Aanstaand afscheid - 940 estate ltd edition blackberry pearl VERKOCHT!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2015 10:54 #1104645 door V700 register
Hallo allemaal,

na ruim 8 jaar hier op de site en ook 8 jaar een Volvo 940 is mijn afscheid hier aanstaande. Een nieuwe aanwinst staat op de oprit en ik hoop daar veel "Freude am Fahren" mee te beleven. De kilometers die ik daar inmiddels al mee gemaakt heb beloven in elk geval veel goeds. Zo'n auto was altijd een droom van mij, die ik nu bleek te kunnen realiseren. Tevens wilde ik graag automaat gaan rijden en vind ik de Volvo automaten eigenlijk niet zuinig genoeg.

De 940 estate (blackberry pearl, limiited edition + veel opties) gaat dus in de verkoop, ik heb al een advertentie gemaakt: volvo700vereniging.nl/content/te-koop-ze...0-estate-ltd-edition

Ik wil graag iedereen bedanken voor de hulp die ik heb mogen krijgen en hoop dat ik anderen ook heb kunnen helpen.

Ik ben nog niet meteen weg, ik heb wat (reserve)onderdelen verzameld die ik ook nog ga aanbieden. Als dat opgeruimd is dan kom ik vast zo nu en dan nog wel even buurten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2015 12:18 #1423368 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik wens je veel plezier met
Ik wens je veel plezier met de nieuwe aanwinst, en weinig automaatrevisies (geen is teveel gevraagd bij BMW, reden waarom ik indertijd bewust een handbak zocht...)

Wat is de nieuwe aanwinst precies?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2015 12:51 #1423371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wisseling
Henk een Fries die van zijn Volvo geloof is afgevallen, kan het
bijna niet geloven. Veel succes en veilige KM-ers met je nieuwe
aanwinst.

Groeten Mart, lidnr.: 950

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-11-2015 13:06 #1423372 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Succes!
Henk, bedankt voor al je inbreng op dit forum. Je hebt ,door de jaren heen, veel mensen met raad en daad bijgestaan. Veel veilige kilometers toegewenst met je nieuwe aanwinst.
We gaan er van uit dat je de nieuwe eigenaar van je 940 attendeert op deze vereniging en forum.
groet,
Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2015 16:15 #1423374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het wordt hier straks stil..
Erg jammer Henk dat jij er mee gaat stoppen, jij bent inmiddels al tijden een van die mensen hier op het Forum (in mijn beleving tenminste) die bijna altijd wel reageert..en ook snel met goed gemeende bruikbare hulp, technische tips en ervaringen. Een soort Baseman II zeg maar.
Je zult hier, ben ik van overtuigd, wel erg gemist gaan worden!
Succes met je.. iets Duits toch..(Opel, BMW, Porsche of VW?)

Groet, Michiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2015 20:49 #1423376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd Henk. Wat voor
Gefeliciteerd Henk. Wat voor BMW is het geworden ? Vind het na een Lexus de beste moderne oplossing om de 940 te vervangen, een moderne MB is kwalitatief een stuk slechter vooral qua roest, een Audi heeft voorwielaandrijving en een moderne Volvo na de V70 classic is een auto waar qua kwaliteit eigenlijk geen Volvo logo op mag staan.

Veel rijplezier toegewenst !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 07:41 #1423381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel
plezier Henk met de Beemer. Het zijn gewoon goede auto's, dat is heel simpel en het rijd echt perfect ! Zeer zeker een betere keuze als een MB van een aantal jaar oud want daar word je echt niet vrolijk van.

Ieder merk heeft zo zijn eigen issues, ook heel simpel, maar qua techniek ga je er met 1000% op vooruit. Laat je niet bang maken door de horror verhalen over bak revisies, ik heb er hier een aantal in onderhoud (allemaal automaten, betreft zowel de 4,6,8 en 12 cilinders en zowel diesel als benzine) en die hebben nergens geen last van. Die bakken schakelen allemaal nog steeds perfect.

Ook hoge kmstanden zijn met een Beemer mogelijk en ook daar is 300 skm geen uitzondering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 14:47 #1423390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hey
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties, tof hoor!

"Freude am Fahren" is het motto van BMW, het is een zilvergrijze BMW 320D touring (E91) automaat uit 2007 geworden. Met de professional navigatie (met het grote scherm) en nog wat opties. Gelukkig ook stoelverwarming, helaas geen trekhaak en maar 2/3e van de laadruimte van de estate. Dat laatste zal even wennen worden, maar als ik voor het werk heel grote/zware dingen mee moet nemen dan pak ik liever een busje. Die onderdelen had ik liever ook niet in de Volvo. Kmstand van de BMW is 168dkm, en heeft zn 2e turbo (schijnen toch nog wel eens vervangen te moeten worden). Een onderhoudsbeurt van de bak bij ZF heb ik al in gedachten maar eerst even aankijken hoe het bevalt.

Ik denk dat Willem eerder aan een wat oudere BMW dacht, vandaar misschien de opmerking over de bakken?

@Michiel: Bedankt voor het compliment! Ik denk dat Bas meer heeft betekend voor de mensen hier omdat Bas(eman) ook heel veel mensen in de praktijk heeft geholpen en ik ben blijven steken bij advies via de site.

In ieder geval wil ik iedereen hier nog heel veel plezier wensen met hun Volvo('s). Ondanks dat ik nu ben overgestapt heeft de Volvo 700 (de hele serie) mij, en jullie ook denk ik, wel een hoop rij- en sleutelplezier gebracht.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 15:03 #1423391 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inderdaad wel iets ouder. Het
Inderdaad wel iets ouder. Het is inmiddels zo'n vijf jaar geleden dat ik naar een achtcilinder E34 zocht (bouwjaren tussen 1992 en 1996). Op dat moment was er vrijwel geen enkele achtpitter te koop met een goed werkende automaat, een enkeling werd geadverteerd met "automaat is goed maar schakelt vertraagd in achteruit" en de enkele waar het niet bij stond heb ik mee proefgereden. en laten staan, want... de automaat schakelde traag in de achteruit: het bekende begin van het einde, meestal rond de 200.000 km.

Los daarvan gaat mijn eigen voorkeur ook uit naar een handbak (bij een motor met veel koppel) dus het was ook geen straf om de automaten links te laten liggen.

Maar het heeft me wel een gezonde argwaan tegen BMW automaten meegegeven. Wat in die jaren allemaal ZF bakken zijn, en laat ik nou in de 940 ook een ZF bak hebben moeten vervangen....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2015 15:06 #1423392 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooie keuze: de E91 is de
Mooie keuze: de E91 is de eerste 3-serie die ik gevoelsmatig prettig vond: bij de E46 en ouder zit de A-stijl teveel in de buurt naar mijn smaak. Daarom indertijd voor mij een 5-serie: de E90 was nog niet bepaald betaalbaar.

Nogmals veel plezier met de auto, en we hopen je alsnog af en toe hier te zien natuurlijk!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC