weer een 900 in de fik

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2015 11:37 #1422968 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Sterkte.
Sterkte met het op deze manier kwijtraken van zo'n mooie 960. Ik hoop voor je dat het financieel nog een beetje goed afloopt als je all-risks of WA-extra verzekerd bent. Als tip geef ik je mee dat je wellicht de auto bij Carlo Schmidt laat schouwen door de verzekering. Die weet doorgaans de experts goed te overtuigen van de werkelijke waarde voor ons als liefhebbers en dat kan voorkomen dat je met een fooi wordt afgescheept. Vindt maar weer eens een goeie voor een redelijke prijs. Ben overigens wel benieuwd naar de exacte oorzaak. Kan voor ons wellicht een waarschuwing zijn en reden om zaken preventief te vervangen of te vernieuwen.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2015 11:44 #1422969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer
Erg jammer om op zo'n manier van een mooie auto af te raken, zeker ook gezien de investeringen in het verleden.

Ik ken de toedracht natuurlijk niet, maar misschien kan het gezocht worden in de aluminium injector-rail die scheurtjes krijgt (stuk trilt)?? Volgens mij heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad hier, en wordt het ook op internationale Volvo fora vermeld (ik dacht de engelse V700 FAQ).

Ik moest hier aan denken: www.volvoclub.org.uk/faq/960_90Info.html...lRailLeakageProblems

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2015 16:55 #1422974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik reed een tijdje geleden
Ik reed een tijdje geleden weg bij het werk en rook ook benzine: meteen gestopt en wat bleek: benzine spoot langs de drukregelaar. Bij demontage bleek het rubbertje vergaan en geknapt! Ik vervang bij mijn "nieuwe" 940 de drukregelaar preventief! Misschien dat het beetje alcohol in de 95 octaan dat veroorzaakt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-11-2015 20:02 #1422976 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lang geleden mijn 145 gered
Lang geleden mijn 145 gered door bij een brandje onder de kap de dekens die achter in de auto lagen onder de motorkap over de brandhaard te gooien. Gevolg zuurstof weg en het beetje wat daarna overbleef geblust met de ruitensproeiervloeistof (zomer).

Oorzaak van de brand was toen geen benzine lek maar een warm gelopen automaatbak.

Blijft ernstig jammer dat er een goed verzorgde 900 verdwijnt.
Sterkte Bart!

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2015 22:15 #1422980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Exact hetzelfde
Bij mij ligt volgens mij ook hier de oorzaak. De drukregelaar drupte benzine uit de aansluiting van de vacuumslang. Dan lopt de brandstof zo onderin de motor en dat gaat niet lang goed helaas.

Overigens is de drukregelaar voor de 960 niet meer te krijgen bij Volvo, Nordicar kon hem zaterdag niet bestellen. Ik ben hem zondag wel op internet tegengekomen bij Estate Service. Ik had hem nog niet besteld, zou dat zondagavond doen. Gelukkig maar, dat stomme ding kost 109 euro ex BTW. Maar dat is goedkoper dan deze klapper:-(

Maar heren, houdt de drukregelaar in de gaten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2015 22:20 #1422981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WA-extra
Dank voor het medeleven allemaal. Gelukkig is er verder niets aan de hand, geen gewonden of andere auto's die betrokken zijn geraakt bij dit ongeval. Het had slechter kunnen aflopen, ik reed twee minuten voordat het gebeurde 130 op de snelweg.

Ik ben WA-Plus verzekerd en heb dus recht op een vergoeding. De taxateur komt deze week, ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik kan een behoorlijke stapel rekeningen overhandigen: op onderhoud is nooit bezuinigd. Ik heb er twee weken terug 2 nieuwe veerpoten op laten zetten, extreem kort plezier van gehad helaas.

Ik hoop dat ik geen vervelende discussies met de taxateur hoef te voeren, maar dat er gelijk een acceptabel bedrag uitkomt. Ik heb niet veel zin in gedoe hierover. De tijd zal het leren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2015 08:12 #1423001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeetje
Bart, dit lijkt me echt een verschrikking om mee te maken. Ik ken een soortgelijk verhaal van 2 klanten van mij (met een 850 en een slechte LPG installatie, waarop meerdere malen door mij op is gewezen), maar dit lijkt me echt vreselijk om mee te maken....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2015 09:32 #1423002 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Auw. Pijnlijk bekende beelden
Auw. Pijnlijk bekende beelden, al heb ik indertijd zelf geen foto's gemaakt.
Wat WA-casco betreft: in mijn polis stond een bedrag, en dat was dan ook meteen het maximum wat te behalen was. Dat bedrag is dan ook indertijd uitgekeerd (maar was minder dan een vergelijkbare V90/960 had opgebracht. Onderhandeling met de verzekering is bij mij gedaan door Flens van Gilst, Volvo-specialist in Lelystad. Hij gaf ook aan dat er zonder dat maximum veel meer uit te slepen was geweest.

Sterkte met verwerken, en met de afhandeling van alles!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 11:42 #1423051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
Toen ik daar stond ging jouw verhaal door mijn hoofd. Mijn eerste gedachte bij de plof was backfire. Waar de brand precies begonnen is zal nooit meer duidelijk worden, wat wel duidelijk is, is dat er op de verkeerde plek brandstof was...

Gisteren is de taxateur bij de auto geweest. Ik heb hem vanochtend de onderhoudshistorie van de auto gemaild. Dan zie je wat een hobby kost, pijnlijk veel! Ik hoop er zonder hulp van een professional goed uit te komen met deze expert. Ik laat jullie de afloop weten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2015 09:35 #1423077 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic janken benzinepomp
In je verhaal schrijf je dat dat de benzinepomp achterin te tank begon te janken. Dat zou kunnen betekenen dat de tegendruk is weggevallen door het losschieten of scheuren van een benzineslang. Dat zou ook verklaren waarom de motor niet meer wilde starten. Het enige vreemde is dat je dan geen benzine hebt geroken bij het openen van de motorkap.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD