startfoto website

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2015 11:23 #1423685 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten
De vereniging heeft in 2014 en 2015 veel, heel veel geld uitgegeven aan de technische upgrade van de site.
Door gebrek aan bekwame (lees: met Drupal bekende) vrijwilligers binnen de vereniging heeft het bestuur destijds moeten kiezen voor uitbesteding van het technische onderhoud en een upgrade naar een Drupal versie die weer "veilig" is in de huidige digitale wereld. We hebben destijds geboft met bekwame vrijwilligers als een Johan Vlagsma en een Tamas Kornman. Maar iedere vrijwilliger die het daarna "wel even zou doen" de afgelopen jaren, haakte uiteindelijk af. Hierdoor zaten we op een gegeven moment met een site die een hele berg achterstallig onderhoud had.
Dit is ook door Jerry duidelijk uitgelegd op de ALV in maart 2015.
Om de kosten verder in de hand te houden is er destijds voor gekozen om, na de upgrade, een "strippenkaart" te kopen bij Oneshoe. Verder is afgesproken dat alleen Jerry en het bestuur een onderhouds of wijzigingsverzoek kan doen. Anders rijzen binnen de kortste keren de (onderhouds)kosten de pan uit.
Ik weet niet hoe het er nu budgettair voorstaat maar ik kan me voorstellen dat een visuele aanpassing (plaatjes, lettergrootte etc) kostentechnisch niet prio 1 is maar mogelijk later wordt meegenomen in een update waarbij de kosten dan minder groot zijn omdat er toch al gesleuteld wordt aan de schermindeling.
Hier kan Jerry meer over vertellen, of het huidige bestuur.
Kortom, het voorzichtig omgaan met het lidmaatschapsgeld van de leden was al veel eerder in gang gezet, alleen moest er eerst even door de zure appel heengebeten worden van het wegpoetsen van jaren aan achterstallig onderhoud. Dit deed pijn, met name in de portomonee, maar nu staat er weer een up to date site (technisch dan, de kleuren, de plaatjes is allemaal smaak, daar begin ik niet over).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2015 23:46 #1423706 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In vergelijk met de
In vergelijk met de drukkosten van de Factor 700 vallen de kosten voor de website best mee ;P
Is niet om te trollen maar welgemeend.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2015 00:06 #1423708 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor
Hallo Rob

Ook naar de kosten van de Factor wordt inmiddels gekeken.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2015 08:57 #1423712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukkosten
Ook voor de drukkosten was er al een goedkopere optie gevonden. Sterker nog, ik had er één gevonden die nog goedkoper was met behoud van de kwaliteit die het blad nu heeft. Het zou alleen meer structuur vereisen omdat het drukproces meer tijd zou innemen. Alle offertes zijn overgedragen aan het bestuur. Aan het interim bestuur de taak om er samen met Chris, de nieuwe redacteur, wat mee te doen.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2016 21:39 #1425208 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Opgelost!
De aanpassing is doorgevoerd, ik ben er blij mee.

Groeten,

Ton.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC