- Berichten: 8
940 in brand bij Coentunnel
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Aan zo'n sterknop heb je in mijn ogen weinig. Tegen de tijd dat je in de gaten hebt dat het brandt, ben je waarschijnlijk al te laat of is het te heet onder de kap om aan die knop te draaien. Daarnaast kan het heel onverstandig zijn om de kap open te trekken als het brand. Over het algemeen wordt geadviseerd om de kap maar een beetje op te lichten en dan met de brandblusser door de spleet die dan ontstaat te blussen. Dat zeggen ze niet voor niks, maar waarschijnlijk omdat je niet te veel zuurstof bij een (beginnende) brand wilt laten.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een thermische zekering "kijkt" naar het product van stroom en tijd. Een korte piek bij aanslaan wordt toegelaten maar een langdurige lage overbelasting (bijv door een te zwaar lopende fan) wordt wel onderbroken.
Mathy: Blussen heeft mi weinig zin als de warmtetoevoer uit de accu door blijft gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Jij schreef : Mathy: Blussen heeft mi weinig zin als de warmtetoevoer uit de accu door blijft gaan.
Dan is het misschien handiger om de accu op een andere manier los te koppelen van de rest van de auto. Want "de kap open trekken" kan leiden tot een steekvlam. Sowieso zal het wel "redelijk warm" zijn onder de kap, dus "even met de handjes onder de kap" kan een erg onaangename ervaring worden.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
In van die "automatisch alle ramen omhoog bij sluiten van de deur" accessoires zit ook van die electronica die de stroom afkapt als de electromotor van het raam veel stroom begint te verbruiken (raam zit dicht en motor ondervindt veel weerstand)
Dit zou je ook kunnen toepassen voor de ventilator, als die ineens ver boven normaal aan ampères vraagt. Stroom eraf en een indicator lampje in je tellerbak laten branden?
Het idee over de temperatuursensor is misschien ook leuk toepasbaar, voelertje die z'n signalen naar een printplaatje doorstuurt. Kan je dan instellen zodat als de temperatuur 150 graden behaalt de ventilator z'n stroom ook wordt afgezet en er een indicator lampje in je tellerbak gaat branden.
Koelwater wordt misschien max 115 graden bij (over)belasting? 150 graden is dan misschien wel een leuke grens.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Onder het dashboard komt dan een hendel, als je die een kwartslag o.i.d. draait komt alles "zonder stroom" te staan.
Lijkt me de meest veilige oplossing... overbelaste blowers, fans, doorgesleten en vonkende kabels etc., alles pak je in 1x mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.