enkele tienduizenden kilometers oud en de veren zijn net nieuw. De banden zijn winterbanden en zijn hooguit 40.000 KM gebruikt waarschijnlijk minder.
Cor-Jan
Matige schokdempers enzo dat speelt allemaal niet... de auto zit echt ernstig eng goed in zijn onderhoud. De dempers zijn enkele tienduizenden kilometers oud en de veren zijn net nieuw. De banden zijn winterbanden en zijn hooguit 40.000 KM gebruikt waarschijnlijk minder.
Cor-Jan
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2016 14:42 #1426582
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Morgen
Morgen komt de auto terug van Autoschade Drenth. Alle onderdelen konden nog nieuw worden besteld en dus komt de wagen beter terug, dan dat hij voor het ongeluk was. Verbazingwekkend.
Cor-Jan
Cor-Jan
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2016 17:25 #1426659
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Terug
En toen was ie weer terug.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2016 17:57 #1426660
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooier dan ooit!
Mooier dan ooit!
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2016 18:22 #1426661
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Dat dacht ik!
Dat dacht ik!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2016 03:54 #1426675
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niets bijzonders aan te zien,
Niets bijzonders aan te zien, en in dit geval is dat goed. Gefeliciteerd!
Maarre... zat de schade niet rechts?
Maarre... zat de schade niet rechts?
Moderators: Jerry Stam