de nieuwe S90
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 15:37 #1423900
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als ik thuis ben zal ik het
Als ik thuis ben zal ik het checken. Ik kan er inderdaad zomaar een jaar naast zitten, en vertrouwde op mijn herinnering wat ik in het boek over de 850-ontwikkeling van Chris Olson heb gelezen. Herinner me niet dat daarin het 440-platform ook is benoemd als parallel-ontwikkeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 16:19 #1423903
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja, bijvoorbeeld een Peugeot
Tja, bijvoorbeeld een Peugeot 604 (heb ik ooit gehad) heeft aanzienlijk meer beenruimte, iets meer kofferruimte, achterwielaandrijving en de bekende PRV zespitter, allemaal in een verpakking die (iets) korter is dan een 760. En ook een middentunnel, uiteraard.
Doorslippende wielen bedoelde ik uiteraard op droog wegdek: op nat lukt het ook met de FB-automaat heel prima: gewoon terugschakelen en gasgeven. Je onderschat het vermogen, tenzij je minstens windkracht 10 recht tegen bedoelt.
Overigens stond de 850 in kwestie op Uniroyal Ralle550's: niet echt een band die om gebrek aan grip bekend staat. Rotonde Joure op in de spits moest standaard met maximale versnelling, dus daar had ik er altijd last van. De 940 staat momenteel achter op Nokian Line's.
Doorslippende wielen bedoelde ik uiteraard op droog wegdek: op nat lukt het ook met de FB-automaat heel prima: gewoon terugschakelen en gasgeven. Je onderschat het vermogen, tenzij je minstens windkracht 10 recht tegen bedoelt.
Overigens stond de 850 in kwestie op Uniroyal Ralle550's: niet echt een band die om gebrek aan grip bekend staat. Rotonde Joure op in de spits moest standaard met maximale versnelling, dus daar had ik er altijd last van. De 940 staat momenteel achter op Nokian Line's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2015 21:36 #1423943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
maakt het uit of de Volvo 850 in 1977 of in 1978 het beginnende levenslicht zag,een ding weet ik zeker ,Nederland verloor de voetbal finale van Argentinie heb het zelf mogen aanschouwen op de tribune daar,beetje geven en nemen en iets toegeven
moet toch niet zo,n probleem zijn Jeroen en al zit Willem er naast dan is dat maar zo
dus niet op alle slakken zout leggen.
Groeten Ted,
moet toch niet zo,n probleem zijn Jeroen en al zit Willem er naast dan is dat maar zo
dus niet op alle slakken zout leggen.
Groeten Ted,
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2015 23:56 #1423976
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Tsja... de 700 heeft een hoop
Tsja... de 700 heeft een hoop kwaliteiten, maar volgens mij liggen die niet op het dynamische vlak. Mijn 760 slaagt er aardig in om weg-oneffenheden glad te strijken, maar bij de eerste de beste rotonde dien ik mij toch behoorlijk schrap te zetten. Mijn Sigma, met voorwielaandrijving, laat zich hiertegen afgezet de hoek omzetten als een kart en wel op een wijze waarbij rust en welbehagen in het interieur beter behouden blijft. Mijn Sigma is van '91 en was de eerste auto ter wereld met trace control, maar het is inmiddels bijna 2016 en Volvo zal het ook wel in de vingers hebben. Daarnaast biedt de S90 nog genoeg ander lekkers om de pijn van het gemis van achterwielaandrijving enigszins te kunnen verzachten. Ik vind hem er gelikt uitzien.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2015 12:21 #1424356
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic je hoort hem niet
Gisteren passeerde me op de fiets een gloednieuwe XC90 T8 in Amsterdam.
Bij acceleratie moet de motor toch wel meewerken.
Er kwam slecht een lichte zoemtoon bij.
Bij acceleratie moet de motor toch wel meewerken.
Er kwam slecht een lichte zoemtoon bij.
Moderators: Jerry Stam